•1•

75 4 3
                                    

Bella:
*Piep piep piep piep*. Mijn wekker ging. ik deed mijn ogen open en staarde naar het plafond. Het was vandaag eindelijk de laatste schooldag en ik was super blij. Er ging een gevoel van blijdschap door me heen. Ik deed de gordijnen en ramen open. Ik voelde een lekker briesje in mijn kamer komen. Ik liep naar mijn kledingkast en gooide hem open. Ik had geen idee wat ik aan moest. Maar toen wist ik het. Ik pakte mijn lievelingsjurkje uit de kast en trok hem aan. Het was een blauw jurkje met witte stippen erop. Ik deed mijn haar snel in een knot en liep naar beneden. Mijn tas had ik gisteren al beneden gezet. Ik liep naar de keuken en maakte voor mezelf (en mijn moeder) een smoothie. ik dronk hem in een keer op. Daarna liep ik naar boven om de smoothie aan haar te geven. Mijn moeder doet de hele dag niks. Ze zegt altijd "je moet goed voor me zorgen anders kun je vertrekken". Ik haatte haar echt. Ze was eigenlijk niet eens mijn echte moeder. Ze had me geadopteerd. Maar ik had een plan waarvan ze niks wist en ook nooit te weten zou komen. Ik zei tegen haar."Mam vandaag krijg ik mijn diploma en ik zou het heel leuk vinden als je kwam kijken." mijn (heksen)moeder schoot heel hard in de lach en zei: "denk je nou echt dat ik bij jou kom kijken?" Ik wist het antwoord al en liep naar beneden pakte mijn rugzak en ging naar school. Op school aangekomen zag ik allemaal stoelen staan en een groot podium. Op de voorste stoelen mochten de leerlingen zitten en op de andere stoelen mocht de familie zitten. Ik zette mijn fiets op slot en ging op mijn plek zitten. Het was al heel druk en bijna iedereen was er al. Ik zat naast mijn beste vriendin. Haar naam was Kim. Ze had kort rood haar en groene ogen. Ze zei:" heei bells je ziet er echt super uit! Dankje jij ziet er ook echt super uit!" Zei ik. Kim droeg een zwart met wit gestreept jurkje met een open rug. We droegen allebei onze witte all stars (die eigenlijk niet meer zo wit waren;). We waren nog druk aan het praten toen opeens de diploma uitreiking begon. En we moesten nog ons uniform aan! We trokken snel ons lange blauwe uniform aan met het hoedje erbij. We rende heel snel terug naar onze plekken en gingen rustig zitten. Alle namen van de leerlingen van de school werden in volgorde van de klassen opgenoemd. Eerst H5a daarna H5b en dat ging zo door t/m f. Nou ik zat natuurlijk weer in H5f en was ik de allerlaatste leerling omdat mijn achternaam met de z begon. Eindelijk was ik aan de beurt. Na anderhalf uur wachten werd me naam gezegd. Gelukkig was Kim zo lief om te blijven wachten."En de laatste diploma is voor Bella Zonneveld!" Ik liep naar voren en nam mijn diploma in ontvangst."Wil je nog iets zeggen?" Ik wil heel graag mijn beste vriendin Kim bedanken en haar moeder. Ze hebben me heel goed gesteund en zijn heel lief voor me geweest. En ik wil mijn docenten natuurlijk ook bedanken en , nou ja dat was het wel denk ik. Ik kreeg een groot applaus en ik liep het podium af (wat eigenlijk geen zin had want ik moest daarna toch weer het podium op.) Ik liep (alweer) het podium op met m'n klas en ging op de foto. Kim wist al van m'n plan dus ik nam afscheid van haar. We moesten allebei huilen. Ze fluisterde in mijn oor:"we houden nog wel contact hè? Altijd." Zei ik en daarna ging ik naar huis om me klaar te maken voor m'n plan.

"Dit was het eerste hoofdstuk;) hopelijk vinden jullie het leuk en het volgende hoofdstuk komt er snel aan! Doeg xxx❤️😃

TravelerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu