Ensimmäinen luku

17 1 0
                                    


 "Synkkäpentu! Synkkäpentu!" Huudahti naaraan veljensä Ahmapentu ja hyppäsi pienen pennun päälle.

"Ahmapentu! Älä hyökkää siskosi kimppuun kun hän nukkuu!" Rähjesilmä sanoi ja nosti mustan kollin niskasta pienen tumman ruskean naaraan päältä.

Synkkäpentu kömpi ylös turkki sekaisin ja mulkaisi veljeään, joka intoili.

"Malvaturkki antaa meidän mennä tutkimaan leiriä!" Ahmapentu sanoi innoissaan ja hyppäsi taas Synkkäpennun päälle.

"Jep! Pidetään kiirettä ennen kuin hän peruu sanansa!" Pähkinäpentu sanoi Rähjesilmän takaata innoissaan ja Synkkäpentu kömpi ylös Ahmapennun suuren ruumiin alta.

"Mennään jo!" Synkkäpentu ulvaisi innoissaan ja he kaikki juoksivat kilpaa aukiolle, jossa oli jo hieman kissoja.

"Malvaturkki sanoi että metsästys partio palasi jo!" Ahmapentu sanoi innoissaan ja meni tutkimaan tuoresaaliskasaa jossa istui Arpiturkki ja Valkoyrtti valitsemassa parhaimpia saaliita.

Oli lehtisade ja Malvaturkin kolme pentua oli syntyneet pari auringonnousua sitten. Jokaisessa heissä riitti energiaa tulevaa lehtikatoa kohti, mutta klaani oli huolissaan pienistä pennuista ja tulevasta lehtikadosta.

Pähkinäpentu kömpi tuoresaaliskasalle valkoinen vatsa maata hipoen ja vaalean ruskea häntä riemukkaasti heiluen. Arpiturkki pukkasi pennun kauemmaksi kasasta ja sanoi: "Ette pysty syömään tuoresaalista moneen kuuhun vielä. On hyvä että säästätte emollenne, joka tarvitsee maitoa ruokkiakseen teidät kolme."

Pähkinäpentu peruutti nolona taaksepäin, muiden pentujen viereen. "Anteeksi." Synkkäpentu pyysi Pähkinäpennun puolesta ja Valkoyrtti kehräsi huvittuneena.

"Menkäähän tutkimaan leiriä ennen kuin alkaa satamaan. Pilviturkki sanoi aistineensa tulevan sateen." Lumen valkoinen naaras sanoi huvittuneena ja Ahmapentu johdatti toverinsa läpi leirin.

He tutkivat yhdessä leirin ja Pähkinäpentu oli jo uskoltautumassa tutkimaan sotureiden pesää kunnes Punakäpälä tuli ulos sieltä ja hätisti heidät takaisin pentutarhaan.

"Aivan pian alkaa satamaan, joten pysykää sisällä. Ei ole hyvä jos sairastutte viheryskään." Kermanvalkoinen pieni kolli huomautteli ja Synkkäpentu pörhisteli karvojaan ja Rähjesilmä kietaisi tumman ruskean pennun makuualustalle, jossa he kaikki 4 kissaa nukkuivat.

"Ei me haluta vielä nukkua!" Ahmapentu uhmasi isäänsä ja hyökkäsi hänen hännän kimppuun.

"Antakaa isänne mennä ulos saalistamaan." Malvaturkki sanoi väsyneen kuuloisena ja vetäisi mustan kollin pois Rähjesilmän tummanruskeasta turkista.

"Nähdään sen jälkeen kun partionne on palannut." Malvaturkki sanoi ja hieroi kuonoansa vasten kollin mustaa läiskää kasvoissa.

"Mennään! Voimme leikkiä sammalpalloa! Jäätassu ja Vadelmatassu lupasivat opettaa sen meille." Pähkinäpentu sanoi innoissaan ja hyppeli takaisin ulos muut pennut perässään. "Älkää häiritkö heitä jos heillä on kiireitä!" Malvaturkki huudahti heidän peräänsä pentutarhan suuaukolta, mutta Synkkäpentu heilautti vain häntäänsä kilpikonnakuvioiselle naaraalle.

Jäätassu, Vadelmatassu ja Säihketassu kaikki söivät yhdessä myyrää tuoresaaliskasalla ja juttelivat arvioinneista, jotka olivat pian Vadelmatassulla ja Säihketassulla edessä.

Jäätassu oli vain kuun nuorempi, mutta hänen pitäisi odottaa kuu kunnes hän saisi kokea ensimmäisen arvioinnin.

"Vadelmatassu! Jäätassu! Opettaisitteko nyt sammalpallon!" Ahmapentu huudahti ja hyppeli innokkaana oppilaiden luokse.

Soturin VarjoWhere stories live. Discover now