Stream lalisa😘..
*****************************Jaehyun dan Younghwa sudah sampai diperkarangan rumahnya.
"Suprise taw.. mummy cantik orangnya".
Jaehyun keluar dari kereta dan membuka pintu kereta yang Younghwa berada lalu mendukung budak itu.
"Mummy mesti cantik macam ibu Younghwa kan?".
Younghwa menanyakan sambil mencuit pipi Jaehyun.
"Itu daddy tak tahu".
Jihyo terus membuka pintu rumahnya... Dan terpampangla wajah suaminya yang kacak belaka ini.
"Ini mummy ke?".
"Ye ini la mummy yang cantik ini~".
Jihyo tersenyum manis dan menghulurkan tangan untuk Younghwa turun dan pimpin tangan Jihyo.
"Annyeonghaseyo, Jung Younghwa imnida. Mummy siapa nama?"
Jihyo mendudukkan Younghwa diatas sofa dan dimelutut dihadapan Younghwa.
"Jung Jihyo". Kata Jihyo sambil mengusap kepala Younghwa.
"Younghwa naik atas dulu ye?".
Jaehyun menyuruh Younghwa naik keatas.
"Baikla daddy".
Jihyo membiarkan Younghwa naik keatas dengan bibir yang terukir senyuman.
"Hurm.. Jihyo, mana pembantu yang nak jaga Younghwa?".
"Ada kat dapur".
"Younghwa kata, dia taknak orang lain selain ibu dia yang jaga dia".
"Nak buat macam mana? Nak cari ibu dia susah".
Jaehyun menangguk lalu Jihyo menarik Jaehyun kearah dapur.
"Ini dia pembantu tu". Kata Jihyo sambil menunjukkan figura perempuan yang berpaling dari depannya.
"Puan Jihyo?!". Panggil bibik Ryujin.
"Ha kejap Ryujin!".
Tinggallah mereka berdua. Jaehyun masih lagi tidak melihat wajah si yeoja itu.
"Cheogiyeo?".
Yeoja itu pun memusingkan badannya.
"Awak?!".
"Kau?!".
Kata mereka serentak. Nasib sahaja si Jihyo tidak ada.
"Awak buat apa kat sini?".
Jaehyun bertanyakan sambil mendekati figura Youngha.
"Aku bekerja kat sini".
Jaehyun menangguk.
"Awak, saya minta maaf akan kejadian yang terjadi terhadap awak. Saya tahu itu memeritkan".
"Kalau memeritkan. Kenapa kau tak bertanggungjawab atas hasil kau?".
Jaehyun terdiam sejenak. Youngha menyilangkan tangannya yang sebuk daripada tadi mengemas pinggan mangkuk.
"Saya ter–".
"Aku tahu lelaki semua sama. Baik kau, baik dia. Semuanya sama. Patutla tak boleh percayakan stranger sebab dia takkan mengaku kesilapan dia".
Jaehyun terdiam dan terkaku.
"Kenapa erk? Tuhan berikan takdir aku berjumpa kau?. Aku tak ingin sebenarnya nak jumpa kau".
"Awak jang–".
YOU ARE READING
𝕋𝕖𝕣𝕔𝕚𝕡𝕥𝕒 𝕊𝕒𝕥𝕦 𝕀𝕜𝕒𝕥𝕒𝕟 - 𝕁𝕦𝕟𝕘 𝕁𝕒𝕖𝕙𝕪𝕦𝕟
Non-Fictionʏᴏᴜɴɢʜᴀ ɢᴀᴅɪs ᴍᴀʟᴀɴɢ ᴛᴀᴋ sᴀɴɢᴋᴀ ᴋᴇᴊᴀᴅɪᴀɴ ʙᴇɢɪɴɪ ᴍᴀsɪʜ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ᴘᴀᴅᴀ ᴢᴀᴍᴀɴ ᴅᴀɴ ᴀʙᴀᴅ sᴇᴋᴀʀᴀɴɢ. ᴅɪᴊᴀɴᴊɪᴋᴀɴ ɴᴀᴋ ᴍᴇᴍʙᴀɴᴛᴜ ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ʙᴇʀᴊᴀᴜʜᴀɴ. ᴀᴘᴀ ᴋᴀʜ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ sᴇʟᴇᴘᴀs ɪᴛᴜ