PART 9

4 2 1
                                    

          "Tuan , saya dah jumpa perempuan tu . Mak ayah dia pula , masih ada kat rumahnya." -Kata Adith kepada Tuan Mudanya.

          "Okay , kau boleh pergi"

          Dengarkan itu, langsung Adith pergi meninggalkan tuan mudanya di bilik kerja itu.

          "Eryka, Eryka , i know you! " -Kata Zahransyah sendirian

           Kring! Kring! Kring!

           Kedengaran telefon milik Zahransyah berbunyi menandakan ada panggilan.

           "Hello, who am i talking with?" -Soal Zahransyah kepada pemanggil itu

           "Hans...please forgi---" -Belum habis si pemanggil itu berkata , Zahransyah pantas mematikan panggilan itu

           ' Kau nak apa lagi perempuan?! Tak cukup lagi ke kacau family , kau nak kacau aku pula? Hans? Siapa tu? ' -Tukas Zahransyah sendirian ,ayat akhir itu.. Dia perli si pemanggil itu walhal dia tahu siapa 'Hans'.

          
KATA

PEMUDA

ITU

            "Dapat tak?" -Soal Tuan Ahmad Mokhtar kepada isterinya.

           Soalan itu dibalas dengan gelengan

          "Belum sempat cakap apa-apa , dia terus letak

          "Hm, ketara betul benci dia tu" -Ujar Tuan Ahmad Mokhtar sambil kedua-dua keningnya diangkat.

         "Hm" -Itu sajalah yang mampu Puan Noraisha Hannah membalasnya.

          Diam , sepi dan sibuk melayan dengan perasaan sendiri hingga tidak sedar dan mendengar ketukan pintu rumah mereka.

          Tuk! Tuk! Tuk! Tuk!

          "Assalamualaikum!Tuan ooohh Tuan! " -Salam diberi dari tetamu diluar itu.

          Masih lagi terbuai dengan perasaan sendiri.

          ' Nak aku tendang pintu ni ke baru diorang nak buka? Lembap betul! Tak pernah lagi macam ni'-Bebel Tetamu itu.

           "Haish, tak leh jadi ni" -Terus tendang pintu tu.

         Tetamu itu masuk dan terus mencari Tuan Ahmad Mokhtar.

         Streeettt!!

KATA

PEMUDA

ITU.

          "Lelah ku mengalah , lelah memendam rasa . Lelah hati ini"  -Eryka Hananiyyah menyanyi lagu lelah mengalah sambil tangannya ligat mencari nombor telefon milik kakaknya.

          Sudah hampir 2 bulan , kakaknya ini menghilang dan langsung tiada panggilan atau sambutan apabila Eryka Hananiyyah membuat panggilan.

          Satu saat..dua saat...tiga saat

          Sorry , the number you dialed is not in service. Please try again
              
    
          Mengeluh Eryka Hananiyyah dibuatnya apabila hanya suara robot sahaja yang kedengaran.

           'Not in service...' -Getus Eryka Hananiyyah perlahan sambil memikirkan sesuatu.

            Ting! Bagai ada sesuatu yang menusuk dalam fikirannya dan langsung ia berkata.

             "Takkanlah.. Tak mungkin lah , aku adik dia kot! " -Pantas Eryka Hananiyyah menafikan apa yang difikirkannya.

KATA

PEMUDA

ITU

         

           " Dato' , Tuan Muda nampaknya tetap dengan keputusan yang dibuatnya itu."

          "Haih , dah dapat maklumat belum pasal perempuan itu-Soal Dato' Hermansyah.

          "Ye , Dato' . Kejap lagi Eric akan send semua maklumat pasal perempuan itu. Cuma.."

          "Cuma apa?"

           "Em, hanya sedikit saja maklumat yang kami dapat. Selebihnya dirahsiakan. Dan ada sedikit perkara yang mungkin Dato' akan rasa gerun" -Lancar sahaja Yusrizal berkata , langsung tidak memikirkan hati Dato' Hermansyah.

          "Apa dia?" -Soal Dato' Hermansyah

           "Hm , Eryka Hana dan Eryka Hananiyyah adalah adik-beradik serta mereka berdua anak kepada Puan-" belum habis Yusrizal menyampaikan , pantas Dato' Hermansyah menyampuk.

           "Puan Noraisha Hannah dengan Ahmad kan?"

          "Erm ,ye Dato'"

          "AllahuAkbar ,  Allahuma Yassir Wala tu assir, Aamiin Ya Rabbal Alamin' . Ya Allah, tenangkan lah hati ku ini." Pantas Dato' Hermansyah berdoa kepada Allah untuk meminta pertolongan.

KATA

PEMUDA

ITIU
         

          Streeettt

  

KATA PEMUDA ITU!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KATA PEMUDA ITU!

KEEP VOTE!


           

       

        

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 10, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KATA PEMUDA ITU۞Where stories live. Discover now