Bölüm 1

11.3K 56 4
                                    

          Serdar 1.72 boyunda  30 yaşında bekar bir erkektir. Yeni öğretmen olup ilk görev yeri olan Samsun'a atanmıştır. Okula yakın bir sitede kendine ev tutmuştur. Kendisi bu yaşına kadar ailesi ile yaşadığı için ev işlerinde çok eksidedir. Bu yüzden ev temizliği , yemek işleri için birini tutmak istemiştir. Site Yöneticisi ile görüşüp konuştuktan sonra kendisine Eşi rahmetli olmuş Elif hanımdan bahsetmiştir.
          Elif Hanım 39 yaşında 1.68 boyunda bir devlet dairesinde çaycılık yapmaktadır. Güzel ve bakımlı olan Elif hanım evliliği boyunca eşinden ve kayınpederinden çokça çekmiştir. Eşinin kısır olmasından dolayı çocukları olmadığı için kayınpederi ve eşi bu durumu sürekli Elif hanımın üzerine yıkmıştır. Eşi ve Babasının vefatından sonra hayatı düzene girip hiç olmadığı kadar mutlu olmaya başlamıştır.
          Yönetici Mehmet bey Elif hanım için normalde işi olduğunu fakat temizliğe gittiğini bundan keyif aldığını yalnız işi kabul etmeden önce gideceği evi teftiş edip öyle karar verdiğini söylemiş. Ha Bir de aldığı para normal bir temizlikçiye göre daha yüksektir. Hem çalıştığı, mecbur kalmadığından dolayı çağırıldığını bildiği için hem de evine temizlikçi getirenlerin parasının fazlaca alınmasını düşündüğü içindir.
          Olaydan bir kaç gün sonra Mehmet bey Elif hanımla görüştükten sonra Arayın gelsin konuşalım bakalım şartları neymiş ne istiyormuş kaç gün gelmemi istiyormuş tanışalım hırlı mı hırsız mı bi bakalım ona göre cevap veririm demiş. Mehmet bey Serdar beyi arayıp Elif hanımın şuan müsait olduğunu ve gelirseniz konuşma fırsatı bulabileceğini söylemiş. Serdar bey işinin bittiğini söyleyip 10 dakikaya yönetim odasında olacağını söyleyip telefonu kapatmış.
          Akşam üzeri saat 6 ya 10 kala Serdar bey yönetim odasının kapısını çalarak içeri girdi. Mehmet beye dönüp müsait değilseniz sonra geleyim dedi. Mehmet bey ve Elif hanım hafif bir tebessümle içeri buyur ettiler. Serdar bey Elif hanımı görünce temizliğe giden birine hiç benzetememiştir.
     Mehmet bey : hoşgeldiniz Serdar bey Elif hanımla tanışın.
     Serdar bey : merhabalar efendim ben Serdar memnum oldum.
     Elif hanım ; bende memnun oldum Serdar bey, öğretmenmişsiniz ve öğrendiğime göre bekarmışsınız dedi.
     Serdar bey : evet bekarım yeni atandım bu sene başladım göreve ve bir müddet burada devam edecem.
     Elif hanım : yanlış anlamayın Serdar bey ben bekar evine temizliğe gitmem normalde lakin Mehmet bey size yardımcı olmamı çok istedi burada kimi kimsesi olmadığını idarelik bir kaç gün mümkün olursa gelmemi istedi.
     Serdar bey : anladım teşekkür ederim ama ben normal bekarlar gibi değilim dağınıklığı sevmem düzensizlik hazmedemem ki öğretmenim ve benden öğrencilerime iyi örnek olmam gereken davranışlar içinde bunlar da var.
     Elif hanım : peki o konuya detaylıca gireriz ilerde ama size yeni birini bulana kadar yardımcı olmayı isterim.
     Serdar bey : merak etmeyin efendim bende işinizi kolaylamak için elimden geleni yaparım. Hatta sizin sayenizde bu işleri öğrenip belki de yeni birine ihtiyacım bile kalmayabilir.
