Part 4 Cinta?

1 0 0
                                    


Aliya Hani mengayuh basikalnya menuju ke rose café atau tempat dia kerja. Sesampai sahaja di café salah seorang staff disana menegurnya

"Eh Aliya dah sampai?"

"Haah .."

"Aliya!!"

"Akak ni terkejut Aliya di buatnya..kenapa akak?"

"Kenapa baju kotor?"

"Er..sikit je ni tak penting pun..haha.."

"Hmm..yelah cepat tukar baju.."

Aliya Hani melajukan langkahnya pergi ke bilik staff perempuan dan menukar pakainya. Aliya Hani berjalan sambil mengikat apron ke belakang pinggangnya. Kini terlihat bentuk tubuh Aliya Hani yang tidak serupa dengan perempuan. Badannya lelaki tetapi dia masih mempunyai anggota perempuan*malas nak cakap*. Dengan perlahan dia mengambil mop dan mula mengemop lantai dari satu sudut ke satu sudut.

Ramai pelanggan yang dating di café pada petang itu. Kemudian terlihat susuk tubuh bodyguard Eliot Khairi datang sambil mengangkat tangannya untuk mengambil pesanan. "Aku nak jalan kesitu ke.. Ape2 jelah" Aliya Hani mengambil buku note yang diberi lalu berjalan pergi ke meja bodyguard Eliot Khairi.

"Err...excuse me ..err..Encik..saya yang di sekolah tadi.."kata Aliya Hani. "Oh.. jap kamu kerja dekat sini? Silakan duduk dulu.." sahut bodyguard itu. Aliya Hani memberi buku note itu kepada bodyguard Eliot Khairi. "Hm.. terima kasih ..." Bodyguard itu meneliti setiap apa yan ditulis lalu digambar. "Nama kamu Aliya Hani Binti Saiful kan?" Aliya Hani sekadar mengangguk sahaja.

"Hujung bulan ini ialah gaji pertama kamu jadi kamu diminta untuk ambil gaji kamu di rumah Tuan Muda. Kamu ada handphone? Senang saya nak share location.." Boyguard itu mengeluarkan handphone yang disimpan tapi. "Encik saya takde telefon.." mendatar suaranya menyatakan hal itu. Bodyguard itu mengangkat kedua keningnya "Well kalau macam tu nanti saye bagi kamu alamat ..dan..berhenti panggil saya 'ENCIK' saya masih muda, awak boleh panggil saya Rayyan.." katanya tenang sambil menghirup air yang di pesan. Aliya Hani meminta izin untuk pergi sambung membuat kerjanya. Tengah fokus membuat kerja jam sudah pun menandakan jam 4 petang. Aliya belum lagi menukar bajunya dia membiarkan sahaja dirinya yang memakai baju kemeja yang bercorak garisan lurus.

Aliya Hani yang hanya memakai hoodie dan cap hingga menutup wajahnya melajukan kayuhannya hingga ke supermarket. Basikal yang di bawa di kunci menggunakan rantai . Dengan Langkah yang perlahan Aliya Hani melangkah masuk kedalam kedai.

Eliot Khairi yang sibuk memilih barang bersama adik lelakinya yang dalam lingkungan 5 tahun. "Abang....adik nak tuu.." sambil menunjuk mainan yang diingini. "Besarnya...mainan yang kau mintak tu...lepas abang ambik ni kita pergi cari bibik faham?". "Faham!!" Eliot Khairi mengambil mainan yang sebesar alam itu. Mereka berjalan di bahagian makanan basah di dalam market itu.

"Kenapa macam kenal tu.." mata Eliot Khairi tertumpu pada susuk yang tengah memilih barang basah disana , auto mukanya merah apabila wajah pemilik susuk itu berpusing sambil melihat harga yang pada barang yang di pegang. Merah pipinya sangat ketara "Abang!!! Pipi abang merah..kenapa?" tanya Haikal Qoir. "Err...takde apa2". YA. Eliot Khairi ternampak Aliya Hani bukan pipinya sahaja yang merah tetapi hatinya juga berdetak laju bagai hendak tercabut.

Aliya Hani mambayar harga barangnya dan terus balik ke rumah *tut.tut.malas nak cerita sebab korang pun tau kan mestilah dia masak untuk nenek dia pastu bagitau hal apa yang jadi then tidur*.

Sebelum tidur Eliot Khairi masih dengan pipinya yang merah jatungnya masih lagi berdetak laju memikitkan apa yang jadi petang tadi "Kenapa aku masih teringat dia ni..." gumamnya. Eliot Khairi menutup matanya dengan rapat tiba2 dia duduk sambil tangan yang menutup mulutnya "Aku suka dia?...Aliya Hani?" pipinya makin merah "Cinta? Aku jatuh cinta? Aku..." kata2nya terhenti Eliot Khairi membaringkan badannya sambil lengannya menutup mata Eliot Khairi tersenyum. 'Cinta ya...insyallah aku akan bagi cinta yang hadir ni untuk kau satu hari nanti...one day.. aku akan...bagi...' 

.

.

.

.

.

.

Thank you for support me!!

Don't forget to rate and comment thank you !!

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 28, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ILLUSIONWhere stories live. Discover now