Ahoj, ludkowie! Powracamy z gazetką, po prawie dwóch latach! :D Trochę czasu minęło i sporo się zmieniło, toteż nie będę opisywać wszystkiego, wspomnę tylko o najważniejszych rzeczach.
Pierwszą z nich są ogromne zmiany, jakie zaszły na całym Fandomie. Pierwszą, kluczową jest migracja wiki do UCP, czyli Unified Community Platform. Polegało to na przeniesieniu Fandomu i wykupionej przez niego Gamepedii na jedną wspólną platformę i aktualizację MediaWiki do wersji 1.33 (która nawiasem mówiąc, znowu jest przestarzała, how ironic). 29 października 2020 nastąpiła migracja naszej wiki do UCP, o czym możecie przeczytać w ogłoszeniu.
Po aktualizacji MediaWiki przyszedł czas na nowy, ujednolicony wygląd. Pierwsza zapowiedź FandomDesktop pojawiła się podczas Community Connecta, a bardziej publiczne ogłoszenie, mówiące, co i jak, pojawiło się 25 marca tego roku. Od 1 czerwca FandomDesktop jest publicznie dostępny. Polskie blogi na temat tej skórki możecie znaleźć na Centrum Społeczności, zaczynając lekturę od tego, który będzie w przypiętym komentarzu. Przy okazji zobaczycie, że kilka z tych blogów jest mojego autorstwa – tak, chcę się Wam pochwalić tym, że parę miesięcy temu zostałam helperem ^^ W związku z tym, tutaj poza byciem administratorem objęłam także funkcję asystenta wiki, co oznacza tyle, że możecie się do mnie zwracać także z pytaniami i prośbami dotyczącymi też całego Fandomu, a także przekazywać mi m.in. feedback dotyczący zmian wprowadzanych przez Fandom.
Teraz czas na bardziej lokalne informacje! Tradycyjnie zacznę od zmian w kadrze, bo trochę ich przez ten czas było. Pierwszą zmianą jest powołanie w sierpniu 2020 roku Ellexy526 na strażnika fanonu. Decyzja ta została podjęta po zauważeniu ogromnego chaosu w blogach oraz faktu, że dotychczasowa strażniczka, Pani chaousu (o której więcej będzie później), nie wywiązywała się ze swoich obowiązków. Jak na razie Ell idzie bardzo dobrze, właściwie to większość opowiadań jest już ogarnięta. Dodatkowo dzięki jej inicjatywie na wiki obecnie trwa Turniej Miraculów, seria konkursów wakacyjnych. Stronę projektu znajdziecie w przypiętym komentarzu. Więcej na temat Turnieju przeczytacie także w Fanonowych pogaduchach. Drugą ważniejszą zmianą była sprawa użytkowniczki Rudy Kotek, która we wrześniu 2020 roku w wyniku decyzji społeczności przeszła na zasłużoną wikiową emeryturę, przyjmując tytuł Babci Wiki.
Wszelkie dalsze zmiany miały już miejsce w 2021 roku. W styczniu nowym administratorem został Tirliporek, a w marcu stanowisko moderatora treści i dyskusji zajął Miraculer4. Za to 1 kwietnia z administracji odszedł 3patryk3 i nie, to nie żart. Na koniec dwie zmiany, które miały miejsce niedawno. W czerwcu, decyzją administracji, za niewypełnianie swoich obowiązków uprawnień została pozbawiona Pani chaousu. Natomiast zupełnie niedawno, w lipcu do grona administracji jako moderator dyskusji dołączył Le Miracle! ^^ Ciekawostka: układając członków administracji w odpowiedniej kolejności, w kolorach wyjdzie tęcza!
Przedstawię Wam jeszcze kilka nowości, które zostały ogłoszone od maja, ale też jedną z wcześniejszych nowinek. Ową wcześniejszą nowinką jest, że w 2020 roku na wiki wróciły automatyczne odznaczenia. Innymi nowinkami, o których chcę wspomnieć, są między innymi konkurs edycyjny dotyczący występowań postaci, który nie doczekał się rozstrzygnięcia, ujednolicenie nazw oraz parametrów szablonów, a także oflagowanie bota FoxinneBot. Inną ważną rzeczą jest fakt, że w końcu zaczęliśmy się tak właściwie trzymać Zasad Użytkowania Fandomu, toteż zakazujemy linkowania nielegalnie zamieszczonych w Internecie odcinków serialu. Poza tym podjęta została decyzja o wprowadzeniu artykułów występowań postaci i zastąpieniu nimi galerii i cytatów postaci. Więcej szczegółów, m.in. dlaczego taka decyzja została właściwie podjęta, znajdziecie w wątku na ten temat.
A teraz pewna ciekawsza nowość, zwłaszcza dla osób zainteresowanych edytowaniem! Od maja istnieje serwer edycyjny, na który serdecznie zapraszamy! Zapraszam najpierw do wątku, który wyjaśnia zasady panujące na serwerze, a następnie na sam serwer, do którego zaproszenie znajdziecie w tym wątku.
To tyle nowości na wiki na ten numer. Do zobaczenia!
Statystyki na dzień 16 lipca 2021:
> Artykułów: 992
> Plików: 40 995
> Edycji: 310 875
> Aktywnych użytkowników: 80
CZYTASZ
Gazetka Wiki #10 - Lipiec 2021
RandomW tym numerze: - W Nowościach na wiki przeczytacie o zmianach, jakie zaszły na całym Fandomie w czasie przerwy, podczas której gazetka nie była wydawana. Ponadto znajdziecie tam opis zmian w wikiowej administracji, a na koniec, jak zwykle, obecne s...