Fanonowe pogaduchy

7 2 3
                                    

Witam w pierwszym po reaktywacji gazetki Kąciku Fanonu, od tego numeru zwanego Fanonowymi pogaduchami. Aby zachować jakąś ciągłość tematów, postanowiłam w tym numerze skupić się na zmianach, jakie zaszły w fanonie od ostatniego wydania. Prawdopodobnie nie wszystkich, ale na pewno na tych większych i ważniejszych.

Być może ktoś pamięta, że w ostatnim wydaniu, w grudniu 2019 roku, próbowaliśmy reaktywować konkursy na wiki w wersji gazetkowej. Było to spowodowane głównie faktem, że fanon w zasadzie umarł całkowicie i nawet nie organizowano zbytnio żadnych wydarzeń, a jeśli już, to nie cieszyły się one zbyt dużą popularnością. Liczyliśmy, że perspektywa nagród takich jak okładki i rysunki na zamówienie czy recenzje zachęci kogoś do wzięcia udziału, ale nikt nawet się nie zainteresował, więc pomysł umarł równie szybko, jak się narodził.

Następną ideą, jaką w styczniu 2020 roku przedstawiła ówczesna Strażniczka Fanonu Pani chaousu, były ordery. W pierwotnej wersji miały one być przyznawane jedynie opowiadaniom, a ich istnienie, a co za tym idzie – perspektywa uzyskania wyróżnienia przez danego bloga – miało zachęcić użytkowników do pisania opowiadań. Martwość fanonu sprawiła jednak, że nie bardzo było kogo zachęcać, więc stało się to kolejnym projektem, który na jakiś czas przeszedł w stan hibernacji.

W kwietniu 2020 ogłoszono serię crossoverowych konkursów z Riordanopedią. Tak się jednak złożyło, że na naszej wiki odbył się tylko jeden konkurs – Crossoverowy FanArt, który zakończył się w maju. Ponadto zgłoszono do niego zaledwie cztery prace, podczas gdy w czasach świetności wiki można było ujrzeć nawet szesnaścioro uczestników! Kolejną próbą był Sierpniowo-Wrześniowy Konkurs na FanArt, którego tematyką były podróże. Tym razem, być może ze względu na okres wakacyjny, wzięło udział siedem osób, co stanowiło już całkiem dobry wynik.

We wrześniu, jako że zostałam Strażnikiem Fanonu, podjęłam próbę zachęcenia użytkowników do zaglądania na nasze wikiowe blogi. Całkiem sporo osób tłoczyło się na Dyskusjach, więc zaczęłam prowadzić tam serię „Fanonowych Pogaduch" (od tego też wzięła się nowa nazwa działu), w których pisałam między innymi o wyróżnionych opowiadaniach, o historiach zawieszonych, ale z potencjałem, czy też dzieliłam się amatorskimi radami odnośnie pisania. Pomysł nie był zły, lecz z uwagi na częste – bo cotygodniowe – publikacje szybko zaczęło brakować mi czasu na jego prowadzenie, a ponadto owe Pogaduchy, przez niewielką aktywność, zaczęły zasypywać wszystkie inne dyskusje. Pod koniec listopada postanowiłam więc zawiesić projekt.

We wrześniu również reformę przeszła strona z Polecanymi opowiadaniami, a mianowicie została zamieniona na stronę poświęconą wcześniej wspomnianym orderom. Nieco odświeżony został pomysł Pani Chaousu i tak oto powstały ordery, które dziś przyznaje się blogom. W międzyczasie rzecz jasna stworzono kilka nowych wyrożnień oraz zmieniono parę zasad i projekt jest obecnie w miarę aktywny, choć nikt o ordery nie wnioskuje. Mam nadzieję jednak, że to się z czasem zmieni.

W październiku z kolei odbył się konkurs na OC. Największa ilość postaci zgłoszonych kiedykolwiek do konkursu na OC to czternaście, a wówczas zgłosiło się sześć osób, więc nie był to wynik powalający, ale też nie zły. Później jednak zorganizowano kolejne dwa konkursy: Mikołajkowy One-shot oraz Karnawałowy Fanart, z czego ten drugi już w lutym 2021 roku. Do żadnego z nich jednak nikt się nie zgłosił, co spowodowało chwilowe zawieszenie fanonowych konkursów.

Idąc chronologicznie, kolejna ważniejsza rzecz miała miejsce w kwietniu tego roku. Było to mianowicie usunięcie strony z fan-artami. Możliwe, że nowi użytkownicy nie wiedzą, o co chodziło z tą stroną, więc pokrótce powiem, że miała ona na celu kompletowanie fanartów użytkowników. Była ona jednak od dawna nieużywana, a poza tym zdarzały się przypadki, że niektórzy usuwali prace innych użytkowników, stąd decyzja o jej usunięciu. Użytkownicy mieli dwa tygodnie na przeniesienie swoich fan-artów na blogi. Ponadto, w tym samym czasie powstał Fanonowy Kącik Reklamowy, gdzie mniej-więcej co tydzień zapraszam użytkowników na nowe blogi lub rozdziały, by ułatwiło im to szukanie. Zachęcam do zaobserwowania, a także udzielania się, bo można tam również samemu reklamować swoje blogi. 

Gazetka Wiki #10 - Lipiec 2021Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz