Bab 9

1.6K 45 4
                                    

Adam : Yg kau membebel tak tentu pasal td knp?

Farhan : Tak ada..aku jumpa Izmie..

Adam : Sbb tu la kau membebel td?

Farhan : Mmm..

Adam : Kau masih syg dia?

Farhan : Aihhh..aku pun tak tahu..mmg aku masih syg dia..tp kdg2 tu..rasa benci tu dtg sendiri..kdg2 rindu juga..aku tak tahu..

Adam : Mcm ni la..lg baik kau fokus dgn tmpt kerja kau yg baru ni..lgpun makin lama nnt..kau makin sibuk..

Farhan : Mmm..betul..



Keadaan sunyi seketika..



Farhan : Knp kau baik dgn aku? Ya..maksud aku..masa mula2 aku masuk pun kau dah back up aku dr Haziq..

Adam : Haha..come on man..aku saja yg kau kenal kat situ kan..jd aku kena la back up kau..ya..walaupun sebelum ni tak kenal langsung..kita jumpa first time pun bukannya kita byk cerita..kau asyik berkepit je dgn Izmie..so start situ aku dah syak something..tp jgn risau..aku open minded..

Farhan : Kau open pun jgn2 sbb kau mcm kami juga..betul kan?

Adam : Haha..mmg mlm tu byk kwn2 Fakhrul tu yg..ya..sejenis..tp ada juga yg straight..mungkin ada yg acah2 straight..

Farhan : So..kau kategori mana?

Adam : Haha..

Farhan : Knp ketawa?

Adam : Straight..sorry..aku pun mlm tu terpaksa dtg sbb Fakhrul yg minta kwn2 dia dtg..so..aku pun kena la dtg..

Farhan : Woww..menarik..setia kwn..

Adam : Mestilah..aku tak nak kena cop sombong..



Farhan mengangkat keningnya..



Farhan : Aku tak sangka..

Adam : Tak sangka apa?

Farhan : Ye la..kita ditakdirkan bertemu lg..

Adam : Mmm..nasib kot..

Farhan : Ya maybe..aku fikir..kau umr2 kami..tp rupanya lebih abg dr kami..

Adam : Haha..tgk muka aku ni..awet muda..kena sentiasa senyum walau ada masalah..masalah aku kat office tu..tp aku buat dont know je..sbb tu muka aku nampak muda..

Farhan : Haha..tips eh?

Adam : Ya..



Mereka berdua pun tertawa..


























Setelah sebulan berlalu..



Norman : Saya sebenarnya ada meeting kat Singapore..tp kalau saya tinggalkan syarikat ni..huru hara jadinya..jd saya cadangkan utk kamu berdua pergi mesyuarat tu..dan saya nak kamu berdua berjaya dapatkan projek tu..yakinkan mereka yg kita boleh jd share mereka..

Adam : Saya dan Farhan tuan?

Norman : Ya..kamu ada prestasi yg bagus Adam..jd saya nak kamu ambil peluang dan cabaran ni dan kongsikan bersama Farhan..Farhan ada byk idea yg bernas..jd kamu boleh ambil idea itu dr Farhan..

Farhan : Tp tuan..saya baru je kerja kat sini..ilmu saya tak byk lg..

Norman : Sbb tu saya bg kamu cabaran utk buktikan yg kamu boleh..

Farhan : Mmm..baiklah..



Mereka berdua pun keluar dr pjbt Norman..



Farhan : Mcm mana ni?

Adam : Mahu tak mahu..kita terpaksa pergi..

Farhan : Mmm..tp betul juga..inilah masanya utk tunjukkan kehebatan aku..



Farhan teringat semasa dia menguruskan Zukma..kini dia akan gunakan cara lamanya utk menawan projek besar bersama Singapore..



Haziq : Apa yg korg buat di dlm td?

Farhan : Sibuk! Buat kerja sendiri..



Adam tersenyum..



Haziq : Eh mamat ni..nak cari pasal ngan aku nampaknya..

Farhan : Sebelum gaji kau kena potong lg..baik kau buat kerja kau..nnt tak pasal2..bukan setakat gaji kau je kena potong..kaki kau pun takkan dpt melangkah ke sini lg..



Farhan ke mejanya..



Adam : Amboiii..berani kau eh..nnt last2..aku juga yg tolong kau..

Farhan : Itu yg aku mahu..

Adam : Apa dia?

Farhan : Tak ada apa..

Adam : Ckp..

Adam : Tak ada apa la..aku cuma ckp..aku tak mahu kau tolong aku..

Adam : Mcm lain je bunyinye..

Farhan : Tak percaya dah..aku ada kerja..nnt kau minta kat tuan Norman apa yg perlu disediakan..kalau boleh kita ready awl..

Adam : Aikkk..aku yg ketua ke kau yg ketua..

Farhan : Hehe..sorry abg Adam..



Farhan mengenyitkan matanya kpd Adam..



















Amboiii Farhan..apa yg dah berlaku ni?

TeruskanlahWhere stories live. Discover now