𝐞𝐢𝐠𝐡𝐭

3.4K 250 17
                                    

- aadheen and nazneen -


AADHEEN hanya memandang sepi Nazneen yang tidak henti membebel dihadapan nya. Ya Allah apa dosa aku dapat bakal bini kuat membebel macam ni?

Mark yang disebelahnya juga turut diam tidak berganjak, mungkin Mark pun dah tidak tahu buat apa dengan majikan dia. Kesian sungguh hidup, dah lah lima hari seminggu asyik lihat, dengar dan bersama Nazneen itu.

"Yang korang berdua senyap termenung macam dah ke bulan ini kenapa?" lantang suara Nazneen bertanya, tangan nya dicekak kepinggang melihat dua orang lelaki itu.

Lantas Aadheen dan Mark mengangkat kepala mereka ke atas, melihat Nazneen yang sedang merenung mereka seperti hendak dibaham itu. Allahuakbar mampos!

"Nothing, terfikir hal kerja." beritahu Aadheen memberi jawapan selamat. Dirinya juga turut terasa gerun dengan pandangan tajam itu.

"Hah, betul tu! Fikir banyak benda kat pejabat tak siap lagi." ujar Mark janggal, belakang lehernya diusap. Ni kalau bagi jawapan tak logik mahu kena maki ataupun bebel.

"I ask you both to look for wedding attire, not thinking about your work!" senyuman manis ditayang Nazneen, wajah kedua lelaki itu dipandang penuh kasih sayang. Rasa nak tampar pula dua anak teruna orang ni.

"Dah cari tadi, sekarang tengah tunggu diorang punya staff handle something." kata Mark mencari alasan, sebernanya dari tadi mereka berdua hanya berbincang tentang kerja dan buat hal masing-masing.

"Mark Hayden, Aadheen Arian." Nazneen memandang wajah dua orang itu saling berganti, nafas dihela perlahan.

"Tahun bila baru nak cari baju? Tahun depan? Lima tahun depan? Tak perlu lah nak menipu, i already asked their staff. You both tak ada pun pergi check baju." ujar Nazneen menahan sabar, matanya membulat memandang Aadheen dan Mark yang masih diam berkutik.

"Do you both want to feel four point five inches high heels in the face?"

Laju Aadheen dan Mark bangun dari sofa itu lalu berlari ke arah section pakaian pengantin lelaki. Nazneen memejam matanya buat seketika, tak tahu lah apa jadi hari dia kahwin nanti. Tak boleh bayang!

"Hey bride to be!" suara Ieman memenuhi segenap ruang butik itu, kakinya menapak ke arah Nazneen yang sedang bersandar pada sofa itu.

Bride to be nampak letih ya guys.

Nazneen mencelikkan matanya, wajah Ieman yang tercongok didepannya itu dijeling. "Hey prof, bila sampai?" soal Nazneen setelah Ieman melabuhkan punggung di sofa sebelah.

"Semalam, since flight aku delay so kena stay dekat Dubai sehari. Sepatutnya dua hari lepas." beritahu Ieman. Sekeliling butik itu dijenguknya, cantik!

"Mana bakal suami kau nyah?" tanya Ieman mencari kelibat lelaki yang malang sebab kena kahwin dengan perempuan ni. Nak bersimpati dekat lelaki malang itu.

"Buat apa kau nak jumpa dia? Tak payah lah, dengan perangai gay kadang-kadang kau tu. Pergi jumpa Mark tu je." sengaja Nazneen mengusik dengan perkataan gay itu, harap maklum semua Ieman tak gay tapi perangai nyah ni sorang kadang-kadang tak betul.

MR AND MRS RICH Where stories live. Discover now