Aku kemas barang2 aku dan berdiri menuju ke Jennie, Mina, jihyo dan Joy. Tibe 2 ade orng pegang bahu aku " Eh, kau nk gi mana? Tanye doyoung sambil menahan aku pergi ke kawan2 aku.
" Saya nk pergi rehat lah !. Aku mengangkat bahu supaya doyoung melepaskan pegangannye. "Kau ikut aku !!". Doyoung menarik tangan aku menuju ke luar kelas.
" AISS, lepas lah tangan saya dulu." Sakit tahu x ?!!. Ucap aku pada doyoung yg still lagi pegang pergelangan tangan aku." Kejap lah ," Doyoung still lagi pegang tangan aku.
" Dah sampai," doyoung membawa aku ke kedai sebeneka macm 7 E. Cuma versi korea lah (hahah, sambung2). Sumpah cantik giler kedai yg macm 7E ni. Aku masuk kedai tu mmg tercengang sekejap.
Doyoung masuk dan menari tangan aku serta suruh aku pilih ramen, ais cream ,susu strawberry dan pisang, jajan dan sikit coklat bar dan meletak di kaunter bayar.
Sambil dia bayar tu aku tanye dia ,"Awak nk buat ape dgn semua makanan ni?! Tanye aku dan doyoung kate "Adelah, nnt kau tahu juga". Aku pun menganguk faham dan doyoung ambik plastic barang2 tadi dan menarik tangan aku balik.
Aku ikut doyoung semula di bangunan sekolah. But, aku perasaan . Ramai yg pandang2 aku sbb doyoung pegang tangan aku. Mungkin sbb doyoung ni famous. So, bile dia pegang mmg ade orng jelous lah . Ah sudah, aku perasan diri sendri. Aeyra2 !!!.
Aku berdiri di sebuah bilik yg dekat depan pintu jer cantik sbb warna silver putih dan hitam permata. Mmg cantik .aku pandang atas pintu tertulis ( '5 O _POFK') 'name ape pulak ni ? Tanye aku dalam hati.
"Kau termenung ape tu? X nak masuk ke?. Tanya doyoung sambil membuka pintu . Aku masuk je pintu tu dah macam rumah wehh, sumpah cantik giler. Ni bilik rahsia dia ke ape?. Ade ruangan dapur ,ruang game , ruang tamu yg besar dan meja belajar yg terdapat 5 seat yg mmg cantik. Ade bilik sendiri juga. Tapi, meja belajar tu terletak kat sebelah ruang tamu .aku terpegun kejap melihat sekeliling bilik yg terdapat kat sekolah ni . "Apekah? Aku mmg tercengang sekejap sambil melihat sekeliling ruang tamu.
"Kau duduk dulu kat sofa ni. Aku nk gi panggil kawan2 aku !!. Ucap doyoung memasuki bilik ruang game. Aku duduk sambil mengambil susu strawberry yg dibeli doyoung tadi.
"OMOOO, doyoung-aa . Nuguji? Tanye seseorng kepada doyoung dan aku melihat Taehyung (V) dgn 3 orng lagi.
"Eohh, Aeyra-yaa . Haruto mengangkat tanganye keatas dan menyapa aku." Ouhh, ni Aeyra, penolong pengawas. A.K.A penolong aku. Ucap doyoung dgn muka selamba .
Doyoung kenalkan aku dgn 3 orng lagi .tapi, belum sempat dia nk kenalkan aku dh kenal dulu ."yg ni Yeonjun (TXT) , V (BTS) dan Sunoo( Enhypen).aku menunjuk sorng2 dan menyebut nama mereka. Semua menutup mulut sbb x percaya aku kenal dorng siap dgn nama penuh lagi.
" Yg ni x payah cakp lah saya mmg kenal Haruto dan doyoung. Aku memberi senyuman yg sngt2 indah dan ikhlas ( apasal bm aku ni kelaut ni :). Yg lain semua geleng kepala layan kerenah aku.
" Dah2. Kau ni kalu dilayan menjadi2. Kate 2 doyoung tu buat aku nk muncungkan mulut aku. X tahu kenapa aku jadi manja sngt tibe2." Hah, x payah nk muncung 2 kan sgt mulut kau tu. Aku tarik pakai pelayar baru tahu." Aku pun membetulkan bibir aku seperti biasa.
" Jap, lagi ade mesyuarat pengawas. Nnt kau ikut aku. Bilik pengawas kat sebelah jer. Doyoung dan yg lain menuju ke ruang tamu untuk makan makanan yg dibeli doyoung tadi.
(Aeyra POV)
Owhh, patutlah dia beli banyak makanan. Rupenya dia belikan untuk kawan2 dia. Ni mesti jenis yg x suka makan kat kantin.(End POV)
Aku pun ikut diorng dan makan makanan yg diberikan oleh haruto. Aku duduk di tengh antara doyoung dan haruto. Aku makan coklat dan ais cream . Haruto melihat aku dan memanggil aku. " Aeyra -yaa. Belum sempat aku nk menoleh haruto , doyoung mengambil tisu dari poket seluarnya dan memegang dagu aku dan mengelap pipi dan mulut aku yg comot akibat makan coklat dan ais cream.
