Siasatlah terlebih dahulu, sebelum mengambil keputusan.
Eps sebelumnya~
"bukan setakat kekuatan je yang aku hebatkan, muka aku pun jauh lebih hensem dari korang berdua dan yang di sekolah ni!!! "Eps sekarang~
Tba² masuklah seorang cikgu lalu berkata "ada apa ini ribut² wahai anak muda?"-ucap seorang cikgu matematik sekaligus olah raga, panggil saja dia cikgu Papa Zola.
"in-" blm selesai fang bercakap kalimatnya sudah di potong oleh boboiboy. "takde pape"-ucap boboiboy memotong kalimat fang. Fang hanya mendecih kesal. "kalau macam tu... kita langsung saja ke pembelajaran nya.. "-ucap cikgu papa, "Yaya?" lanjutnya. "selamat pagi cikgu, kebenaran". Di saat yaya mengatakan kebenaran, dia melakukan gaya macam:
Yang lalu di ikuti oleh murid lainnya.S
K
I
PT
I
M
E istirahat kemudian....Boboiboy bangun dari kerusinya dan berjalan keuar dari kelas. Tadinya Boboiboy menunggu kawan²nya menghampiri dia, tapi dia baru ingat soal yang tadi pagi. Iya alhasil dia pergi ke kantin sendirian. Selama perjalanan ke kantin, boboiboy mendengar murid² dari kelas sebelah mulai gibahin dia. Iya bahkan hampir satu sekolah gibahin boboiboy. Tapi boboiboy tak peduli, yang dia pikirkan sekarang ialah, kenapa berita tentangnya secepat itu tersebar??
Sementara itu, keadaan kawan²nya boboiboy......
"haiya, kenapa boboiboy jadi boleh jadi macam tu ye????"-ucap ying bertanya kepada FaYaGo. "dey, mana aku tahu!"-ucap Gopal sambil memegang minuman lalu meminumnya. "ntahlah, agaknya ada sesuatu yang terjadi ngan dia."-ucap Fang tak pasti. "kalau pun benar..."-ucap yaya bergantung. "tapi apa?"-lanjut ying. Akhirnya mereka ber 4 berpikir.
Selang beberapa menit menjadi hening. Fang memecahkan keheningan tersebut. "emmm korang, korang peehatikan boboiboy tak, waktu boboiboy cakap kita semua bukan kawannya lagi?"-ucap fang bertanya. "dey, dia tu cakap dekat aku je!"-ucap gopal menangis... "hisshh sama jelah....."-ucap fang. "emmm... Wajahnya betul² macam dah tak nak kawan dengan kita. Tapi........"-ucap yaya bergantung. "tapi apa?"-ucap fagoyi serentak. "tapi, bila tatap matanya... Boboiboy macam memendam sesuatu"-sambung yaya.
"emmm... Aku pun rasa macam tu"-ucap fang, wlaau masih ragu. "haiya, sekarang kena buat apa?? Boboiboy setahu ku anak baik tau. Kita kan dah bekawan 3 tahun lebih, mestilah tau macam mana karakter boboiboy"-ucap ying panjang lebar. "ha'a lah... Dey, macam mana bila kita siasat terlebih dahulu??"-ucap gopal memberi saran. "hooo, boleh jugak. Hah, macam mana yaya fang? Setuju tak??"-ying bertanya kepada faya. Yaya dan fang awalnya bertatapan terlebih dahulu, atau bisa dibilang berbicara melaui mata (batin). Lalu mengangguk secara bersamaan.
Keadaan boboiboy~
Boboiboy tengah makan makanan yng dia beli tadi. Di saat dia membeli, makcik yang berniaga pun macam tak suka dengan boboiboy. Terlihat raut wajahnya yang manyun dan berbicara layaknya orang dingin. Kan makcik kantin tu biasanya selalu tersenyum,tapi setelah kejadian tadi pagi, makcik tu tiada senyum terhadap boboiboy.
Tapi boboiboy tak terlalu memikirkannya. Emang niat dia mau membuat semua orang benci kepadanya bukan??? Jadi tidak ada alasan untuk boboiboy memikirkan nya.
Apakah 4 kawan boboiboy mampu menemukan jawaban dari yang mereka cari?
Dan apakah yang boboiboy sembunyikan dari kawan²nya?
~saksikan di chap selanjutnya~
SAKSIKAN KELANJUTAN DARI CERITA INI DI CHAP 3.
Haloo semuuaaa, hehehe macam mana ceritanya?
Hhihihihi kei tahu, klo cerita kat atas B ajah.
Kei minta maaf bila ada kata² yang tersilap kat bacaan dia atas.
Hany itu saja yang bisa kei sampaikan. Terima kasih kerana dah membaca cerita kei. Jan lupa di vot yak.
Sampai jumpa ≧∇≦
KAMU SEDANG MEMBACA
lupakanlah aku :)
AdventureBoboiboy adalah superhero bumi yang memiliki kekuatan dari power sphera Ochobot. Dia di senangi karna sifatnya yang ramah, dan tampan ye kan :v. Tapi karna sesuatu, Boboiboy harus mendiamkan mereka. Bahkan ia sampai harus menjadi kasar. Boboiboy...