Eliot Khairi sangat berasa rimas dengan keadaan yang di hadapinya sekarang. 'Oii...hishh dorang ni sesak lah..aku nak makan tak pakyah lah tengok..' Eliot Khairi hanya mampu mengeluh di dalam hati sahaja. Dalam keadaan yang sesak begitu matanya dapat menangkap Aliya Hani yang duduk sambal memakan bekalnya di meja kosong seorang diri. 'hmm..maybe I should go there for hilangkan sesak ni..lagi pun kan dia bodyguard aku kan?' Eliot Khairi berdiri secara mengejut buatkan ramai yang berada di situ terkejut.
Kantin itu senyap seketika Eliot Khairi mengambil langkah dan pergi ke meja yang diduduki oleh *bodyguard* nya itu. Aliya Hani terkejut dengan tindakan Eliot Khairi yang baginya telampau , melampau,terlalu,tersangat, drastic. Bulat matanya tetapi sempat di kawal Aliya Hani hanya beriak biasa seperti tiada siapa di hadapannya. Dan lagi sekali semua pelajar yang berada di bekas meja Elios Khairi tadi membuat muka tidak puas hati, mereka kenal Aliya Hani yang tidak pernah kalah jika di bawa bergaduh.
Mereka semua pergi ke meja Elios Khairi dan Aliya Hani. "Aliya tepilah kau nampakkan yang kami nak duduk sini!" kata salah satu daripada mereka. "Kau dengar tak !?" jeritnya lagi. Aliya Hani hanya berdiam diri sengaja ingin memanaskan hati mereka semua. Kali ini kepala Aliya Hani yang menjadi mangsa "Asal kau ni!? Dah takde telinga ke!! Pekak sangat!!" kepala Aliya Hani di tolak beberapa kali. Eliot Khairi terdiam terasa serba salah dengan tindakannya.
Aliya Hani masih tidak berganjak dari tempatnya. "Ooohh kau nak habis kan makanan dulu kan? Nah ambik ni!!" bekal makanan Aliya Hani diambil dan di campak dari hadapan mukanya. Muka Aliya Hani kotor dengan nasi di wajahnya. Eliot Khairi pula serasa tidak percaya dengan apa yang berlaku di hadapannya. Semua yang berada di sana mengetawakannya Aliya Hani berdiri sambil matanya tajam memandang pelajar yang menghumban bekalnya tadi.
Di mata Elios Khairi wajah Aliya Hani yang tadinya nampak tenang sekarang mukanya sangat suram dan seperti ada aura yang tidak baik mula muncul di sana. Dengan pantas Aliya Hani memegang baju pelajar *perempuan* yang cari pasal tadi "Kau memang nak tengok aku bunuh mak bapak kau dulu baru kau nak sedar ke?" hanya bisikan sahaja yang di beri. Aliya Hani melepaskan pegangannya Aliya Hani memanyap bekas makanannya dan terus pergi. 'nampaknya aku kena pergi jumpa doktor lepas ni' desisnya.
Eliot Khairi hilang selera tentang kejadian tadi.
Aliya Hani membuka buku dan menulisnya di kejadian tadi..
10:20 (KANTIN)
Meja Eliot Khairi dikerumun dengan pelajar. Lepastu dia pergi dekat meja saye dan bekal saya yang jadi mangsa ada sorang pelajar pompuan tu humban dekat saya.
Buku itu ditutup dengan perlahan Aliya Hani hanya perlu bersabar dengan semua ini.
*****
Bunyi lonceng kedengaran semua manusia yang berada di sekolah itu balik dengan selamat. Aliya Hani sengaja menunggu lama untuk Eliot Khairi keluar, tidak lama kemudian Eliot Khairi keluar dari kelas itu Aliya Hani hanya menghela nafas dan sewaktu dia ingin keluar dia terlanggar tubuh yang tinggi di hadapannya. Aliya Hani malas ingin mengangkat wajah dia cuma bercakap "Sorry" baru sahaja ingin pergi tubuh yang tinggi itu sudah memanggil namanya "Erm..Al..l..iya Ha..n.nn..i!" agak tergagap juga..
Aliya Hani menoleh bila namanya di panggil. Eliot Khairi berdiri sambil menundukkan wajahnya 'ya allah ..apa aku nak cakap ni ..asal aku tegagap..'. melihat Eliot Khairi yang TIBA2 itu Aliya Hani mulakan bicara "Ape nak cakap? Saye dah lambat ni.." makin laju dada Eliot Khairi mengepam. "Oh..err..s..ss..o..rrr..y" Eliot Khairi terus menutup mulutnya menggunakan tangan sambil melihat wajah Aliya Hani . "Ok...pasal kat kantin tadi tu ..saye tak kisah pun dah biasa kena so takde apa2 jadi saya nak pergi dulu" Aliya Hani berjalan meninggalkan Eliot Khairi yang masih menutup mulutnya.
'Wow...you are so...stupid Eliot..how you can be like this so.. embrace'
.
.
.
Terima kasih kerana membaca, share , like dan comment..
YOU ARE READING
ILLUSION
RomanceAliya Hani hanyalah seorang remaja perempuan yang tidak mempunyai apa2 dan hanya terdapat sebuah cerita gelap di belakang mukanya yang ceria itu. Manakala, Eliot Khairi pula seorang remaja lelaki yang mempunyai kacukan Canada. Matanya yang berwarna...