Gelelim sizler için seçtiğimiz; evrenin alfabesi olan gezegen, yıldızlar ve gök cisimlerinin destanlaşmış hikayelerine;
》Güneş;Güneş hemen hemen tüm mitolojilerde kutsallık atfedilen, ışığın, bilginin, iyiliğin, yaratıcı gücün, ruhsal yönetimin temsili olarak ortaya çıkan bir semboldür. En yüce kozmik güç; her şeyi gören ilahilik ve onun gücü, Tanrı’nın fizik ortamda tecellisi, kozmosun kalbi, varlığın ve sezgisel bilginin merkezi, dünyanın zekâsı, aydınlanma, dünyanın, gündüzün ve adaletin gözü, fethedilmemiş olan, ışık, parlaklık, adalet, asalet güneşle ilişkilendirilen kavramlardandır.
Yeryüzünü etkileyen en önemli ve en
güçlü yıldızdır. Kuvveti diriliği
simgeler. Her çağda ilgi odağı olan Güneş ile ilgili mitolojik hikâyelerde oldukça fazladır. Astrolojide olduğu gibi, eski zamanlarda da ateş ve hava erkeklikle özdeşleştirilir, çünkü kahraman-Güneş'in toprağı hamile bıraktığı düşünülür.Yunan Güneş kralı, Apollo'nun hikayesi
bu ying-yang enerjilerini içermektedir.
Mitolojiye göre Apollo, Antik Yunan
tanrılarının altın çocuğudur. Apollon
yakışıklı/güzel, karizmatik, etkileyici
bakışlara sahip, çevresine enerji dağıtan bir tanrıdır.
》Ay;Kadim çağlardan günümüze kadar Ay, insanı en çok etkileyen gök cisimlerinden biri olmuştur. İnsanların fiziksel, ruhsal ve sosyal sağlığına etkileri fark edilmiştir. Bütün dinlerde ve mitolojilerde Ay’ın tanrısal bir figür olarak yer aldığını görürüz.
Yunan mitolojisinde Ay Tanrıçası ve Titan kızı (Hyperion ve Theia ’nın kızı) olan Selene, Güneş tanrısı olan Helios’un kardeşidir. Selene, eski metinlerde bazen bir atın yan eyerinde bazen de kanatlı bir çift küheylanın çektiği bir at arabasında oturmuş bir kadın olarak tasvir edilmiştir. Kimileri, başındaki hilalin bir boğa boynuzunu andırdığını ileri sürerler. Ay tanrıçası Selene ‘nin büyük aşkının tarihte iki farklı biçimde anlatılmıştır. Bunlardan birinde Karya’lı bir çoban diğerinde ise Elis prensi olan Endymion ‘dur.
Selene Roma mitolojisinde “Ay” anlamına gelen Luna olarak geçer. “Yedi tepeli şehir” Roma’nın iki tepesinde birden bir zamanlar Luna tapınakları bulunuyordu ve yılın belirli birkaç günü Luna bayramı kutlamaları yapılırdı. [Ay diğer gök cisimlerine göre çok daha fazla mite sahiptir açıklamaların en sonuna bırakacağımız kaynaklardan daha fazla bilgiye sahip olabilirsiniz.]
》Merkür;Eskiler Güneş’ e en yakın olan gezegen Merkür’ü gökyüzünde çok seyrek görmüşler ve bundan dolayı onu güvenilmez bir tanrı olarak algılamışlardır. Bunun nedeni ise Güneş’in batışından önce veya sonra kısa bir süreliğine görüyor olmasıdır. İlk başlarda sabah ya da akşam Merkür’ ü olarak iki biçimde adlandırılmak istense de daha sonra ikisinin de esasında aynı gezegen olduğu fark edilmiştir.
Yunan mitolojisinde Merkür, tanrı Hermes ile ifade bulur. Mitolojiye göre Hermes’in babası Zeus annesi ise yağmur perilerinden biri olan Maia’ dır. Olympos tanrılarının en hızlısı ve neşelisidir. O kadar hızlıdır ki rüzgârlarla özdeşleştirilmiştir. Hermes Arkadia da Kylleni dağının dik yamaçlarında bulunan derin bir mağarada doğar.
¤¤¤
©2021|SKZINTHEFEST
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SKZINTHEFEST: Evrenin el kitabı.
NonfiksiEvrenin kozmik dilini öğrenmeye hazır mısın? "İçindeki evreni keşfet!" ©2021|SKZINTHEFEST