" Lain kali makan pelan2. Kan dan comot. Kau ni comel sngt kalu dah comot tahu x ? Doyoung berkata macamtu sambil melihat dalam mata aku. Akhhh, doyoung -aaa. Kajima. Kau jangan buat aku dalam bahaya.
Aku pun mengalihkan pandangan aku dan berdiri menuju ke bilik air. Lepas aku ke tandas tu aku melihat lagi perkataan ('5 O_ POFK') kat depan pintu tandas. " Ehh, ni hurf ape ni? Dekat pintu utama ade perkataan ni juga. Lepas je aku dh siap tu , aku terus gi ke ruang tamu tadi bersama diorng berlima.
Aku melihat di ruang tamu tu hanya ade Sunoo, V dan Yeonjun. Aku bertanye pada Sunoo. " Sunoo -aa!!!. " Hermm, wae? Tanye sunoo yg sedang bermain telefonnya.
"Hermm, ('5 O_POFK) tu maksud nya apa? Tanye aku dgn perasaan ingin tahu. "Owhhh, yg Tu gelaran kiteong ber5. O tu bermaksud 5 dalam Sino Korean Number. Dan P bermaksud Prince. Yg OF tu bermaksud Of lah. Dan K tu bermaksud K-POP. So, secara panjangnya bermaksud " 5 O Prince Of K-Pop" yg no 5 tu sbb ramai orng salah angap yg O tu bermaksud ape? Jadi, kiteorng mmg letak 5 dan O tu dalm gelaran kiteorng. Supaya orng x salah faham dan mmg sengaja jer kiteorng letak 2 kali nombor 5 dalam gelaran kiteong. Ucap Sunoo menerangkan nama gelaran diorng.
"Owhh," tu je yg aku mampu balas. Diorng ni mmg betul2 daebak lah . Siap ade nama gelaran lagi. V dan Yeonjun tengh menikmati makanan tenghari mereka dan aku melihat kelibat haruto dan doyoung keluar dari bilik game . Ape agaknye yg diorng buat eh?.
" Kringggg"
Bunyi loceng pun dh berbunyi menandakan semua perlu masuk ke kelas. " Cah,, semua dh boleh bersurai ye. Doyoung memberi tahu yg lain dan mengemas sisa - sisa makan mereka tadi.
" Ermm, Aeyra- yaa. Kau nnt sebelum masuk kelas ikut aku gi pejabat dan ke bilik pengawas. Aku ade hal nk buat kat sana. Dan mulai sekarng , kau kene ikut aku kemana je aku pergi. Aku melihat doyoung dgn muka x puas hati. Sape jer boleh tahan dgn perangai mamat gile nim suka hati dia jer arah 2 kan aku . Ingat aku ni bibik dia agaknye!!!.
" Kenapa saya kene ikut awak 24 hours ". Saya pun ade kerja lain lah. Semua memandang aku yg mula menanyakan pertanyaan kepada doyoung.
" That's because of you are my assistant !!!!. Ucap doyoung dgn muka yg selamba ubi kayu jer. aku mengurut dada aku menahan sabar.
" Sabar Aeyra , sabar . Jangan sbb benda kecik ni kau nk tunjukkan perangai sebenar kau" . Aku cuba menahan sabar lagi." Ok, fine. Saya akan ikut jer awak. " Aku pun mula mengikut arahan doyoung. " Ha, camni lah My Girl" . Aku diam jer selepas mendengar ucap doyoung yg memanggil aku dgn gelaran " My Girl". Aku pun keluar dari pintu yg aku masuk tadi dan diiringi oleh doyoung yg berjalan dihadapanku dahulu.
Aku ikut jer doyoung sampai depan pejabat dan aku terserempak dgn...............
Continue_********
*Warning*
Aku mintak ampun sngt2 dgn korng kalu cite aku ni mmg mengarut. But, aku cuba sedaya upaya nk habiskan cite ni. Kalu nampak typo tu maafkan lah author. For Teume . Aku sebagai salah satu Teume nk ucapkan "Happy Anniversary 1st Of Treasure" 🥳🥳🥳. Semoga still together walau ape jua rintangan. Susah senang bersama dan x pernah berpisah. Hope you guys still be the no 1 in Teume Heart 😘😘. And aku nk minta maaf juga sbb jalan cite setiap chapter aku semua pendek2 . Aku busy sikit kebelakangan ni. Hope readers semua paham ye. Jangan lupe vote dan comment and masukkan cite aku ni dalam list reading korng ok. Dh lah tu jer aku nk ck. Jumpe lagi for next chapter kalu nk tahu siapakah yg Aeyra jumpa di Office 'MOHISCH'
YOU ARE READING
classmate kpop
Fanfictionkim Doyoung Treasure. Member Classmate; Treasure(Doyoung, Haruto, Junkyu) TXT(Yeonjun) Enhypen(sunoo) Bts. (Jungkook dan Taehyung) Total Pelajar lelaki:31 Satu kelas termasuk YN :54 orng Start: 21/8/2021 E...