24 ♡︎

188 10 1
                                    

Seminggu kemudian....

Semalam merupakan hari dimana Alviera discharger. Semua happy walaupun Alviera hilang ingatan. Tampak sangat, Alviera akan nampak ceria hanya dengan Alkash. Bila dengan yang lain dia agak ' blur '. Tapi takpelah asalkan Alviera masih ada dengan mereka. Dan hari ni merupakan hari dimana Alviera angkat berangkat jauh ke luar negara. Kenapa ? Entah mereka pun tak tahu. Ikut ajelah. Maybe dia perlukan masa untuk pulihkan ingatan dia.

Alviera keluar dari biliknya. Sebelum dia menutup pintu, dia memandang segenap bilik dia.

' Rindunya nanti ' Bisiknya didalam hati sendiri.

Terus di menutup daun pintu itu perlahan. Ingatannya teringat pula akan seseorang. Dia mengeluh. Ammar. Ya lelaki itu yang sedang dia fikirkan.

Sudahlah Al. Dia tak sukakan kau pun. Kau nak ingat dia kenapa. Dia tak pernah pun ingatkan kau. Dia lebih pilih Elmerda daripada kau. Kau pergi jauh ni pun bukan dia kisah. Alviera melepas keluhan berat sebelum kakinya melangkah ke arah tangga untuk turun ke bawah.

" Lambat. " Kata Alisya bercekak pinggang. Alviera hanya mencebik.

" Tepilah bangang. Aku baling beg ni kat kau kang. " Alisya hanya buat tak tahu.

Semenjak dah kena langgar ni semakin garang pula Alviera. Adakah dia hilang sikap ? Bukan hilang ingatan ? Aik ?

" Hey cepatlah. Lama tunggu tau tak. Sampai tumbuh balik bulu hidung aku yang aku cabut tadi. " Ujar Alkash yang berada di depan pintu rumah itu. Sedang pakai kasut kot.

Tan Sri Rais dengan Puan Sri Sara hanya mengelengkan kepala sambil tersenyum.

" Tak senonoh betul. Tepilah aku nak keluar. " Bahu Alkash ditolak ketepi membuatkan Alkash selamat terbaring di atas alas kaki. Al-Fatihah. Eh.

Babi punya author - Alkash Syaril.

Sorry lah bangang. Terlepas cakap hehe. - Author comel.

Author ni pun sama. Melambatkan masa. - Alviera Syakila.

Apa ni. Semua nak marah marah. - Author comel.

Suka hati lah - Alisya, Alkash, Alviera.

Eh ingat sikit ek. Aku yang wujudkan watak korang. Kang aku matikan nanti. Sia sia je korang berlakon nanti. 🙄 - Author comel.

Ala maaflah author. Alolo author kan comel. - Alkash

Tahu 💁‍♀️ - Author comel.

" Eh dah dah nanti lambat pula. Jangan layan sangat author tu. Suka menyelit betul. Bila lah cerita nak habis kalau suka menyelit. " Tan Sri Rais berbicara selepas sekian lamanya burung-burung berkicaun, pokok-pokok bergoyangan. Eh ?

Nasib Tan Sri hish - Author comel.

Selepas itu kereta Vellfire itu pun meluncurkan meninggalkan kawasan rumah agam itu dan menuju ke Airport KLIA.

🍭🍭🍭

Kereta mereka telah pun sampai di perkarangan Airport itu. Alviera melihat keluar, ternampak semua dah tunggu di luar Airport tu. Alviera menarik nafas perlahan dan dihembuskan.

" Sudahlah kau kena berlakon jadi budak noob. " Ujar Alkash sambil tertawa.

Yang lain memandang sepi.

Krik krik krik. Kereta lalu lalang. Angin sepoi sepoi.

" Okey hambar. "

He's My Mafia [SU] Where stories live. Discover now