Synkkätassu oli herännyt jo ennen aamupartion lähtöä, mutta ei hermostukseltaan pystynyt enään nukkumaan. Hän oli koko aamun koittanut kiskoa Vadelmatassua ylös vuoteestaan, mutta raidallinen kolli nukkui hyvin sikeästi. Synkkätassu toivoi että hänkin pystyisi samaan.
Kuitenkin lopulta nälkä oli saanut nuoren kollin herämään ja he olivat menneet yhdessä tuoresaaliskasalle jakamaan pienen myyrän, jonka aamupartio oli tuonut.
Sen jälkeen Synkkätassu oli ravannut ympäri parantajan pesää samalla kun Vadelmatassu oli luetellut hänen lempi saalistuspaikkoja ja puhdistanut sammalia, joita Säihketassu ja Ahmatassu olivat tuoneet eilen ison kasallisen.
"Synkkätassu! Sen sijaan että ravaat ympyrää, voisit olla avuksi Vadelmatassulle ja siistiä hänen kanssaan sammalia. Oppilaat saavat tänään vaihtaa uudet sammaleet vuoteeseen ja Synkkätassu sinäkin tarvitset vuoteen täksi yöksi." Pilviturkki murahti lopulta, sillä nuorella naaraalla oli turhautunut Synkkätassun ravaamisesta.
"Kohta sinäkin voit luetella minulle sinun lempi saalistuspaikkasi. No mutta mikä on sinun lempi klaanisi heti Myrskyklaanin jälkeen? Minulla on Jokiklaani, sillä heidän kanssa ei tule niin paljon kahakoita tai taisteluita, mitä Tuuliklaanin tai VArjoklaanin kanssa." Vadelmatassu järkeili ja Synkkätassu kehräsi:
"Hiirenaivo! Jokiklaani asuu toisella puolella järveä! Ei ihme ettei meillä tule kahakoita heidän kanssa. Mutta kuitenkin, minun toiseksi lempi klaani taitaa olla Tuuliklaani. He eivät ole niin äreitä mitä Varjoklaanilaiset ja noh Jokiklaanilaisia olen nähnyt vain kokoontumisessa."
Vadelmatassu alkoi sen jälkeen kertomaan hänen lempi saalistus tekniikoita ja lupasi että opettaisi ne heti Synkkätassulle, kunhan vain hän pääsisi takaisin oppilaan tehtäviin.
Kun keskipäivä oli tulossa, Särkitähti tuli käymään parantajana pesällä. "Synkkätassu! Tarvitsen vastauksen, oletko sinä varma päätöksestä?" Särkitähti kysyi ja tuli seisomaan nuoren oppilaan eteen. Synkkätassu oli varma, sillä hän oli miettinyt sitä koko yön Omenakynnen luona ja aamun parantajan pesässä.
"Olen varma!" Synkkätassu sanoi ja katsoi uhkaavasti suureen naaraaseen. "Silloin minun täytyy nimittää sinut soturioppilaaksi. Ja täytyy ilmoittaa tulevalle mestariillesi myös." Särkitähti huokaisi ja lähti pesästä.
"Olen niin iloinen!" Vadelmatassu intoili ja sen jälkeen kolli vielä päätti luetella pari syytä miksi Jokiklaani on tuuliklaania parempi. Jotenkin kaikki hänen syynsä liittyivät siihen miten heillä ei ole samaa rajaa.
"Kaikki kissat tulkoon klaani kokoukseen suurtasanteen alle!" Särkitähde ääni kuului jonkin ajan kuluttua aukiolta ja Vadelmatassu ja Synkkätassu kiiruhtivat eturiviin muiden oppilaiden kanssa. Kun kissat alkoivat olla kohdallaan Särkitähti kuulutti:
"Synkkätassu on päättänyt siirtyä parantajan tehtävistä soturikoulutukseen kuun myöhemmin mitä normaalisti. olen kuitenkin päättänyt että annan hänen seurata kohtaloaan ja tänään nimitämme hänelle uuden mestarin! Synkkätassu! Tulisitko tänne ylös." Naaras katsoi suoraan Synkkätassun joka kipitti nopeaa ylös kivelle, jossa päällikkö seisoi ja katseli häntä suurilla sinisillä silmillään. Hänen katseessaan oli hiukan lempeyttä myös.
"Synkkätassu! Olet ollut kuun parantajaoppilaana, mutta olet päättänyt seurata kohtaloasi, joka kutsuu sinua soturioppilaaksi. Tästä päivästä alkaen kouluttaudut soturioppilaaksi muiden oppilaiden kanssa. Tuleva mestarisi, Punakäpälä, saakoot antaa sinulle viisautensa ja nokkeluutensa." Särkitähti sanoi kuuluvasti ja kosketti Synkkätassun kuonoa lempeästi.
"Punakäpälä! Siitä on jo kuita kun viimeksi koulutit oppilaan, mutta uskon että sinulla on edelleen tarvittavat taidot tallessa ja pystyt siirtämään ne tälle nuorelle ja innokkaalle oppilaalle. Olet osoittanut olevasi kärsivällinen ja nokkela ja toivon että siirrät ne tälle oppilaalle." Särkitähti sanoi ja katsoi kermanvalkoista kollia, joka oli tullut Synkkätassun viereen kuullessaan hänen nimensä.
YOU ARE READING
Soturin Varjo
Fiksi PenggemarPerustuu klaaneihin järvellä (ajattelin vain kertoo) ja öö pikkuinen Synkkäpentu kasvaa klaanissa sisaruksiensa Ahmapennun ja Pähkinäpennun varjossa. Hän aloittaa parantjaoppilaan, mutta onko hänen oikea tiensä paratajan polku? Eipä mul oikeen muuta...