𑁍Aloha𑁍

70 19 7
                                    

Aloha!

Toť je můj pozdrav zde na Wattpadu, ale zamyslel se někdy někdo z vás, co znamená?
Protože kromě vítajcího "Ahoj" a loučícího "Naschledanou" má i spoustu dalších významů, které se vám prostřednictvím této kapitoly a grafiky pokusím vysvětlit.

Tato grafika je původně myšlena do mých Letních Ananasových soutěží, ale řekla jsem si, že když už jsem jí udělala a tady dlouho nic nepřibylo, dám ji i sem.

Tato grafika je původně myšlena do mých Letních Ananasových soutěží, ale řekla jsem si, že když už jsem jí udělala a tady dlouho nic nepřibylo, dám ji i sem

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Opět to není nic extra a za grafiku se to dost možná ani nedá považovat, ale jsem s tím docela spokojená.

𑁍Pozadí - Chtěla jsem nějaké jednoduché, ale přesto 'hawaiské' pozadí, takže tohle se stínem palmy, které jsem náhodou našla zahrabané v mé galerii, se perfektně hodí.
𑁍Ostatní text: V závorce je, jak se ,,Aloha" vyslovuje a to ,,-g" je tam jakožto greeting, což znamená pozdrav (inspirovala jsem se podobnými obrázkami na pinterestu a psali tam -n, jakožto noun = podstatné jméno).

𑁍Tak a teď už k tomu slibovanému mínění tohoto slova:
Aloha, jak už jsem zmiňovala, je forma pozdravu a rozloučení, když ho někomu řeknete, říkáte tím, že přicházíte v míru, že jste oba s Bohem, nemáte žádné špatné úmysly, a že s dotyčnym v tento moment radostně sdílíte svou životní energii, vyjádříte mu tím úctu, respekt, velkorysost, vstřícnost a radost ze setkání.
Mimo to se jím taky v havajštině vyjadřují slova cit, láska, mír, soucit a slitování.
Je složeno ze slov "alo", což znamená přítomnost nebo sdílení, a "ha", znamená dech života nebo podstata života. Když si to dáme dohromady, mínění tohoto slova je něco, co prožíváte, vaše interakce s životem, vášeň, radost, něco co máte v sobě, ale zároveň je to něco, co sdílíte, co šíříte do svého okolí, stručně řečeno sdílíte energii a radost, která je ve vás. Což je přesně to, co chci dělat. ♡
Aloha je taky slovem pro lásku (s jiným míněním, než jak si většinou lidé myslí), podle Havajanů láska nenese žádný negativní význam. Jedná se o návod, jak milovat a být milován, Aloha totiž prý můžeme také přeložit větou: "Milovat znamená být sťastný" A podle Havajců je láska duchovní síla, jenž roste úměrně s tím, jak klesá posuzování a kritičnost, což je dle mého moc hezká myšlenka.
Určitě jste už slyšeli spojení "Aloha spirit" čili duch Aloha. Toto slovo je hluboce zakořeněno v havajské kultuře.
Jak mnozí říkají: Aloha je mnohem více než jen slovo, je to havajský způsob žití. ☀️🌊🌴
𑁍Havajský básník a filozof Pilahi Paki slovo "Aloha" popsal takto:
Akahai  LASKAVOST
Lokahi   JEDNOTA
Oluolu   VESELOST
Haahaa  LIDSKOST
Ahonui   TRPĚLIVOST

𑁍Závěrem: "Aloha" není snadno vysvětlitelné, avšak krásné slovo s mnoha významy a já jsem šťastná, že jsem si tento pozdrav, i když nemám tušení jak, vybrala.

𑁍No, snad jsem vám jeho význam trochu přiblížila a příliš vás nenudila, snažila jsem se to co nejvíce zestručnit, ale zároveň popsat většinu významů a nevynechat něco důležitého. :)
Tohle všechno nemám ze své hlavy, čerpala jsem taky z:
Wikipedia.com
Polynesianhostel.com
Fler.cz
𑁍Nahoře v médiích máte známou písničku Over the rainbow od havajského hudebníka Israela Kamakawiwo'ole, který je bohužel už po smrti. Aloha Israeli! Odpočívej v pokoji.

Tak Aloha mí drazí sledující, mějte se žlutě! 💛🧡

S láskou vaše Ananas ♡

Koláže & TapetyKde žijí příběhy. Začni objevovat