Izmie : Kau terus terang dgn aku..mana pergi duit utk byr kat Mega?
Anna : Bukan aku yg urus..
Izmie : Mmg bukan kau yg urus..tp kau yg dipertanggungjawabkan utk jaga kewangan syarikat ni..
Izmie menjadi semakin gila..dia mencari Nora..
Izmie : Nora! Nora!
Nora : Ya tuan?
Izmie : Baik kau terus terang..knp payment tak sampai kat Mega Holding..
Nora : Rrr..payment tu..
Izmie : Payment tu knp?
Nora : Ms. Anna tak approve..
Izmie : Kurang ajar..
Izmie masuk semula ke pjbt Anna..
Izmie : Heiii betina..kau ckp dgn aku..kau nak buat apa dgn duit tu?
Anna : Duit apa pula ni?
Izmie : Kau jgn nak tipu aku..Nora ckp kau tak approve payment tu..
Anna : Oh come on..maybe dia takut dgn U yg tgh marah mcm org gila ni..payment tu I dah approve..Nora je belum tahu..lg pun..knp Mega Holding buat hal..mereka tak check betul2 ke payment kita..
Izmie : Aku sendiri pergi sana tanya mereka..mmg payment kita tak masuk..ini buktinya..
Anna : Wait..what? U pergi situ tanya semua benda ni? Haha..serius? U nak jatuhkan maruah U sendiri? Takkan mereka tak baca nama U as a new manager?
Izmie : Mereka dah kenal..GM mereka pun kenal I..dan I pun kenal dia..ni semua sbb U..
Anna : Wwhatt? Kenal? Siapa?
Izmie : Siapa lg..Farhan la..entah mcm mana dia boleh jd GM situ..
Anna : Ooowhhh..Farhan..
Anna menarik nafasnya..
Anna : U tak rasa..dia cuba balas dendam dgn tamatkan kontrak dgn kita? U tak rasa dia nak tgk U jatuh?
Izmie melihat Anna..
Kemudian dia keluar dr pjbt Anna..Anna : Haha..Izmie Izmie..aku tak sangka permainan ni akan jd lebih menarik..hebat juga Farhan tu eh..dia boleh bangun semula tanpa pengetahuan sesiapapun..
Izmie masuk ke pjbtnya..
Dia kemudian duduk termenung..Izmie : Sampai hati kau buat aku mcm ni Farhan..
Keesokkan harinya..
Norman : Memandangkan Farhan dah pilih kamu jd P.A dia..jd saya nak serahkan semua tugas saya kpd kamu Adam..mmg tepatlah pilihan Farhan..hrp kamu berdua dpt terus menaikkan nama Mega Holding di negara jiran khususnya..dah sampai masanya saya berehat..
Farhan : Tp uncle masih ada sampai hujung bulan kan?
Norman : Yup..sbb uncle nak ajar Adam sedikit demi sedikit..
Farhan : Baiklah..terima kasih uncle sbb bantu saya..
Norman : Uncle dah byk terhutang budi dgn arwah ayah kamu Farhan..ini saja yg uncle dpt tolong..baiklah..kalau kamu nak berbincang dgn Adam..uncle nak minta diri dlu..Adam..kalau ada perlukan bantuan..boleh cari uncle..lps kamu dah selesai dgn Farhan..masuk office uncle..ada byk perkara uncle nak ajar kamu..
Adam : Baik uncle..
Norman keluar dr pjbt Farhan..
Adam : Knp pilih abg jd P.A?
Farhan : Sbb abg je yg layak..
Adam : Terima kasih..
Keadaan diam seketika..
Farhan : Mcm mana persiapan pertunangan abg?
Adam : Abg tak tahu..parents yg urus..
Farhan : Owh..
Adam : Kalau abg kena lepaskan awl..mungkin abg akan cuti skjp je..
Farhan : Tak apa abg..abg cuti la..mungkin parents abg pun rindukan abg..
Adam : Habis tu..Farhan tak rindu abg ke nnt?
Farhan tersengih..
Farhan : Mcm mana nak rindu org yg bakal jd tunangan org..dah la..mulai hari ni..kita jgn ckp pasal benda tu k..doakan supaya adik kuat terima takdir ni..
Adam hanya mengangguk..
Adam : Mcm mana dgn Izmie?
Farhan : Knp dgn dia?
Adam : Dah move on?
Farhan : Setakat ni dah..tp kdg2..tu la..susah nak ckp..mulut kata ya..tp hati kata tak..tp Farhan dah hampir berjaya padam dia dr hidup Farhan..Farhan tak nak dah ada kaitan dgn dia..walaupun byk memori indah..tp Farhan cuba utk ketepikan semuanya ttg dia..
Adam : Baguslah kalau mcm tu..mmm..abg pergi office tuan Norman dlu..
Farhan : Ok..
Farhan menarik nafas setelah pintu pjbtnya tertutup..
Dia masih merenung pintu itu..
Dia tidak boleh menghalang Adam dr bertunang kerana itu mmg lumrah kehidupan sebenar..dia juga mengharap agar dirinya juga berubah suatu hari nnt..Shima : Adam? Kau ok?
Adam : Ok..aku nak jumpa tuan Norman jap..
Shima : Ok..
Adam masuk ke pjbt Norman..
Shima : Aihhh..entah apa saja yg dia fikir tu..
Sorry reader..author dah tak ada idea dah..kita sambung nnt ya..
YOU ARE READING
Teruskanlah
RomanceMengisahkan Farhan yang bangkit semula setelah dikhianti oleh Izmie.. Bagaimana dia cuba merampas semula hartanya dan adakah hatinya akan terbuka semula kepada Izmie