Kesedapan bermula

47.7K 154 23
                                    

Kehidupan ku seperti biasa ketika itu, pada 1 bulan yang pertama. Dikatakan, hampir setiap hari aku bercakap dengan Abang Iz. Aku bagaikan pelayan dan kawan baik nya dirumah. Sejak aku duduk dirumah itu, rumah kakak ku jarang sunyi. Mesti ada hilaian tawa dari kakak ku, aku dan Bunga. Kerana Abang Is makin menjadi buat lawak hambar nya. Aku makin rapat dengan Abang Iz kerana dia selalu lepak dibawah, berhampiran dgn bilik ku. Kakak ku pula mengalami alahan yang teruk, hampir setiap hari muntah. Yang lebih teruk, kakak ku tidak boleh bau badan suami nya akibat alahan itu. Jadi terpaksa lah Abang Iz tidur di bawah, ruang tamu. Atau kadang-kadang tidur di bilik anak nya Bunga. Aku agak kesian pada Bang Iz.

Tapi dia suami yang amat baik. Setiap hari akan belikan makanan jika kakak ku tak larat masak. Aku mula in touch personal dgn Abang Iz sejak satu kejadian. Satu hari, kakak aku mengidamkan Tomyam Ayam dari kedai Tomyam kegemaran nya, tapi Abang Iz tersalah beli Tomyam Campur. Apa lagi, kakak aku mengamuk seperti singa waktu itu. Kali pertama aku melihat kakak ku jadi sperti itu.

"Engkau tak tahu ke aku tengah mengandung anak kau?! Tak boleh ke kau bagi kesenangan dekat aku sikit! Beli tomyam pun salah!"- Kak Arisa

Terus Kak Arisa naik ke atas.

Abang Iz cuba menenangkan kakak ku, tetapi di tampar nya Abang Iz. Abang Iz mengalah, lalu ke meja makan untuk mengemas makanan itu. Sudahlah dia baru balik dari kerja, letih, dimaki hamun. Ego nya mesti makin tercalar.

Aku dengan spontan nya, terus meluru ke Abang Iz, terus merangkul lengan nya. Aku suruh bersabar. Dari mukanya dia agak sedih dan kecewa. Aku suruh dia duduk, untuk makan makanan itu. Aku turut join bersama, mengelakkan dia lagi sedih. Aku melawak dengan nya. Cuba untuk memeriahkan suasana, selalu sperti dia buat ketika kami di meja makan. Aku cuba bagitahu, yang dari segi saintifik nya, mengandung anak lelaki, perubahan hormon ibu nya lebih teruk. Cuba aku untuk menenangkan Abang Iz.

Abang Iz kelihatan masih diam. Membisu. Makan pun mahu tak mahu. Aku pun terus pinggan nya, aku ambil sudu dari tangan nya dan terus menyuapkan tomyam itu.

"Dah bang jangan sedih-sedih, lepas ni Adik Kael kemas, kita tengok movie. Dalam bilik adik tu adik dah pasang Aircond. Tido dengan adik malam ni. Esok adik takde kelas, so boleh tgok movie dgn abang. Habiskan tomyam ni cepat." - kata ku kepada Abang
Iz.

Lalu aku menyuapkan habis. Ketika sudu tomyam yang terakhir, dia tersedak. Mungkin tomyam nya agak pedas. Lalu aku terus mengambil kain lap. Lap di bahagian konek nya. Kerana disitu tempat nya kuah tomyam itu tertumpah. Masa itu dia masih memakai uniform polisnya. Jadi aku memang kesat agak kuat bagi mnghilangkan bau dan kesan merah tomyam itu. Semasa aku kesat, Abang Iz kelihatan begitu asyik. Matanya tak berkedip melihat tangan aku yang lembut, tapi ada force. Aku merasakan sperti ada sesuatu tengah bergerak semakin membesar dalam itu. Tetapi, aku buat tak layan. Walaupun dalam hati ini sudah bergelora. Kalau ikut kan nafsu, mungkin aku sudah buka zip nya langsung isap zakar nya.

Aku ke dapur, langsung mengemas sisa di atas meja. Aku menyuruhnya terus masuk ke bilik. Untuk prepare tengok movie.

"Abang Iz masuk lah bilik dulu, Kael kemas-kemas jap. Japgi Kael masuk, kita pasang projector boleh tgok Netflix." - Kael

"Alright adik, adik nak abang tolong kemas meja?" - Abang Iz

"Takpelah bang, ni sikit je. Abang masuk, duduk sebelah kiri. Dekat sikit abang boleh charge phone abang. Esok, pakai je baju ni balik nak pergi kerja. Nanti abang sangkut uniform abang kat belakang pintu" - kataku

Lalu dia beredar dari meja, dan masuk ke bilik. Aku pun masuk ke bilik setelah 15 minit kemas meja makan. Abang Iz kelihatan sedang main phone nya. Sambil kaki melunjur. Dia masih memakai uniform polisnya, tetapi butang nya dibuka sampai ke perut. Dia sangat kelihatan seksi. Membuatkan aku sangat terpegun. Mata nya fokus kepada phone, tanpa melihat ke arah aku.

Abang Ipar PolisWhere stories live. Discover now