"Kau dapat GPA 4.00 lagi ke wei?" tanya Ezzati. "Haah la~"Alissa jawab dengan sambil lewa. Nisa yang tengah makan hanya beriak biasa. Dia tidak terkejut lagi jika Alissa mendapat GPA 4.00 setiap kali final exam. Paling teruk result Alissa pun 3.95. Mereka bertiga tidak mengambil course yang sama. Alissa pelajar Fashion. Ezzati pelajar Dentist. Nisa pelajar Law. Mereka bertiga merupakan top student dalam course masing masing. Mereka bertiga juga mendapat scholarship di University Taylor. Mereka bertiga dah kenal sejak sekolah rendah lagi. Sebab itula mereka boleh rapat walaupun tidak mengambil course yang sama.
Mereka mempunyai personaliti yang berbeza. Ezzati seorang yang sopan dan baik. Nisa pula seorang yang baik tetapi straight forward. Alissa pula seorang yang sombong dan tidak rapat dengan orang sembarangan. Sebab itulah Alissa dibenci oleh student student university tidak kira lelaki atau perempuan. Ada sahaja khabar angin yang tidak sedap didengari setiap minggu. Alissa pun sudah penat melayan mereka.Mereka bertiga digelari "3 Daring Girls" kerana tiada sesiapa yang berani mendekati mereka. Lebih lebih lagi Alissa.———————————————————————————
Tengku Adam Mikael mulakan harinya dengan meeting bersama board directors di companynya
-Green.Co company. Company tersebut mengusahakan tentang kitar semula, guna semula dan apa apa sampah yang boleh menjadikan produk baharu. Tengku Mikael baru sahaja pulang dari London setelah menamatkan pelajaran di sana. Dia hanya bercuti selama 3 hari dan terus mengambil posisi sebagai CEO company tersebut kerana bapanya perlu menjalani rawatan jantung.
"Shall we start, the meeting?" tanya Tengku Mustafar iaitu ayah Tengku Mikael. "This is my oldest son, Tengku Adam Mikael" "Dia akan menggantikan saya kerana saya nak berehat. Maklumla dah tua" "Hello everyone, nice to meet you. I harap korang semua boleh bagi tunjuk ajar dan kerjasama yang baik" kata Tengku Mikael dengan sombongnya. Semua yang berada di sana tidak berani bertentang mata dengan Tengku Mikael. Dia terkenal dengan sikap yang garang dan susah bermesra dengan orang. Khabar angin dia yang tersebar semasa dia belajar di London membuatkan ramai company lain tidak berani mensabotaj Green.Co company.
Khabar angin tersebut mengatakan dia mengupah orang untuk mendedahkan rahsia businessman yang telah mengugut papanya untuk menjual saham company papanya itu kepada businessman itu. Sampai sekarang, semua orang tak tahu apa yang terjadi dekat businessman itu kerana Tengku Mikael mendedahkan semua rahsia lelaki tersebut dari perempuan simpanan lelaki itu sehinggalah rasuah yang dia berikan kepada pihak atasan.Okay itu sahaja untuk chapter ini. Amacam okay ke tidak? Kalau ramai vote, saya akan sambung lagi. So vote dan comment ye semua.🙏🏻 Saya sangat menghargai korang semua. Terima kasih untuk siapa yang vote. Saya akan cuba sedaya upaga untuk update setiap hari.
YOU ARE READING
Her arrogant husband
Romance"I'm gonna make sure this is not our last meeting " kata Tengku Adam Mikael. "And I'm gonna make sure everytime we meet, kita tak akan ada pengakhiran yang baik," kata Alissa dengan angkuhnya. Siapa yang sangka, pertemuan yang tidak dijangka telah m...