Huhuhu.. Selamat Hari Raya Aidiladha guyss✨
"Dato,Tuan Muda ada bawa balik seorang perempuan ni.Tapi dato jangan risau,Tuan muda tetap sedar dan waras untuk jaga hubungan ikhtilat nya" -Kata Yusrizal,selaku Pembantu Peribadi Dato Hermansyah.
"Oh..Perempuan 'tu' ke?" -Soal Dato Hermansyah.
"Ye dato" -Jawab Yusrizal
"Hmm okay..terus siasat pasal perempuan tu then macam mana dengan Adith?" -Arah Dato Hermansyah sekaligus bertanya tentang Adith.
"Baik Dato.Tentang Adith,dia macam biasa lah" -Jawab Yusrizal
"Okay..Tu je rasanya.Dah,boleh keluar"
Dengarkan itu,Yusrizal langsung keluar tanpa melengahkan masa.
Sementara itu,Dato Hermansyah sibuk memikirkan keluarga perempuan itu.
'Hebat pula kau muncul ye" -kata Dato Hermansyah dalam hati sambil tersenyum sinis.
***************
Dalam langit pagi yang telah melabuhkan tirai itu,seseorang sedang bertafakur di atas sejadah.Berdoa pada Yang Maha Esa.
"Ya Allah Ya Tuhanku,Kau permudahkankah urusanku.Kau berilah petunjuk kepadaku mengenai hal pernikahan antaraku dengan Tuan Zahran.Jika dia bukanlah jodohku,maka kau jauhkanlah dia dariku.Jika memang dia jodohku,kau dekatkanlah dia kepadaku." -Doa Eryka Hana.Tanpa henti dia memohon petunjuk.
Usai menunaikan solat sunat istikharah,dia bangun dari duduk disejadah lalu membuka telekungnya serta lipat kemas lalu simpan di tempat khas.Sejurus selesai melakukan semus itu,Eryka Hana duduk di birai katil.Memikirkan segala masalah yang dihadapi.
Memikirkan tentang adiknya,Eryka Hananiyyah. Ibu dan ayahnya, puan noraisha hannah dan tuan ahmad mokhtar. Dia hanya redha dengan apa yang terjadi .
Hanya mampu berserah pada takdir. Melihat jam digital yang terlekat elok di dinding,lagi 3 jam untuk solat subuh.
"Haih,macam mana lah keadaan diorang? Mak ayah,mesti lah diorang tak fikir pasal aku. Adik aku, mesti dia sedih sebab aku hilang macam tu je." -Luah dengan nada sayu Eryka Hana.
"Maafkan akak.. semua ni berlaku tanpa dirancang. In Sya Allah,jika Ditakdirkan.. kita jumpa balik" -Kata Eryka Hana sendirian.
"Hm..lagi setengah hari je nak masuk raya Haji. Mesti mak ada buat sesuatu kan pada orang kampung ." -Kata Eryka Hana lagi..
Memikirkan segala hal yang dihadapi,membuatkan hatinya ingin menangis dan ...Dia kalah dengan air mata suci.
Terhenjut-henjut bahunya akibat menangis teruk.Dia nak melepaskan semua yang terasa berat dengan menangis walau dia tahu hakikatnya.
Tanpa disedari Eryka Hana, Zahransyah telah mendengar semua yang diluahkan termasuk air mata milik Eryka Hana.
'Aku minta maaf. Aku terpaksa buat macam ni' -Getus hati Zahransyah yang berdiri dihadapan pintu bilik eryka Hana
***************
Dua orang wanita dengan pakaian tak cukup kain.Make-up tebal. Wangi yang berlebihan. Entah masih 'gadis' lagi atau tidak mereka berdua ini.
"Asya, you tahu tak yang Zahran ada bawa balik sorang perempuan ni tau." -Kata Hafida kepada rakan baiknya,Asya Fira.
"Whatt?? Seksi ke?cantik ke?Ee,mesti gatal kan perempuan tu sampai Zahran pun bawa balik" -Tuduh Asya
Hafida hanya mendengar saja Sudah biasa dengan celoteh Asya Fira .
"Atau pun,perempuan tu pakai ubat guna-guna sampai Zahran tergilakan dia.Eh tak semestinya.. Zahran maybe dia terpaksa je. Yelah,kot ii perempuan tu mengandung
Pastu minta simpati dari Zahran,so zahran pun bawa dia balik sebab kesian" -Fitnah Asya lagi
"Ye kot babe" -Balas Hafida.
"Dah lah..i ada date ni" -Ujar Asya
"Pergi lah"
Asya pergi meninggalkan Hafida di cafe itu. Jalan dengan liang lenggok,rambut berwarna serta panjang.
KATA PEMUDA ITU
KEEP VOTE OKAY😉
YOU ARE READING
KATA PEMUDA ITU۞
RomanceKata ii nya yang menusuk kalbuku yang sepi. Namun,siapa pemuda itu yang berjaya tawan hati kecil Nurul Eryka Hana? "Setiap masa kau lalui kepahitan, Dan masa yang ada,kau lupa utk spend time with Allah Siapa yang lebih baik" -Kata Pemuda itu "Walaup...