     Elif hanım : bir öğretmene temizlik konusunda bir şeyler öğretmek!! Hımm benim için güzel bir anı olabilir.
     Serdar bey : öğrenmenin yaşı yoktur Elif hanım biz insanlar her zaman öğrenmeye açık olmalıyız.
     Elif hanım : peki o halde evinize geçelim. Mehmet bey söylemiştir umarım evin düzenini beğenmezsem temizlik için gelmem diye
     Serdar bey : merak etmeyin fazla eşyam yoktur zaten buyrun çıkalım.
     Mehmet bey : o zaman iki tarafa da hayırlı olsun.
     Serdar bey : teşekkürler Mehmet bey sağolun bu iyiliğinizi unutmayacam iyi günler.
     Mehmet bey : ne demek canım ben bunun için burdayım görevim rica ederim. İyi günler.
          Serdar bey ve Elif hanım yönetim odasından çıkıp karşı daireye doğru yol alırken Elif hanımla aynı daire de olmadıklarını karşılıklı olan dairelerde olduklarını öğrendiler. Daireye girip asansöre binerler.
     Serdar bey : bu nasıl bir kadın böyle bu şekilde temizlikçi mi olur? Üstünde siyah bir bady altında dar bir kot pantolon ayaklarında da dizlerine kadar uzanan siyah bir çizme! İster istemez tuhafına gitmişti ve çok şaşırmıştı diyerek düşünüyordu.
     Elif hanım : bu delikanlı saf temiz birine benziyor bi kaç sefer gelip buna işleri yaptırır işleri öğretir elimi ayağımı üzerinden çekerim diye düşünüyordu.
     Serdar bey : buyrun Elif hanım sağ taraftan diyerek anahtarla kapıyı açıp içeri davet etti.
     Elif hanım : teşekkürler ayakkabılarla girmem de bir mahsur var mı?
     Serdar bey : halılar yeni Elif hanım çıkarırsak çok makbule geçer. Uğraşamam diyorsanız galoş yoktur ama iki poşet kapıp geleyim hemen der.
     Elif hanım biraz sinirlense de belli etmez ve " git koş kap getir bakalım" der.
     Serdar bey iki poşetle gelip Elif hanımın ayakkabılarına doğru yönelir ve poşetleri galoş gibi geçirip üzerinden bağlar.
     Elif hanım bu duruma sinirlendiği için Serdar beye zahmet etmek ister. İçeri girip odaları gezerken düzeni beğenmediğini koltukların yerini değiştirmesini söyler.
     Elif hanım : Serdar bey kusura bakmayın benim içime sinmeyen düzende ben iş yapmam yapamam yapım böyle diyerek istediğini almaya çalışır.
Serdar bey : peki nasıl olsun nasıl istersiniz.
Elif hanım : şu 3 lü koltuk şu tarafa tekliler bu tarafa diğer 3 lü de şu tarafta olsun.
Serdar bey : peki böyle nasıl Elif hanım
     Elif hanım : tamam şimdilik böyle kalsınlar canım sıkılırsa tekrar düzeltme yaparız.
     Serdar bey : hafta da 3 kez müsait olur musunuz? Yoksa fazla mı?
     Elif hanım : hafta da 2 gün yeterli az eşyanız var kolay bir iş olur benim için zaten evde çoluk çocuk yok kolay pislenmez 2 yeter size.
     Serdar bey : peki olur. Günlük ne alıyorsunuz efendim ? Ne kadar para isteyeceksiniz ?
     Elif hanım : Normal bir temizlikçi 100 lira alır bu ev için ama ben sizden 200 tl alacam.
     Serdar bey : 150 desek bende size yardımcı olurum
     Elif hanım : peki öyle olsun ama sizin yardımınızı istemem ayaklarıma dolanırsınız yaptıgım iş güzel olmaz
     Serdar bey : tamam siz nasıl isterseniz Elif hanım.
     Fiyat konusunda da anlaşıp günü belirledikten sonra Serdar bey Elif hanımı yolcu edip odasına geçip koltuğuna yönelir.

Serdar'ın HizmetçisiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin