Bab 24

1.7K 46 1
                                    

Farhan : Jd abg kahwin ats sbb paksaan?

Adam : Ya..abg tak tahu nak buat apa..itu semua rancangan keluarga abg..abg tak tahu nak buat apa..abg tipu adik yg abg tak sukakan adik..tp abg sendiri juga tak tahu yg abg dah mula sukakan adik..

Farhan : Tak apa la abg..abg jaga isteri abg baik2..bahagiakan dia..

Adam : Abg tak tahu nak buat mcm mana..abg sendiri bingung..

Farhan : Abg tahu kan dlu Farhan sukakan abg..tp..

Adam : Tp apa?

Farhan : Abg dah terlambat..Farhan dah mula cintakan org lain

Adam : Llki tu?

Farhan : Ya..dia..di saat Farhan sunyi..Farhan kosong..Farhan sedih..dia yg isi semua kebahagian kat Farhan..Farhan tak tolak cinta dia..malahan Farhan pun dah mula cintakan dia..Farhan nak hidup dgn dia..dan kami dah jd sehidup semati..

Adam : Tak ada peluang utk abg?

Farhan : Tak..tak mungkin akan ada lg..maafkan Farhan..hati Farhan hanya utk dia saja..saya hrp kali ini abg fhm..

Adam : Baiklah..abg doakan semoga Farhan bahagia dgn pilihan Farhan..



Adam kemudian keluar dr pjbt Farhan..
Farhan hanya terduduk di kerusinya..
Air mata mengalir mengenang nasibnya..tp dia tetap kena pertahankan cintanya dgn Shukri..

Pada tgh hari itu Shukri menjemput Farhan utk keluar mkn tgh hari..
Shukri menghulurkan helmet utk Farhan sambil mencubit pipi Farhan..



Farhan : Sakit la abg..

Shukri : Siapa suruh comel sgt..

Farhan : Ishhh..dah la..

Shukri : Pegang kuat2..nnt jatuh..

Farhan : Hari ni nak mkn kat mana?

Shukri : Mmm..hari ni..jauh sgt ni nak pergi..kena la tunggu dan lihat..

Farhan : Ye la..dah jom gerak..



Farhan mula memanjat motor Shukri dan kemudian memegang bahu Shukri..

Dari jauh Adam melihat mereka berdua..di hatinya penuh penyesalan kerana bermain permainan yg salah sehingga dia terlepas cinta Farhan..
















Farhan : Mesti kalau mlm tmpt ni best kan?

Shukri : Ye..tp abg saja bawa syg tgh hari ni..sbb sedap2 makanan kat sini..

Farhan : Owh..patut la..



Shukri membawa Farhan masuk ke restoran yg jauh dr bndr..
Farhan melihat menu..dia kemudian menulis di ats kertas yg disediakan utk pilihan menunya kemudian dia memberikan kertas itu kpd Shukri..

Setelah selesai menulis..Shukri memanggil waitress yg bertugas utk memgambil menu mereka..



Farhan : Btw abg..mlm ni nak mkn apa? Syg masak..

Shukri : Nak makan apa eh? Teringin nak makan masakkan kampung..mcm masak lemak..tp tak tahu nak masak lemak apa..

Farhan : Owh..masak lemak eh..boleh..nnt syg fikir..

Shukri : Pandai masak ke?

Farhan : Pandai..arwah mak yg ajar..

Shukri : Lepas arwah mak syg meninggal..syg stay ngan ayah syg la ni?

Farhan : Ya..tp tu pun skjp je..sbb..



Farhan menundukkan mukanya..


Shukri : Sbb knp?

Farhan : Syg gaduh ngan papa..dlu syg nak duduk ngan ex syg..papa mula2 tak setuju..papa tak tahu pun syg ni mcm ni..bila papa dpt tahu..tambah la dia marah..tp dia masih bg syg jaga Zukma..tahu company Zukma Enterprise?

Shukri : Owh yg tu..tahu..

Farhan : Mmm..then papa meninggal..tp sebelum tu syg sempat minta maaf kat papa..papa maafkan..dia suruh syg hati2 dgn llki terutama bf syg..lps bbrp bulan dia meninggalkan..ex syg buat hal..oleh kerana buta cinta..satu hari tu dia suruh syg sign 1 surat..dia kata utk bekerjasama dgn company lain..tp syg tak baca pun surat tu..terus je sign..bodohnya syg time tu..rupanya surat tu pertukaran nama syg kpd nama dia..habis semua harta syg masa tu dia rampas..then kebetulan lps tu syg jumpa peguam papa..dia bg tahu yg papa ada wariskan harta kat syg lg..so dr situ syg tahu sebenarnya syg juga bos kat Mega Holding..

Shukri : So Zukma skrg siapa jaga?

Farhan : Tak ada bos..cuma syg harapkan kakak saudara syg uruskan..

Shukri : Ishhh..malulah abg mcm ni..

Farhan : Nak malu apa pula?

Shukri : Ye la..syg lebih kaya dr abg..

Farhan : Abg..kan syg pernah ckp..cinta tak kenal status..lgpun abgkan cintakan syg sepenuh hati kan? Jd syg percaya kat abg yg abg takkan khianati cinta syg..

Shukri : Terima kasih sbb percayakan abg..haaa..makanan dah sampai..


Waitress menghantar makanan ke arah meja kami..


Farhan : Terima kasih..

Shukri : Terima kasih..

Waitress : Sama2..nikmati lunch anda..



Waitress pun meninggalkan mereka berdua..
Farhan yg tidak sabar mula menyenduk nasi yg diordernya..


Shukri : Ehemm..Bismillahirrahmanirrahim..


Cepat2 Farhan melepaskan sudunya dan menadah tgn utk berdoa..



Shukri : Kalau ia pun lapar..doa la dlu..

Farhan : Ishhh..

Shukri : Nak rasa abg punya tak?

Farhan : Nnt mlm..

Shukri : Apa yg mlm?

Farhan : Eh..rrr..boleh juga..

Shukri : Nakal dia ni..entah siapa yg rogol siapa la mlm nnt..

Farhan : Ssshhh..nnt org dgr la..

Shukri : Tak ada org pun sebelah kita ni..

Farhan : Mmm..


Slps mereka siap menjamu selera..Shukri menghantar Farhan semula ke Mega Holding..memandangkan jarak perjalanan agak jauh..jd mereka tidak singgah ke mana2 lg..

Sesampai di Mega Holding..Farhan segera ke market terdekat utk membeli sayur dan ayam utk di bawa ke rumah Shukri mlm ini..dia sudah mendapat idea utk jamuan mlm ini..


Izmie : Byk beli brg..

Farhan : Eh..Izmie..tak la byk sgt..

Izmie : Dgn siapa?

Farhan : Sorg je ni..

Izmie : Owh..jom teman lunch..

Farhan : Tak apa la..dah mkn dah td..ni nak balik dah ni..

Izmie : Owh..kalau mcm tu jom bayar..saya bayarkan..

Farhan : Tak apa..saya mampu byr..



Farhan segera meninggalkan Izmie..



Izmie : Awk tak nak bg saya peluang kedua?

Farhan : Its ok..awk kan dah ada Fakhrul..better jaga hati dia..dan jgn sampai dia cari yg lain..atau kembali kat ex dia..

Izmie : Ex dia? Siapa?






















Haaa..rasa2 Farhan nak bg tahu Izmie tak siapa ex Fakhrul tu? Ye la memandangakn ex Fakhrul kan bf Farhan skrg..

Apapun..nantikannn..

TeruskanlahWhere stories live. Discover now