09🌵

28 6 13
                                    

Youngha dengan lemah longlainya berjalan sebelah Jeno. Dia sungguh terkesan apabila, pihak polis gagal mencari anaknya.

Youngha berjalan hingga mahu terjatuh,tetapi disambut oleh Jeno.

"Youngha, jangan lemah macam ini". Kata Jeno sambil mempapah Youngha.

Youngha dengan matanya yang kuyu itu memandang tepat dan dalam mata Jeno.

"Awak, saya rasa dah give up. Dah seminggu kita cari dan report, tapi khabar berita anak saya tak kedengaran". Dia dengan lemah itu bercakap dalam keadaan yang paling dia rasa sakit yang amat didadanya.

"Awak, jangan la macam ini. Kita jangan mudah give up. Kalau mudah je sampai bebila la awak tak jumpa Younghwa". Posisi memapah itu bertukar kepada memimpin tangan Youngha.

"Takpe la awak, saya rasa maybe dia rasa selesa dengan orang yang jumpa dia itu. Siapa la mak dia ini. Mak yang kotor,jijik dan jahat. Mesti dia mahu bebas, Jeno". Kata Youngha sambil itu airmatanya yang ditahan sudah jatuh menitis.

"Awak, awak jangan cakap macam itu. Jangan terlalu membenci diri sendiri. Saya janji, saya akan cari Younghwa walau apa cara sekali pun".

"Awak, janji? Awak akan cari Younghwa untuk saya?". Youngha terus mengesat airmatanya dan memandang Jeno.

"Saya janji, kerana saya sudah anggap yang Younghwa itu seperti anak saya". Jeno membalas pandangan eyecontact mereka itu.

Youngha tersenyum kelat dan menyambung perjalanan mereka yang tergendala.

*****

Jaehyun dan Younghwa sudah seminggu bersama. Mereka sudah mesra.

Jihyo sudah tidak pulang selama seminggu atau bersama Jaehyun.

"daddy! jom pergi beli aiskrim". panggil Younghwa sambil berlari dari anak tangga turun kebawah.

Jaehyun pov's:

aku pun segera bangun dari sofa dan mendepakan tanganku untuk memudahkan Younghwa peluk.

"daddy jom la~ mummy tak balik lagi ke? ". Tanya Younghwa. Dia dah kenal isteriku kerana dia bertanya kepadaku.

mesti pelikkan, kenapa Younghwa panggil aku daddy.

*flashback*

aku membawa dia masuk kedalam rumahku. aku mabuk tapi, tak mabuk sangat. waras lagila!

"uncle, Younghwa nak balik. Sudah 3 hari Younghwa tak balik. nanti Ibu Younghwa risaula". katanya sambil mengoyangkan lenganku.

aku sudah pasang niat, yang aku taknak hantar dia balik.  Kerana aku perlukan dia sekarang. Aku taknak hubungan isteriku terbelah kerana penyakit dia.

"Younghwa, cuba panggil uncle ini 'daddy'?. daddy nak kamu jadi anak daddy boleh kan?".

"tapi un–daddy, ibu Younghwa macam mana? Younghwa nak jumpa ibu".

Younghwa teresak-esak kerana mahu pulang. aku dengan rimasnya menggusutkan rambutku yang sedia serabut.

"Younghwa, nak jumpa ibu ye? kalau Younghwa nak jumpa ibu, Younghwa kena ikut cakap daddy. Boleh? ". tanyaku seraya aku memegang bahunya dan menundukkan badannya supaya sama kedudukan denganku.

𝕋𝕖𝕣𝕔𝕚𝕡𝕥𝕒 𝕊𝕒𝕥𝕦 𝕀𝕜𝕒𝕥𝕒𝕟 - 𝕁𝕦𝕟𝕘 𝕁𝕒𝕖𝕙𝕪𝕦𝕟Where stories live. Discover now