4.fejezet

16 0 0
                                    

                                                 A Fő Dal védelme
   Ardonia Lovagjai az Ívnél várakoztak. Ez egy hatalmas toronyszerű építmény volt egy óriási gödör közepén, egyetlen híddal. Nagy mennyiségű értéktárgyat, veszélyes fegyvereket és egyéb furcsa tárgyakat tartalmazott. Éjjel-nappal őrizték.
   A Lovagok egy dombmélyedésben figyeltek.
   Hubris jelölései halványan világítottak az éjszakai fényben.
-Hubris,kapcsold le a fényeidet!-tanácsolta csendesen Grek.
-Nem tudom...-mondta Hubris idegesen,de csendesen.
-Hogy akarsz úgy lopakodni, hogy mindenhol lámpák vannak a testedben?-kérdezte még mindig csendesen Grek.
-Mi általában nem szoktunk lopakodni.-mondta Hubris.
-Úgy tűnik, ez nagy probléma, Hubris...-felelte csendesen Grek.
   Hubris megpróbált témát váltani. Masani feljebb volt a dombon, így kicsit hangosabban beszélt hozzá.
-Mit látsz, Masani?-kérdezte hangosabban.
-Nem sok mindent.-felelte Masani szintén hangosabban.
-Úgy tűnik, itt megelőztük a Voltarisokat.-felelte Hubris.
-Jobb, ha sietnek, készen állok a harcra.-emelte fel a hangját Grek.
-Nyugalom Grek. Térjünk vissza a fedezékbe.-mondta csendesen Hubris.
   Hubris és Grek elhátráltak a megfigyelőállásukból, míg Masani maradt. Onyx, Grim és Senn várakoznak. A lovak kicsit távolabb voltak.
-Mit akar egyáltalán a Deathsinger az Ívből?-kérdezte Onyx.
Mit gondolsz?-kérdezte megint Hubris.
-Nem is tudom... gyémántokat?-kérdezett vissza Onyx.
   Grim negatívan morgott.
-A Fő Dalokat akarja.-szólt Senn.
   Mindenki Senn felé fordult.
-Igaza van. Amikor Thalleous elrejtette őket, valószínűleg legalább az egyiket elrejtette az Ívben.-mondta végül Hubris.
-Hé! Valaki jön.-szólt hirtelen Masani.
   Megfordultak és felfegyverkeztek. Egy pillanatig feszült csend volt, amíg vártak. Masani végül kiszúrta, aki közeledett, és mindenki megnyugodott.
-Ez a kapitány.-jelentette ki Masani.
-Mindenki álljon fel!-szólt Hubris.
-A kapitány? Azt hittem, te vagy a vezető!-mondta Senn.
-Én csak a rendet tartottam fenn, amíg ő távol volt.
   Senn zavartan vette tudomásul, hogy Hubris nem a lovagok vezetője.
-Szóval... ki a főnök?
   Egy ismerős hang szólalt meg.
-Én vagyok, ki kérdezi?
   Senn megfordult,majd elejtette kardját döbbenetében.
-Ria...?-kérdezte megdöbbenve.
                                                                 ☆☆☆
   Igneous a lakónegyedben sétált, Maxwell házát keresve. Megérkezett egy ajtóhoz, és bekopogtatott rajta. Egy pillanattal később az ajtó kinyílt, és Maxwell lépett be az ajtón.
-Segíthetek, uram?-kérdezte
-A lávatóból jött hír, hogy azért harcolsz, hogy K'arthen újra egyesüljön a többi királysággal.
   Maxwell döbbenten nézett.
-Ha! Azért jöttél, hogy zaklass? Hogy elmondd, mennyire tévedek? Hogy az embereknek nincs beleszólásuk a dolgokba? Hát köszönöm, és viszlát!
   Maxwell elkezdte becsukni az ajtót, de Igneous befelé dőlt, amikor az ajtó a fejéhez csapódott, ami nem okozott neki kellemetlenséget, mivel Magnoritról volt szó.
-Egyáltalán nem, uram! Egyetértek önnel... ezért vagyok itt. Szeretnék többet megtudni a témáról, ha van rá ideje.
   Miután Maxwell megpróbálta néhányszor nekicsapni az ajtót Igneous tömör fejének, megállt, és egy hosszú pillanatig fontolgatta Igneous-t, mielőtt végül beengedte.
-Jól van, rendben, gyere be.
   Igneous bement, Maxwell pedig becsukta az ajtót.
-Értékelem az őszinteségedet, de óvatosabban kellene bánnod azzal, amit nyilvánosan mondasz.-mondta.- Hozhatok valamit inni?
-Igen, az nagyon szép lenne.
   Maxwell átnyújtott Igneousnak egy vödör lávát,aki három kortyban megittaa.
-Miért olyan veszélyes szabadon beszélni?
-Hát nem nyilvánvaló? A magnoriták hajlamosak egy kicsit úgy viselkedni, mint a birkák... ne vedd sértésnek. Inkább beilleszkednek a többiek közé, minthogy különálljanak. Amikor Malakai hatalomra került és megtámadta Cydoniát, mindenki önként követte.
-De miért támadott K'arthen? Mikor váltak ellenséggé?
-Mielőtt ez a... zűrzavar elkezdődött, a Cydonia és a K'arthen Királyságok kölcsönös kereskedelmet folytattak egymással. Mi szállítottuk Cydoniának a létfontosságú érceket, ők pedig cserébe a szükséges élelemmel láttak el minket. Ahogy észrevetted, az itteni földek nem alkalmasak a földművelésre. De minden magyarázat vagy figyelmeztetés nélkül elkezdték emelni az árakat. Ennek ellensúlyozására a tanács minden erejét arra fordította, hogy egyre mélyebbre és mélyebbre bányásszon, még akkor is, amikor a készletek egyre szűkösebbek lettek. Ez volt az a pillanat, amikor Malakai hatalomra került. Megfogalmazta a tervet, hogy teljesen beszünteti a kereskedelmet, és helyette a nyersanyagainkat fegyverek és páncélok készítésére használja fel. Mielőtt Cydonia felkészülhetett volna, K'arthen délre vonult. Elpusztították a földeket, és besózták a földeket, hogy soha többé ne teremjen termés. De mindezt tudnod kell...
   Maxwell Igneousra nézett.
-Szóval honnan jöttél valójában?
   Igneous úgy döntött, őszinte lesz Maxwellel.
-Valahol az északi régiókban születtem, a Királyságokon kívül. Nem nevelkedtem magnoriták között, és így soha nem alakultak ki bennem az agresszívabb hajlamaik. Bárhová mentem, az emberek attól tartanak, hogy valamiféle veszélyes radikális vagyok. Ezen szeretnék változtatni, Maxwell.
   Maxwell elmosolyodott Igneous őszinteségén.
-Jelenleg egy alagutat bányásznak. A láva miatt a tanács elrendelte, hogy csak Magnoriták dolgozhatnak benne, de szerintem azért, mert tudják, hogy ezek a Magnoriták nem fognak beszélni arról, hogy mi is történik valójában. Menj a bányákba, ott talán megtalálod a válaszokat, amiket keresel.
   Ahogy Igneous távozott,kiderült,egy egy másik magnorit az egészet hallotta és látta.
                                                                  ☆☆☆

A Háború Dalai: Az ébredő múltWhere stories live. Discover now