Notlar ve karakter kılavuzu

278 16 1
                                    

NOT;

Roman iki imparatorun saltanatlarından esinlenmiştir:

› Cheng Hua: (Chéng huà; 成化) Ming hanedanlığının dokuzuncu imparatoruydu, 1464'ten 1487'ye kadar hüküm sürdü. Dönemine "değişim yapmak" anlamına gelen "Chenghua" adını verdi.

› Hong Zhi: (Hóng zhì; 洪志 ) Ming hanedanının onuncu imparatoruydu, 1487'den 1505'e kadar hüküm sürdü. İmparator Chenghua'nın en büyük oğluydu ve saltanatına "Gümüş Hongzhi çağı" denir. Dönemin adı olan "Hongzhi", "Büyük hükümet" anlamına gelir. Barış seven bir imparator  olan hongzhi'nin sadece bir imparatoriçesi vardı ve hiç cariyesi yoktu, bu da ona Çin tarihinde imparator Fei'nin yanında sürekli olarak tek eşli imparator olma ayrıcalığını veriyordu. Ming Hanedanlığının orta yıllarında hüküm sürdü.

 Ming Hanedanlığının orta yıllarında hüküm sürdü

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

( Cheng Hua ve Hong Zhi  )

Romanda bahsedilen tüm pozisyonlar aslında mevcut. İmparatorluk mahkemesinin bölümleri, günümüze getirirsek, polis ce CIA bölümlerine eşdeğerdir. Sadece imparator'a rapor verirler ve soylular ve imparatorluk akrabaları da dahil olmak üzere herkesi tutuklayabilir ve hapsedebilirler. Ancak senaryoların gerçek dayanakları olsa da, vakalar uydurulmuştur. Bu yüzden lütfen vakalara ciddi bakmayın.


Nezaket isimleri

Nezaket adları, kişilere belli bir yaşa geldikten sonra verilen adlardır; doğum isimleri daha önce kullanılmıştır. Bir kişinin doğum adını yalnızca ona çok yakınsanız kullanırsınız ve nezaket adları genellikle saygı göstergesi olarak kullanılır. Ancak bu özel romanda, bunun tam tersi - doğum adı genellikle günlük durumlarda kullanılırken nezaket adı aşinalık göstergesi olarak kullanılır, bu nedenle genellikle herkes tarafından ayrım gözetilmeden kullanılmaz.


Karakterler


Ana Karakterler

Romanın üç ana karakteri var: Çift olan Tang Fan ve Sui Zhou ve hikaye boyunca onlarla arkadaş olan hadım Wang Zhi


› Tang Fan

Shuntian eyaleti yargıcı [1] (altıncı).

Her zaman herkesten birkaç adım önde olan dahi bir dedektif. Biraz mızmız, tembel ve kendine nasıl bakacağını bilmiyor. Nezaket adı Tang Run Qing. Sui Zhou ve Wang Zhi'nin onu kızdırmak için kullandığı Mao Mao takma adını veren bir ablası var.


› Sui Zhou

İmparatorluk muhafızlarının Kuzey garnizon Bölüğü komutanı.

Nezakat adı Guang Chuan. Büyükannesi imparatoriçenin kız kardeşidir, bu yüzden hem imparatoriçe hem de imparator onu sever ve ona güvenir. Tang Fan imparatoru ne zaman sinirlendirse, Sui Zhou'nun işi onunla nazik bir biçimde konuşmak ve Tang Fan'ı imparatorun gözüne geri sokmaktır.

Chenghua Shisi Nian / Sleuth of the ming dynasty - BL (TR)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin