Chapter 10: Happy Day Become Bad Destiny

20 1 3
                                    

(Aeyra pov.....)

"Lambat nye lah si Dobby ni!!! Aku geram betul lah dgn dia ni. "

Aku menutup tingkap pintu kereta dobby dan secara tibe2 aku rase x sedap hati.

" Haiss, kenape hati aku rase x sedp ni?. Dh lah, x yh fikir macm2. Yg pasti, aku dpt jumpe Helmoni dulu." Ucapku sambil menenangkan diri melihat persekitaran hospital.

(End pov).

Doyoung menuju ke arah pintu kereta dan masuk dgn keadaan muka yg agak panic .

" Dobby-aa , do gwenchana?". Aku tanye doyoung yg diam membisu sambil memegang staring kereta dan mula mengambil tempat yg sesuai untuk memandu.

Doyoung diam tidak menjawab soalan aku. Sebelum dia membawa kereta tu, dia melihat fonnye semula.

~ Ssaem Sunmi~

"Doyoung-aa, saya dh sampai rumah saya. Awak terus ke sini ye, saya naik awak je nnt."

" Baik ,ssaem"

Doyoung pun memandu menuju ke rumah ssaem sunmi

(20 minute kemudian)

Sampai perkarangan rumah aeyra dan sunmi....

" Dobby-aa, ni rumah siapa? " Tanye aku dgn nada yg pelik.

" Ni rumah kau lah, jap kau tunggu kt sini. Aku masuk kejap.!". Doyoung keluar dari kereta dan memasuki rumah banglo 3 tingkat.

(Aeyra pov)

"Wahh, ni rumah siapa ni yg cantik gile. Tapi, kenapa dobby kate ni rumah aku?. Dia ni makin lame makin pelik lah. Aku kan duduk dgn helmoni , kenapa aku tinggal kt umah besar ni ?!"

(End pov)

Aku memandang sekeliling rumah dari dlam kereta. Dan aku ternampak doyoung keluar bersama dgn seorng yeoja.

" Kenapa aku rase mcm pernah nampak je yeoja ni?". Aku memikir dan melihat sebanyak 2 kali sambil menge -cham muka yeoja tu.

" Eon-niiee? EONNIE SUNMI?? Bukan ke dia kt jepun dgn parents aku? Kenapa dia ade kt Busan ?. And ni rumah siape sebenarnye? Macmne dobby boleh tahu eonnie ade kat sini? " Ujar ku sendri. Banyak persoalan dan  pertanyaan yg perlu dibahas oleh doyoung nnt .

(Author pov)

Macm yg author ckp, aeyra sebelum eonnie dia ajak pindah seoul, dia mmg x rapat dgn Eonnie Sunmi. Since dia kene mengajar dkt seoul, dia ajak aeyra pinda sekali sbb dia kate nk betulkan relationship yg selama ni terabai  begitu sahaja. Dan now semestinye  aeyra dh hilang ingatan. So, angaplah ni just perkongsian terperinci sbelum aeyra hilang ingatan.

(End pov)

Doyoung membuka bonet kereta dan mengambil beg bagasi ssaem sunmi dimasukkan ke dalam bonet kereta.

Habis je dia letak semua beg dlam kereta, belum sempat nk tutup pintu bonet, Ssaem Sunmi menahah tangan aku.

" Doyoung-aa, mianne. Sbb susahkan awk, kalu aeyra x sakit, saya boleh je bawa aeyra sendri pergi balik busan". Ssaem sunmi mengeluh perlahan sambil menahan tangan doyoung.

" Gwencana ssaem, saya pun kesiankan aeyra. X pe, nnt kat sane saya cube tenangkan diri dia. Ssaem just handle persiapan pengebumian arwah helmoni ssaem je ." Ujar Doyoung  memegang bahu ssaem sunmi .

" Gomawo doyoung-aaa!". Ssaem sunmi menuju ke pintu kereta doyoung di bahagian belakang.

Doyoung pun menuju ke pintu pemandu dan duduk bersebelahan aeyra yg bermuka masam.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Sep 02, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

classmate kpopWhere stories live. Discover now