İyi okumalar🐸
Medya: DoraDora'dan
"Alp yeter artık!" diye bağırdık üçümüz aynı anda.
Yeterdi. Tüm hücrelerimin anasını sikiyordu bağırması.
Gerçekten annesi baya baya güzel, akıllı, nazik bir hanımefendiydi. Ondan nasıl çıktı bu?
Bazen sorgulamıyor değilim. O mühteşemel kadının değil de başka birinin çocuğu olduğunu. Evlatlık olduğunu işte.
"Bak çocuk biraz daha bağırırsan o beyninde olmayan nöronlarını söker ağzından dalağına kadar geri sokarım senin marul!"
Gerçekten çıldırtıyordu beni bazen.
Bulut, Alp'in götüne yediği çekirdek kabuğunu sokmaya çalışırken Doğu da gülüyordu.
Bu salakta gülüyor sürekli. Burnundaki hızmasına ekmek bandırdığım.
Şu an marul, kıvırcık ve benim sayemde muhteşemel olan ikizim ile mahallenin parkında gecenin on birinde çekirdek almış laflamaya çalışıyorduk.
Çalışıyorduk çünkü Alp bey dedikodu duyunca gerizekalı gibi bağırıp mahalleyi başımıza toplamaya yemin içmiş gibiydi.
Gerizekalı.
"Tamam aşk kızım kızmasana." diyerek dudağını bükmüştü.
Yüzümü buruşturup geri önüme döndüm.
Salak şey.
Doğu Alp'in kafasına şaplak atıp önündeki poşette biraz daha çekirdek aldı.
"Şeyi duydunuz mu? Bakkalcı Mehmet amcanın karısı, Nuran berber Hanifi ile aldatmış."
Anan!
"Lan! Oha! Şaka yapıyorsun?! Yapılır mı lan bu Mehmet amcama?!"
Yazık lan, Mehmet amca iyi, namuslu biriydi.
"Onunla da kalsa iyi. Mehmet amca da Nuran'ı Hanifi'nin karısı Gülşah ile aldatmış."
Gözlerimi kocaman açıp elimi ağzıma kapadım.
Namus buraya kadarmış.
"Mahallede gizli gizli Aşk-ı memnu dönüyor anasını satayım!" ilk defa haklı olan Alp'e kafamı salladım.
Doğu bize göz devirip dizime yattı.
Şaşırmıştım çünkü bir kaç gündür aramız bozuk gibiydi.
"Alp malının ilk defa haklı olduğunu belirterek haklı diyorum."
Dizimde yatan Doğu'ya hak verip saçıyla oynamaya başladım.
"Aman! Bizene. Yürüyün kalkın gidelim."
İşte hep böyleydi. Her saniye bıkmadan, usanmadan dedikodu yapar ve sonra o klişe cümleyi söylerdik.
Aman bizene.
Dışarıya karşı sessizdim hep. Ama aileme ve belirli sayıdaki arkadaşlarımın yanında da hep böyleydim.
Telefonumun çalmasıyla yerimden sıçradım.
O kadar dalmıştım ki.
"Yavrum sakin." Doğu'ya kafamı sallayıp elindeki telefonu aldım.
Abim arıyordu.
Hemen telefonu açıp kulağıma koydum.
"Efendim abi?"