*macam biasa la vote and comment hehe<3
"Morning mommy,daddy"sapa Danish menuju ke arah ruang tamu yang masih dalam mood mamai.
"Morning otak kamu.Cuba Nish tengok sekarang dah pukul berapa.Ingat elok sangat ke bangun sampai pukul 3 petang.Mommy taktau la nanti kalau dah kawin macam mana perangai kamu ni.Cuba ubah sikit haih"Kata Puan Afifah yang sedang elok duduk di sofa empuk bersebelahan dengan Tuan Matthew.
"Mulut mommy tak penat ke membebal hari-hari.Eh membebel.Tersalah cakap pulak HAHAHAHAHA.Niel mana mommy?Tadi Nish cari kat bilik takda pon."Dia terus duduk di sofa single berhadapan ibu bapanya.Nama pun single so tak taken lagi.Sapa nak beratur la isi borang.
"Eee mulut kamu ni memang nak makan penampar kan Nish.Perangai sebijik macam daddy hergh.Abang kamu tu awal-awal lagi dah pergi syarikat along.Katanya ada urusan penting nak bincang"
"Eh kita pulak yang kena.Bagus Nish teruskan macam tu.Perempuan tak boleh menang tau Nish.Jangan bagi muka sangat nanti lagi mengada-ngada"Tuan Matthew menjeling manja isterinya itu.
"Abang ni kan kalau tak sakitkan hati saya sehari tak boleh ke.Malas saya nak layan perangai abang. Malam ni tidur la mana-mana abang nak.Jangan jejak sikit pon kaki awak dekat bilik kita"Puan Afifah terus menuju ke dapur untuk memasak.Maklumlah hobi Pan Afifah ni memasak walaupon dah ramai tukang masak kat dapur.
"Habislah daddy tidur ruang tamu malam ni HAHAHAHAHA"
"Ala sayang abang gurawrr je.Okok abang mintak maaf.Sorry la sayang"Tuan Matthew mengikut langkah isterinya.
"Tak gentle la daddy takut bini.Ni la sebab aku taknak kahwin.Semua perempuan menyusahkan je.Takda yang elok sikit ke perangai tu"Gumam Danish sendirian.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
DI MEJA MAKAN
"So sapa bakal isteri kau tu Win?"Daniel memulakan perbualan.
"Hah?Sapa pulak yang nak kahwin ni?Sejak bila pulak aku cakap aku nak kahwin gilak"Soalan dibalas dengan soalan.Darwin mengerutkan dahinya.
"Nish cakap kau nak kahwin dah tak lama lagi.Takkan sendiri nak kahwin pon dah tak ingat"perli Daniel
"Wey aku serious ni.Calon pon takda takkan tiba-tiba nak kahwin"
Mereka berdua segera berpaling ke arah Danish,Puan Afifah dan Tuan Matthew.
"What?"serentak mereka bertanya.
"Apa pandang-pandang.Kau jangan nak salahkan aku eyh.Mommy yang suruh aku kelentong kau.Kalau nak marah,sila marah mommy ok?Aku tak bersalah lagi dipersalahkan"Danish menayangkan riak bersahaja.Selamba je dia disambung makan.
"Mommy apa semua ni mommy?"Darwin sudah pening.Dahlah tak tau apa-apa.Aku jugak jadi mangsa.
"Adik kamu ni kalau tak buat macam tu,kamu ingat dia balik sini ke?Mommy ni dah lama tak jumpa anak-anak mommy.Salah ke apa mommy buat ni"nada sayu dibuat-buat.Plan ni mesti jadi punya.Daniel paling tak boleh betul kalau orang dia sayang ni menangis.
"Tak salah mommy cuma jangan la tipu macam tu lagi tau.Dah jangan sedih-sedih nanti Niel bawak mommy pergi vacation ok?"Daniel cuba memujuk ibu tercinta.Lemah betul la air mata perempuan jatuh ni.
"Daddy pon nak ikut jugak.Semua macam dah tak sayang daddy je ni.Takpa la daddy keluar lah dari rumah ni hm"
'Nak jugak orang tua ni' gumam Danish dalam hati.
"Sapa je nak sayang ahli neraka uwuu.Kalau daddy nak keluar pon boleh.Jimat sikit bil air rumah"Darwin membalas
"Wey along jom lah kita practice solat jenazah mana tau umur daddy tak panjang.Umur pon dah sesuai dah ni tengah tunggu masa je HAHAHAHAHAA"hampir tersedak Danish gelak.
YOU ARE READING
MRS. DANIEL MATTHEW
Romance[ON-GOING] DANIEL MATTHEW || HAFYA NATASYA Hafya Natasya,periang,ceria dan sentiasa bersemangat.Namun,sikap Hafya mula berubah apabila dia dapat berita yang mengejutkan.Sungguh tak diduga perkara itu akan berlaku. Daniel Matthew, lelaki kacukan Ital...