Skrzynka Dibbuk jest szafką na wina, która, zgodnie z żydowskim folklorem, jest nawiedzona przez złego, niespokojnego ducha, który jest zdolny do nawiedzenia i opętania żywych. W szczególności jedna skrzynka Dibbuk stała się popularna, kiedy to została wystawiona w serwisie ebay wraz z przerażającą historią. Wszystko rozpoczęło się we wrześniu 2001 r., kiedy miłośnik antyków, prowadzący sklep ze starociami, dowiedział się o ciekawej aukcji w Portland w Stanie Oregon. Aukcja dotyczyła tajemniczej szafki na wina 103-letniej kobiety. Jej wnuczka poinformowała wszystkich antykwariuszy o przeszłości kobiety. Staruszka była Żydówką, tylko jeden z członków jej rodziny przeżył w obozie koncentracyjnym podczas II wojny światowej. Kiedy wyemigrowała do Stanów Zjednoczonych, szafka i dwa inne przedmioty były jedynymi rzeczami, jakie przewiozła ze sobą. Babcia kobiety wyjaśniła, że zawsze przechowywała je w ukryciu, a samo pudełko powinno być zawsze zamknięte, ponieważ zawiera złośliwego ducha zwanego Dybuk. Po wygraniu przedmiotu Antykwariusz zapytał ostatecznie staruszki, czy chciałaby zachować pudełko ze względów sentymentalnych, gwałtownie odmówiła, mówiąc: "Umówiliśmy się! Musisz to mieć!". Antykwariusz wziął zakup do swojego sklepu i umieścił w piwnicy.
Natychmiast zaczęły się dziać dziwne i przerażające rzeczy. Jego asystent był świadkiem, kiedy gasły światła, drzwi i bramy bezpieczeństwa same się zamykały. Najstraszniejsze były odgłosy dochodzące z piwnicy. Kiedy sprzedawca dał skrzynkę swojej matce w prezencie, ta natychmiast doznała poważnego udaru. Kiedy próbował dać prezent kilku kolejnym osobom, za każdym razem następował zwrot w ciągu kilku dni; zwykle dlatego, że się nie podobała lub czuli w niej coś złego. Zaczął dręczyć powracający koszmar. Potem okazało się, że wszyscy członkowie jego rodziny, u których znajdowała się skrzynka, mieli ten sam straszny sen, w którym widzieli demona. Po pewnym czasie kątem oka zaczął widzieć prześladujące go cienie. Po tych wydarzeniach postanowił wystawić pozycję na ebay’u, wraz ze szczegółową historią. Muzeum Medyczne w Missouri postanowiło zakupić dziwny obiekt.
CZYTASZ
Najbardziej nawiedzone przedmioty ✔
Paranormal✎ Z jakiegoś powodu nieprzyjazne duchy i demony nawiedzają najczęściej stare, posępne domiszcza, cmentarne krypty oraz niewinne dzieci w wieku przedszkolnym. Jednak niektóre, nieco bardziej kreatywne istoty z zaświatów wybierają sobie ciekawsze obie...