4.

210 34 4
                                    

Araba dan inen genç şemsiyesini açtı. Binaya doğru yürürken attığı yorgun adımlar küçüktü. Gökyüzü siyah yağmur bulutları tarafından kaplıydı. Boşalırcasına yağan yağmur genç adamı rahatlatmıyor, daha çok yoruyordu ilk kez. Binaya girmesiyle şemsiyesini kapattığı gibi geride kendisini izleyen yabancıyı bıraktı. Merdivenleri yavaşça çıktı.

Gözleri dairesinin önünde ki saksıyı fark ettiğinde adımları durdu. İstemsiz arkasına bakındı. Bulamayacağını bilerek. Cebinden anahtarı çıkarıp kapıyı açtı. Üstünde ki kıyafetleri çıkarırken kapı hala açık saksı kapının önünde duruyordu. Üstü kıyafetsiz kapıya geldiğinde karanlık merdivenlerde hareketlilik fark etti.

Gözleri oraya odaklıyken içeride çalmaya başlayan telefonla başını içeriye çevirdi. Hızla koşturan birilerini duyduğunda başını tekrar merdivenlere çevirdi. Saksıyı içeri alır almaz kapıyı kilitledi. Susan telefonla, saksıyı kucağına alıp salona ilerledi. Açık perdelerden içeriyi aydınlatan tek şey şimşeklerdi.

Çiçeği de cam kenarına yerleştirdi. Kendisi de yanına çöktü. Elleri beyaz zambağın yapraklarını okşarken kokusu hafifçe burnuna kadar ulaştı. Yaprakların arasında görünen zarfla ellerini çiçekten çekti. Çiçek pullu mektubu eline aldı. Bakışları kısa süreliğine çiçeğe kaydı. İki haftadır mektup gelmemişti. Evet iki hafta mektup gelmesini beklemişti. Çünkü o kişiyi merak ediyordu.
Zarfın içinde ki mektubu çıkardı. Katlı kağıdı açarken etrafa yayılan zambak kokusuyla gülümsedi.

" merhaba.

             Üzgünüm. Sizi unutmadım. Sadece size söylerken ben dikkat etmedim. Hastalandım. Şuan iyiyim, teşekkürler. Peki ya siz? İyi misiniz bayım? Mektuplarımı beklediniz mi, yada merak ettiniz mi beni? Umarım haddimi aşmıyorumdur. Özür amaçlı çiçek vermek istedim. Ona çok iyi bakın. Ki, siz çiçekler konusunda iyisiniz. Aklıma geldi de, eskiden bana konuşmak için çiçekleriniz olduğunu söylemiştiniz. Bende size neden bir çiçek olduğunu sordum. Sizde şöyle demiştiniz ;  ' Evcil bir hayvanım olsaydı onunla vakit geçirmek eğlenceli olabilirdi. Fakat onu bir gün kaybedersem bir başka kaybın beni kötü yapacağını biliyorum. Ama bir çiçeğin ise ölümsüz olduğunu söylediniz. Kurumuş olsa bile gelecek güz tekrar çiçek açacağını, eğer en kötü ihtimal olursa ise etrafa bıraktığı tohumları ile tekrar doğacağını ' söylemiştiniz. Haklıydınız. Ben o zaman bir çiçek olmak istedim bayım. Size ait, sizi dinleyen, verdiğiniz suyla güne başlayan o güzel çiçekler olmak isterdim. Hala istiyorum.  Bu.. Çok mu yanlış bayım? Zarfın içinde ki fotoğraflara bakın. Onlar bana attığınız resimler bayım. Kendinize iyi bakın.  Tekrar görüşmek üzere.

                                                          Sevgilerimle...

***

24 temmuz 2021

Letters from a foreigner  - hyunlix - Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin