Proloog

1.5K 59 9
                                    

EDITED!

Ik keek uit het raam en de zon scheen. Ik draaide me om in mijn bed, m'n ogen dichthoudend voor het felle licht. Ik had barstende hoofdpijn. Ik stapte uit bed, slofte naar beneden en nam een pijnstiller. Daarna slofte ik verder naar de bank.

Toen ik goed en wel lag op de bank, kwam mijn moeder de woonkamer binnen. Wat doet zij nou weer hier, het is toch dinsdag? Ik zei dat ik me niet goed voelde en dus ook niet naar school kon gaan. Daarop antwoordde mijn moeder dat het al namiddag was en het zaterdag was, dus ik kon al helemaal al niet naar school. Ik knikte. Hoe kon het zaterdag zijn is het gisteren nog maandag was? Misschien kon ik even op mijn iPod kijken welke dag het was, die zal toch wel juist zijn zeker, dacht ik? Ik nam dus mijn iPod, die ik had meegenomen van boven, en keek welke dag het was. Raar, er stond ook op dat het zaterdag was. Dit kon toch niet? Ik legde mijn iPod weg en viel al snel (weer) in slaap.

Toen ik wakker werd, had ik geen hoofdpijn meer. En ik zweette ook niet. Dat is raar, voor ik in slaap viel had ik super koud en nu is het alsof ik weer normaal van temperatuur ben, raar. Ik deed mijn ogen open en zag niet meer dezelfde woonkamer als toen ik ging slapen. Wat leef ik toch in een rare wereld. Of was ik gewoon te diep aan het slapen dat ik niet wist dat ik gedragen was naar een andere kamer? Toen ik rondkeek, kende ik deze kamer niet. Ik was nu vast stomverbaasd aan het rondkijken tot ik bij het raam kwam en m'n ogen moest dichtknijpen voor het felle licht. Ik wist nu totaal niet in welke kamer ik was, niet in de logeerkamer, niet in mijn kamer, niet in een andere kamer van mijn moeders huis. Mijn ouders zijn vorig jaar gescheiden, dus mijn vader woont niet meer bij mijn moeder. Ik keek nog eens goed rond, ik kende deze kamer ergens van, maar ik wist niet meer van waar. Het is zo'n kamer met vele ramen, witte muren en een inloopkast, dit laatste zag ik omdat de deur van de inloopkast nog open stond.

Toen wist ik het weer, deze kamer kwam uit Twilight. Ik had alle boeken en films gelezen en gezien, dus ik zou hierover normaal veel moeten weten. Toen ik jonger was, nu ben ik 16 jaar, droomde ik hier altijd van. Om mee te doen in Twilight. Ik was er zelfs een beetje verslaafd aan. Maar ben ik hier nu echt of droomde ik?

Me in TwilightWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu