Hai guyss sudah lama saya tidak bersiaran kan huhu....
ELLIYA POV~
"Betul ke Anis dan Hairil takkan fall in love kat each other?"omelku sendiri di dalam hati sambil tanganku memegang sebatang pensel.
"OIII ELLLIYA!!!"sergah Alin.Alahai budak ni kalau tak buat orang terkejut sehari memang tak sah kan. Ada jugak aku kena warded sebab kena serangan jantung nanti.
"Apa kau nak Alin? Aku busy ni." bohongku,sejujurnya aku masih serabut fikirkan tentang Hairil. Ya Allah,kau tenangkanlah hatiku ini.
"Busy palotok mung laaa aku tengok dari tadi lagi termenung di luar jendela–eh tiber" Alin menjelingku lalu dia melabuhkan punggungnya di kerusi yang berhadapan denganku.
"Anis mana? Sejak balik sekolah tadi takde lagi aku nampak batang hidung dia"soalku kerana kelibat Anis tidak kelihatan.
"Anis tengah in game dengan Isya kat atas. Aku pun baru siap main game je ni sebabtu la turun jenguk kau mana tahu pengsan kat bawak ke kan" kata Alin selamba sambil tangannya bergerak untuk mengambil cawan kopiku.
"Haaaa nak curi kopi aku la tu" tegurku yang melihat tangannya yang sudah hampir menggapai cawan kopi. Aktiviti Alin terhenti lalu dia terus menarik tangannya.
"Gila kau aku nak curi kopi kau,macam lah kau tak kenal aku. Aku tak minatlah kopi ni" katanya dengan riak tidak bersalah. Amboiii dah la nak curi kopi orang pastu taknak mengaku pulokk eyy biashe perangai dia ni.
"Eh,El kau tak cemburu ke Anis rapat dengan Hairil?" soal Alin sambil matanya menatap mataku. Aku terus tidak keruan apabila soalan itu dituju,,aih macam takde soalan lain la nak tanya.
"Tak pun,buat apa cemburu lagipun Anis dan Hairil kan sepupu takkan la diaorang akan fall in love dekat each other" jawabku selamba walaupun jantungku berdegup kuat macam baru lepas lumba lari.
"Hmm betul jugak kan takkan la cemburu lagipun diorang sepupu" Alin menyetujui kata-kataku. Fuhh leganya dapat kawan bengap macam Alin.
"Erm yaaa, nanti Lia akan join kita"kata Alin secara tiba-tiba. Aku yang mendengar kata-katanya terus berasa teruja.
"Wahh ,bila!?"soalku teruja , aku yang tadi duduk terus terbangun. Alin yang melihat aku terlampau teruja menggelengkan kepalanya.
"Esok" jawab Alin tenang lalu beredar dari situ.
END ELLIYA'S POV~
Keesokkan harinya...
"Anis,are you sure tak nak pergi sekolah hari ni?" soal Isya risau apabila Anis bertegas tidak mau ke sekolah.
"Ya,aku tak nak. Aku nak rehat kat rumah buat sementara waktu lagipun aku dah ambik surat cuti" kata Anis sambil matanya tertancap di kaca televisyen yang menayangkan drama Korea bertajuk "Nevertheless".
"Tapi kenapa kau taknak pergi sekolah?"soal El pula dengan dahi berkerut,sungguh dia tidak faham dengan kawannya yang seorang itu. Tiber je taknak pergi sekolah.
"Guys aku pun rasa macam taknak pergi sekolah lah. Aku sakit ni huwarghhh!!!"jerit Alin sambil membuat-buat sakit di perutnya. Oleh kerana lakonannya itu,dia mendapat tepukan padu daripada Elliya.
"Kau tak payah nak drama sangat, kalau kau tak pergi sekolah siapa nak drive kereta tu anak tapir!?" marah Elliya,orang dah lambat nak pergi sekolah boleh pula dia buat drama taknak pergi sekolah haa.
"Yelah yelah cepatlah keluar rumahnya " Alin pasrah lalu keluar dari rumah dan terus menyarungkan kasutnya. Elliya dan Isya juga turut menyarungkan kasut mereka.
YOU ARE READING
AZEA LIFE : NEON LOVE
Fantasy15+ rated (byk carutan kahkah pdahal author 14) kisah hidup sekumpulan pelajar perempuan yang berpindah ke sekolah elit iaitu NEON HIGHSCHOOL Mereka dikenali sebagai AZEA. mereka sangat baik, comel, cantik dan pada masa yang sama diorang tegas. m...