Bab 2 : Airport

36 2 1
                                    

Ketibaan MH233...
Adam dan keluarganya yang baru sahaja tiba di lapangan terbang KLIA pada jam 7.00 a.m.

Setelah bertahun tinggal di Australia, akhirnya mereka pulang ke tanah air.

Adam sharif 16 tahun merupakan seorang yang kacak... Hidungnya mancung, matanya hazel, berkulit putih,berbadan sasa seperti atlet-atlet sukan , berkebolehan dalam pelbagai bidang, rajin dan pandai dalam pelajaran.. Adam Mempunyai seorang adik perempuan yang cantik

Adiknya Nurasya sharif berusia 14 tahun pula lebih meminati bidang muzik seperti bermain piano dan gitar, Nurasya juga merupakan seorang pelajar yang bijak dan berkebolehan

Abang ooo abang ... Oit dengar tak?

Eh, ha ye, kenapa dik? Sorry-sorry, tak perasan adik panggil.

Hmm, tulah, asyik tengok gambar awek je kan..

Haha.. memandai je budak kecil ni. Abang tengah research sikit pasal sekolah baru nanti..

Kecil??

Yelah kecil... Alololo so cute this little girl. You know what..

No, I don't know cause you're not telling me yet.. ughh.

😂😂Hahahahaha, oklah oklah, just kidding.. don't take it so serious.

Fine..

Ayahnya pula dikenali sebagai Mr sharif, Encik sharif merupakan pemilik restaurant yang terkenal sehingga mampu membuka cawangan Hingga ke luar Negara iaitu di Australia dan di Indonesia..

Ibunya Mrs Alexa pula merupakan seorang doktor yang bertugas di Australia, berketurunan Arab melayu tetapi menetap di Australia.. ibunya telah meletakkan jawatan sebagai doktor sebelum membuat keputusan mengikut ayahnya pulang ke Malaysia..

Adam and sya come here.. car was ready! Let's go! We're gonna go back to your childhood house..

Yes mommy, we're coming!

Mr sharif turut mencelah antara perbualan mereka..

Kita sekarang dekat Malaysia , better speak Malaysia language okay?

Okay dady!!

Mereka semua masuk ke dalam kereta dan menuju ke rumah mereka..

.......................................................................

Emir arfan merupakan kawan baik Kepada Ariana.. rumahnya juga tidak jauh dengan rumah Ariana..

Ariana telah berkawan baik dengan emir sejak usianya 9 tahun. Mereka sangat akrab sehingga ibubapa mereka pernah bercadang ingin menjodohkan mereka..

Namun, Ariana menganggap emir hanyalah seperti keluarga dan kawan baiknya sahaja, tidak lebih dari itu.. emir mungkin sedikit menaruh harapan terhadap Ariana, tetapi emir tidak pernah mengukapkan apa-apa tentang perasaannya terhadap Ariana.

Ibu emir yang dikenali sebagai puan Alis bakery... Nama sebenarnya ialah Alisa..

Emir tinggal dengan ibunya. ayahnya telah Lama meninggal disebabkan oleh serangan jantung.. ibu emir Mempunyai sebuah Bakery.. mereka hidup serdahana sejak ayahnya meninggal dunia.

Namun hidupnya tetap senang kerana ayahnya pergi meninggalkan harta buat mereka.. ayahnya idris telah meninggalkan sebuah rumah, sebuah kereta ,sebuah moto besar dan sejumlah Wang rm100ribu.. ibunya menggunakan Wang itu sebagai modal perniagaannya bagi meneruskan kehidupan mereka berdua.

Emir selalu membantu ibunya di kedai selepas pulang dari sekolah..

Emir sentiasa menunggu Ariana untuk berjogging bersama sejak ibu Ariana meninggal.

MISTERI ARIANAWhere stories live. Discover now