Part 4

278 5 0
                                    

"Men hvem ville dog endevende en hel lejlighed for kun at tage en håndbold?"
Magnus trækker på skuldrene og begynder at lægge nogle ting på plads.
Vi for efter lidt tid ryddet det hele op samtidig med at vi for spist pizza.

Jeg redder som det sidste sengen, da mine øjne pludselig spotter noget under den ene dyne.
Jeg rynker brynene og samler det op.
'Hotel Odeon'
Står derpå.
Det ved jeg godt hvor er. Det er et af hotellerne inde midt i Odense.

"Magnus?" mumler jeg fortvivlet.
Han stiller sig bag mig og kigger mig over skulderen.
"Det er et nøglekort til et hotel her i centrum."
Jeg vender og drejer det for at finde mere info.
"Tror du at...?" Magnus taler ikke ud.
Jeg nikker.
"Vi kan tage derhen i morgen tidlig," siger jeg og gaber.
"Men jeg er nødt til snart at gå i seng."
Jeg går ud på badeværelset og børster mine tænder.

En af Magnus' t-shirts ligger på sengen.
Jeg vælger at tage sove i den i nat.
Magnus kommer ind og jeg kan i mørket fornemme hans smil da han ser at jeg har hans trøje på.

Vi lægger os ned og Magnus trækker mig tæt ind til ham så vi lægger helt op af hinanden.
"Du ved godt, hvor meget jeg elsker dig, ikke?" hvisker han og kysser mig på munden.
Jeg nikker så småt.
"Godnat, mus," hvisker jeg.
"Godnat, sødeste," svarer Magnus og tager min hånd, i det jeg falder i søvn.

Jeg vågner til den hæslige lyd af min alarm.
Jeg slår den fra og kigger på klokken.
7:30?!
På en lørdag?!
Jeg må have glemt at slå den fra i går aftes. Det hele blev så forvirrende efter indbruddet, at jeg må have glemt det.
Magnus er heldigvis ikke vågnet.
Jeg giver forsigtigt slip på hans hånd og rejser mig op.

Mine hænder finder kontakten til badeværelset og tænder lyset.
Jeg skynder mig i bad og tager et nyt sæt tøj.

Magnus er så småt vågnet da jeg kommer ind.
Han ligner en der har sovet meget godt.
Håret stritter ud til alle sider.
"Godmorgen, sødeste," mumler han og kommer op og giver mig et kram.
"Hvis jeg laver kaffe, er du så klar om 15 min?" spørger jeg smilende.
Magnus nikker.
Jeg rækker Magnus en kop kaffe på vej ud af døren og vi går afsted ind mod Hotel Odeon.

Magnus holder hovedindgangen til bygningen for mig.
Vi går frem mod receptionen og damen kigger afventende på os.
"Hvad kan jeg gøre for jer?" smiler hun venligt.
"Vi vil gerne vide hvem der bor på værelset tilknyttet til dette nøglekort."
Magnus rækker hende kortet.
Hun kigger på det.
"Det er ikke særlig nyt. Vi bruger ikke disse kort længere," hun kigger forvirret på os.
"Men kan du se hvem der bor på værelset?" Magnus prøver endnu en gang.
"Jeg kan prøve."
Hun scanner noget på computeren og ser mere og mere forvirret ud mens hun undskyldende ryster på hovedet.
"Det skulle være til værelse nr 703, men det har vi ikke," hun giver mig kortet tilbage og smiler undskyldende.
Vi går igen.

"Jeg forstår det ikke. Hvem endevender en lejlighed for at tage en håndbold og planter så et falsk hotelnøglekort?"
Intet giver mening i mit hoved.
Jeg forsøger at finde en sammenhæng, men uden held.
Magnus har stirret ned i sin iphone siden vi gik fra hotellet, men kigger endelig op.
"Ikke falskt. Bare gammelt. Hvilket betyder at personen eller personerne der stjal håndbolden har boet på hotel i Odense i 2014. Jeg googlede det. Hotellet åbnede i 2014 men skiftede først system i 2015, så nøglekortet er fra 2014 selvom det stadig ikke forklarer hvorfor det er til et tilsyneladende ikke-eksisterende værelse."
Han sukker og lægger armen på min skulder.

Frozen hearts Where stories live. Discover now