Seketika itu...
Zahransyah sedang memerhati mereka.
Bagi keadaan Eryka Hananiyyah pula,dia meratapi kesedihan kerana Eryka Hana ,kakaknya pergi meninggalkannya. Ibu bapanya,tidak peduli dengan apa yang terjadi pada Eryka Hana.
Kerana bagi mereka,Eryka Hana hanya anak angkat.Tidak pernah memberi kasih sayang dan perhatian seperti Eryka Hananiyyah,anak kandung mereka.
**********
"Cik Eryka,bunyi tadi tu sebenarnya .." -Takut ii Adith ingin memberitahu perkara sebenar.
Lagi ii Tuan muda nya, zahransyah tiada disisi.
"Sebenarnya apa?" -Soal Eryka Hana.
"Bunyi yang kau dengar selama hari ni,itu semua plan aku.Kalau kau nak tahu macam mana keadaan family kau,macam mana aku kenal kau..Kau kena duduk diam ii lah dengan aku .Itu je syaratnya" -Kata Zahransyah.
"Huh,okay" -Dengan nada yang sedikit sedih,Eryka Hana membalasnya
*********
KEADAAN ERYKA HANANIYYAH DAN KELUARGANYA..
"Kak,Adik rindu akak. Akak okay tak kat sana? Mak ayah langsung tak ambil tahu pasal akak. Adik ni, jadi macam hamba dah. Kena maki,kena hina dan macam-macam ii lah dia orang buat" -Luah Eryka Hananiyyah."Akak dah makan ke? Adik harap akak dah makan. Adik?adik dah makan lah. Huh,adik harap sangat akak sihat je" -Eryka Hananiyyah sudah seperti orang yang hilang arah.
"Woi,kau gi masak nasi cepat!" -Sergah Puan Noraisha Hannah
Eryka Hananiyyah lari dengan lintang pukang ke dapur.Tiap kali diberi arahan ,Lambat siap,kena libas lah kejadiannya✨
Tuan Ahmad Mokhtar,hanya endah tak endah sahaja dengan situasi itu.Telingannya sudah kebal dengan jeritan isterinya.
"Bang,saya rasa macam nak buang je anak ***ah tu.." -Kata Puan Noraisha Hannah dengan geram.
"Assalamualaikum,ooo kak Hannah!" -Salam dari luar.
"Siapa pula yang datang ni" -Rungut Puan Noraisha Hannah sambil berjalan ke arah pintu depan..
"Waalaikumussalam,ye..nak apa?" -Soal Puan Noraisha Hannah dengan dingin.
"Macam ni,raya haji tahun ni..Macam biasa ke?" -Soal Pak cik Razi,penternak haiwan ternakan.
"Yang tu,kurang sikit potongan tu.Selebihnya,derma kat siapa ii lah" -Jawab Puan Noraisha Hannah.
"Ha,kurang?Kenapa pula?" -Soal Pak cik Razi
"Eryka tak ada tahun ni.Dia raya kat asrama je." -Bohong Puan Noraisha Hannah.
Yelah,kalau jujur..Mesti Pak cik razi suruh report kat polis kan.So,terpaksa lah puan Noraisha Hannah ni menipu.
KATA PEMUDA ITU
KEEP VOTE ✨
YOU ARE READING
KATA PEMUDA ITU۞
RomanceKata ii nya yang menusuk kalbuku yang sepi. Namun,siapa pemuda itu yang berjaya tawan hati kecil Nurul Eryka Hana? "Setiap masa kau lalui kepahitan, Dan masa yang ada,kau lupa utk spend time with Allah Siapa yang lebih baik" -Kata Pemuda itu "Walaup...