Sudah sebulan Youngha ditinggalkan oleh Xiaojun. Haih rindu sungguh dengan Xiaojun itu.
Youngha terasa mengidam pula nak makan Xiaojun punya bubur ayam dari keturunan Chinese.
Youngha pun terus bangun dan bersiap kan dirinya, untuk pergi makan dekat kedai bubur ayam yang Xiaojun pernah bekerja sambilan di situ.
Youngha sudahpun bersiap, dia mengambil begnya dan memastikan yang barangnya sudah lengkap.
Dia mahu menelefon Chenle untuk temannya pergi makan di situ.
Chenle BFF🐊
(on-call)
'Chenle, tol—'
'buat kerja itu betul-betul la! Apa yang payah sangat kau nak buat kerja?! SHIBAL!'.
'mmm, ye Youngha?'.
'aa aniy, aku just nak tanya khabar je'.
'ha aku baik. Kau?'.
'ha baik je. Okay la bubye'.
'ha okay'.
Tut tut tut tut.....
Youngha terus mengeluh. Dia baru sahaja mahu minta tolong Chenle, dia sudah runsing di tempat kerjanya.
Dia terpikir, dia mahu telefon Taeyong.
'eh takyah la, nanti dia pun runsing rasa'. Bisik batinnya seorang diri.
Dia pun terus berjalan keluar dari rumah dan, mengunci pintu rumahnya.
Youngha berjalan kaki untuk ke kedai warung bubur.
Dengan terkedek-kedeknya dia berjalan.
"aduh! Kau tu dah la gemuk Haha. Semenjak kau mengandung bertambah chubby kau. Haih bersabar jelah". Kata Youngha sambil membongkok penat kerana berjalan terlalu lama.
Youngha sambung perjalanannya yang tergendala itu.
'bugh'
"yah mianhae. Saya tak perasan tadi". Kata seorang yang melanggar Youngha. Nasib Youngha tak jatuh kuat kalau jatuh yang kuat tadi. Haih tah apa yang terjadi.
Bahu Youngha rasa dihempap batu disebabkan langgar namja ni punya badan.
Youngha terus dongak. Dan mata mereka bertentang. Lama juga Youngha termenung dalam khayalan mata milik lelaki itu.
Youngha rasa mukanya mula membahang. Jadi, dia berhenti merenung mata milik namja itu.
"takpe. Lag—Argh sakit. Aduh! Tolong, tolong bawa saya pergi hospital. Saya... Argh sakit!". Kata Youngha yang mahu berdiri itu terus mengerang kesakitan.
Namja itu terus gelabah dan dia nampak yang ada cecair berwarna merah darah bercampur air yang banyak keluar dari kelengkang Youngha.
"aw-awak, dah berdarah tu". Katanya lalu melutut sambil memegang lengan Youngha yang setia pada perut Youngha.
Namja itu terus mendukung Youngha lalu berlari ke arah tempat menunggu teksi.
YOU ARE READING
𝕋𝕖𝕣𝕔𝕚𝕡𝕥𝕒 𝕊𝕒𝕥𝕦 𝕀𝕜𝕒𝕥𝕒𝕟 - 𝕁𝕦𝕟𝕘 𝕁𝕒𝕖𝕙𝕪𝕦𝕟
No Ficciónʏᴏᴜɴɢʜᴀ ɢᴀᴅɪs ᴍᴀʟᴀɴɢ ᴛᴀᴋ sᴀɴɢᴋᴀ ᴋᴇᴊᴀᴅɪᴀɴ ʙᴇɢɪɴɪ ᴍᴀsɪʜ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ ᴘᴀᴅᴀ ᴢᴀᴍᴀɴ ᴅᴀɴ ᴀʙᴀᴅ sᴇᴋᴀʀᴀɴɢ. ᴅɪᴊᴀɴᴊɪᴋᴀɴ ɴᴀᴋ ᴍᴇᴍʙᴀɴᴛᴜ ᴛᴇᴛᴀᴘɪ ʙᴇʀᴊᴀᴜʜᴀɴ. ᴀᴘᴀ ᴋᴀʜ ᴛᴇʀᴊᴀᴅɪ sᴇʟᴇᴘᴀs ɪᴛᴜ