Toen we op school aankwamen, zagen we Lily er al staan naast haar Porsche. Ze keek op van haar boek, dat ze aan het lezen was, toen we de parking opkwamen. We stapten uit en Lily liep naar ons toe. Ze begroette ons allemaal en we begroetten haar allemaal terug. Lily zat bij Alice en Jasper in klas, terwijl ik bij Edward in klas zat. " Kom op, Eddie! We moeten naar klas!", zei ik tegen Edward. Hij keek me boos aan, omdat ik hem bij zijn bijnaam noemde. Eigenlijk gebruikte alleen Emmett die bijnaam en ik nu ook. Edward en ik liepen naar onze eerste les. De les was zoals altijd saai, omdat ik er niets van snapte. Ik wist gewoon zeker dat Edward me het nog eens zou uitleggen als ik dat vroeg.
De lessen van de voormiddag waren voorbij. Ed en ik liepen naar de kantine en namen eten en drinken. Daarna gingen we aan onze tafel zitten. Emmett en Rose waren er al, maar Jasper, Alice en Lily nog niet. Toen kwamen ze ook aanlopen. Ze deden gewoon geen moeite om eten te halen, omdat alleen ik at aan deze tafel. Alice, Jasper en Lily kwamen zitten, vandaag waren er wel genoeg stoelen. Toen ze zaten zei Alice dat ze Lily had uitgenodigd om eens te komen naar ons. Alleen wist Lily nog niet of het zou mogen. "Bij wie woon je dan?", vroeg ik. Ze keek me niet meer aan, maar je zag wel dat ze aarzelde wat ze zou zeggen. Ik keek naar Ed, zijn gave kon soms toch van pas komen. Hij keek haar boos aan en liep toen weg. Toen keek ik naar Alice en Jasper, ze stonden ook op en liepen weg. Ik wist niet wat ik moest doen. Ik keek Lily nog eens aan, maar ze keek weg van me. Ondertussen waren Rose en Emmett ook al weg, ze zaten aan een tafel aan de andere kant van de kantine. Alice deed een handgebaar dat ik ook moest komen, maar ik wilde niet. Alice keek me boos aan omdat ik niet kwam. Dus ik stond op en liep naar ze toe. Toen ik zat, keek iedereen zowat boos. "Edward, waar woont ze?", vroeg ik via gedachten. Hij keek me strak aan met een blik van weet-je-het-niet-? blik. De volturi? vroeg ik weer. Hij knikte. Ik wist dat de rest van mijn wilde dat ik nu ook boos was, maar ik kon dat niet. Ze was echt al een goeie vriendin voor me. Edward keek me nu ook erg boos aan. Misschien moest ik eens aan Carlisle vragen hoe ik mijn gedachten moet blokkeren, want Edward begon echt tegen te steken met zijn gave. Hij begon te grinniken en boos te kijken tegelijk.
JE LEEST
Me in Twilight
FanfictionWat als je opeens in Twilight terechtkomt en je weet alles wat er zal gebeuren. Zou je al het slechte kunnen verdrijven en al het goede houden? Als je het wil weten lees dan dit verhaal! #8 in vampier op 26/12/2015! Cover is gemaakt door @thislittl...