|15| Albus Severus Potter

533 47 10
                                    

Albus Severus Potter, Hogwarts'ın koridorlarında dolaşmayı çok seviyordu.

Kalenin her detayını keşfetmem, en sevdiği şeylerden birisiydi. Kardeşi James Sirius Potter, babalarının çalışma masalarından Çapulcu Haritasını kaçırdıktan sonra kalenin her yerini daha da çok incelemeye başlamıştı.

Gezilerinden birinde; yolu, onu bir sahil manzarası tablosu hariç, hiçbir tablo olmayan bir koridora çıkarmıştı.

Tabloda, büyücü cüppesiyle birlikte sahile uzanmış, burnuna güneş kremi süren yaşlı bir adam vardı.

Albus tablodaki kişiyi görünce çok heyecanlandı. Hızla tablonun önüne doğru koştu ve dikkatini çekmek için tablonun önünde dimdik durdu. En sonunda boğazını temizledi. Ve böylece tablodaki kişi ona döndü.

"Ah merhaba, yardımcı olabileceğim bir konu var mı?"

Albus gülümsedi ve "Sen Dumbledore'sun, değil mi?" dedi.

Dumbledore, Albus'un gülümsemesine karşılık vererek gülümsedi.

"Gerçekten de öyleyim."

Albus daha da heyecanlanarak "Ben adımı, sizin ve başka bir Hogwarts müdürünün adından almışım!" dedi.

Dumbledore'un gözleri birden parladı, "Demek sen Harry'nin oğlusun. Albus... Peki ya diğer Hogwarts müdürü kim?" cevabı zaten biliyor olmasına rağmen sormuştu.

"Severus Snape. Onunla tanışmayı umuyordum, ama onu nerede bulabileceğimi bilmiyorum." dedi üzgün çıkan bir ses tonuyla.

Dumbledore göz kırptı ve arkasından şaşkınca bakan Albus'u bırakarak tablodan ayrıldı.

Birkaç dakika sonra geri döndü. Ancak bu sefer yalnız değildi. Yanında çok isteksiz görünen, soluk tenli ve koyu saçlı bir adam vardı.

"Neden Potter'ın oğluyla tanışmak isteyeyim? Diğeriyle zaten tanıştım, tıpkı babası gibiydi! Bu neden farklı olsun ki?"

Kanca burunlu adam döndü ve Albus'un, tablonun hemen önünde durduğunu fark edince yüzünü buruşturdu.

"Pekala o zaman. Adın ne çocuk? Okul derslerinde yetenekli olduğunu sanmıyorum, muhtemelen tek yetenekli olduğun alan Quidditch'tir."

Albus cevap vermeden önce derin düşüncelere daldı.

"Benim adım Albus Severus Potter. Quidditch'te pek iyi değilim ama Karanlık Sanatlara Karşı Savunma ve İksir derslerini seviyorum. Kardeşim ahmaklık yaptıysa, onun adına özür dilerim. O hep böyledir."

Albus zümrüt yeşili gözleriyle Severus'a baktı. Severus suskundu.

En sonunda konuştuğunda küçümseyici bir şey demek yerine, ona iksir dersini ve kaleyi nasıl bulduğunu sordu.

Albus ve Severus'un ilk tanışmasının ardından, Severus Snape'in tablolar arasında daha fazla görüldüğü Hogwarts'taki kişiler tarafından fark edilmişti.

Tuhaf bir şekilde, Severus'un görüldüğü tablolar hep Albus'un girdiği derslerin sınıflarının yakınlarındaydı.

Headcanons | harry potterHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin