chapter14

37 2 0
                                    


الجد والجده رحبوا بيها عكس اول مره قابلتهم  عندما جائت ما والدها .....والكل كان موجود وبيلا و  سام وزوجه عمها وتوم .....
سيفا: عاملين ايه ؟!
الجميع بسعاده : كويسين
سيفا: انا مسافره إيطاليا واشتغل هناك والولاد هنقلهم في مدارس هناك .....صح يا جدي لو في واحده غدرت بصحبتها وبعدين خربت بيتها ....وفي معاها دليل  تاخد حقها  منها ولا تسبها
الجد: لو العتاب هيروح تعمل كده ....وهستفيد منه حاجه  ماشي
سيفا: شكرآ يا جدي
وقامت سيفا ووضعت هاتفها علي سماعه كبيره  وقامت بتشغيل مكالمه مابين( بيلا )والبنت التي كانت مع (توم )....وهي بتتفق معاها وبتقولها علي كل شيئ في حياتهم وكيف تقوم بخطتها  في تخريب بيت (سيفا)
سيفا: انا اللي غلط اني دخلتك حياتي هي الغلط غلطتي .....انا سيباكي معاهم هما بقي يجيبوا ليا حقي منك  شوفي هتعرفي تعيشي إزاي معاهم بعد اللي انتِ عملتيه ده .....وخرجت(سيفا)
...والكل ينظر لها حتي زوجها بإستحقار  ....ولم نعلم ما هو العقاب  التي حكموا عليها بيه وعلي وجهها كانت الصدمه والخوف ......
وخرج توم خلف سيفا ...
توم: سيفا.....خلاص هتمشي
سيفا: اه
توم : مش ممكن اللي حصل ده يخليكي تسامحيني
سيفا: اسامحك .....اسمحك إزاي وانت عملت ده بإراتك......انا هسافر ولو عايز تيجي في اي وقت تعالي ...وأبدأ حياه جديده بس متنساش ولادي
سلام .....( ونظرت له بإبتسامه )
وعندما ذهبت سيفا هي وأولادها بعد ان ودعوا والدهم ....والكل....ذهبوا 
وعندما وصلت .....اتصل بيها (جاسون) واطمأن عليها وعلي الاولاد واخبرها انه تغير واستقل عن كل الأشياء السيئه التي كان يفعلها .... وان والدها خسر اسم شركته بأمه يوجد أشخاص بلغوا عنه بانه يقوم بأعمال فاسده .....ووالدتها عايشه حياتها مع الشخص الذي تزوجته .....وبدأ حياتها (سيفا) من جديد وعلمت أولادها الاعتماد علي الذات وعندم بناء حياتهم علي أشخاص....واصبح لهم اصدقاء وهي ايضآ ....
ولكن كيف وصلت ل(سيفا) المكالمه .....عندما كانت تعمل (سيفا)  في البنك وجدت  بالصدفه .... الفتاه التي تسببت في كل هذه المصائب ....
سيفا: انتِ(بغضب)
الفتاه: انا معملتش حاجه
سيفا: معملتش حاجه ؟! ....انتِ خربتي حياتي 
الفتاه : انا هحكيلك علي كل حاجه ....بيلا اتعرفت عليها بالصدفه في النادي وعلمت اني انفصلت ان زوجي بسبب انه خاني وحكت ليا اني اضايقه بمعرفتي ب(توم) وكانت بتقولي انك ضايقتيها وانك شخصيه وحشه ....وهي اللي رسمت كل حاجه ولما عرفت اني عايزه ابوظ الموضوع لان اضايقت وشفت بالصدفه الرسايل  بتاعتك علي موبايل (توم) انتقمت مني انها قالت لطليقي كل حاجه وخلت حد يدخل بيتي يجيب كل الحاجه اللي كانت معايا من صور وهدايه من (توم) جبها ليا  وبعتتها ليكي ده اللي عرفته بعد كده ...ولكن هو مكنش مرتاح لانه بيحبك ..
سيفا ببكاء: لا ....لا مش بيحبني ....
وأخذت دواء لكي تهدأ حالتها النفسيه 
الفتاه: انا هبعتلك المكالمه اللي كانت بيني وبينها ....
(وهنا نعلم ان الخاين والحاقد  ليس لهم امان لا تأمونوا للبشر )

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 29, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

sivaWhere stories live. Discover now