Pada pagi isnin, di atas katil milik Cikgu Ayda ,
"Hello Intan, tolong maklumkan pada Tuan Pengetua sekolah yang aku tak dapat hadir ke sekolah harini kerana tidak berapa sihat, esok aku akan kemukakan slip MC kepada pengurusan sekolah, "kata Cikgu Ayda.
"Ok beres Cikgu Ayda, Get well soon sistor!! pesan Cikgu Intan kepada Cikgu Ayda, mereka berdua adalah cikgu baru dan sama-sama graduan dari Universiti Pendidikan Sultan Idris, Cikgu Intan ialah guru sains juga tapi mengajar pelajar tingkatan 1.
"Thanks Intan, kau memang kawan yang paling aku sayang.."kata Cikgu Ayda kepada Cikgu Intan sambil meletakan telefon.
Maka Cikgu Ayda pun bangun dari katilnya menuju ke bilik air untuk mandi,ditangan Cikgu Ayda beliau memegang kotak pil morning after pill beberapa hari lepas kejadian itu, sambil menuju ke bilik air, beliau masih dapat merasakan nyilu dibahagian kemaluan beliau, maklumlah dara beliau di ragut oleh pelajar tingkatan 3. Cikgu Ayda masuk ke dalam bilik air sambil menatap muka beliau dicermin dalam keadaan kecewa. Mahkota yang dipelihara untuk sang suami yang halal telah diragut.
"Apa la nasib kau ni da.. Dara pun dah tak da, kene rodok pulak dengan budak form 3, mmg tak guna punya budak.. sial!!!! luahan Cikgu Ayda yg masih trauma dan tidak dapat terima dengan apa yang dah terjadi pada diri beliau. Beliau merasakan sangat hina kerana diperlakukan sedemikian.
"Aku harap air mani yang terlepas dalam cipap aku ni tak menjadi, kalau menjadi mampus aku! apa aku nak jawab dengan mak bapak aku dekat kampung sana? aku tak bersedia nak ada anak lg2 dengan berbapak budak form 3 mcm Edy tu, "keluhan hati Cikgu Ayda yang masih tidak berpuas hati dengan apa yang menimpa diri beliau..
Beliau lalu membuka baju dan lantas membuka shower untuk mandi, keperitan dicelah kangkang masih lg dirasai, sambil itu beliau menggunakan dettol untuk membersihkan kemaluan beliau dengan kerap agar sentiasa bersih. Selepas mandi beliau mengenakan bra warna hitam dan baju kurung tanpa kain menuju ke dapur untuk menyediakan sarapan pagi.
Ketika beliau menjamah makanan dimeja,
"Nak duduk kepit pun rasa sakit celah kangkang aku ni, hmmm macam ni ke rasa bila hilang dara, keluhan Cikgu Ayda yang masih tak boleh terima realiti. Sambil makan beliau melihat segala miss call dan Whats apps yang beliau tidak bukak selama 2 hari.
"1000 miss call dan 200 messages! gila la budak Edy ni!! " lalu Cikgu Ayda membaca Whats Apps yang Edy kirim,
"Cikgu, maafkan saya atas peristiwa jumaat malam tu, saya harap cikgu tak bongkarkan perbuatan terkutuk saya kepada orang ramai, saya mohon dan merayu pada cikgu agar tidak buat demikian dan bla bla bla..
"Panjang betul budak ni hantar kt aku, tau pulak takut aku report kt pengetua sekolah, hmmm dara aku ni sapa yang nak ganti? keluh hati Cikgu Ayda apabila baca message yang dihantar oleh Edy. Cikgu Ayda tidak membalas segala messages Edy sebagai tanda protes akan perbuatan terkutuk Edy tempoh hari.
Selepas selesai sarapan pagi, Cikgu Ayda bersiap2 dengan memakai panties berwarna hitam, kain dalam warna hitam dan kain baju kurung serta tudung untuk keluar pergi ke klinik.
Sejurus 2 jam berada di Klinik, Cikgu Ayda melangkah keluar dari perkarangan Klinik Dinar dengan perasaan lega.
" Fuhhhhhhhh,,, nasib baik tak pregnant, kalau tak mampus aku, kata Cikgu Ayda. Setelah diperiksa mendapati Cikgu Ayda hanya demam biasa dan tidak mengandung, beliau juga diberi cuti sehingga hari selasa, tapi memandangkan terdapat banyak tugasan sekolah yang perlu diselesaikan esok dia perlu hadir ke sekolah.
Dalam perjalanan menuju ke kereta , terdengar suara dari seorang jejaka dari arah belakang Cikgu Ayda.
"Assalamualaikum Ayda"... tegur jejaka itu..