Saban hari..perangai Raja Hariz semakin menjadi jadi.Sihir Syakila membuatkan hubungan Raja Hariz dengan Tengku Hanisah yang dulu mesra menjadi renggang.Namun Hanisah cuba memperbaiki hubungan mereka yang bagaikan dihujung tanduk.
"Bos.Hari ni mama ajak makan di rumah".dengan perlahan lahan Hanisah melontarkan kata katanya supaya tidak dijerkah oleh Raja Hariz.
"Hah?!.Alamak takde hari lain ke!!.Kau bagi la alasan apa apa pun yg aku tau aku tknak datang nanti malam".Raja Hariz menerangkan yang dia ada dinner date dengan girlfriendnya,Syakila.
"Tap-"percakapan Hanisah terhenti bila pintu pejabat milik Raja Hariz dibuka oleh seorang perempuan."Hai babe!.U tak habis kerja lagi ke.Kita kan nk pegi date.Takkan U date dengan minah ni"sambil menunding jarinya ke arah Hanisah
"kurang asam punya pompuan minah dia cakap aku.But wait hm mungkin ni lah kot pompuan tu"omel Hanisah.
"Btw Hi!,Hanisah.I'm Raja Hariz gf a.k.a bakal isteri dia tak lama lagi"serta merta Hanisah ingin menampar Syakila bila dilontarkan ayat"bakal isteri Raja Hariz.So aku ni apa?!"Tapi alangkah terkejutnya dia bila tangan Hariz terlebih dahulu menepis tangannya.
"Don't you dare to touch her TENGKU HANISAH!!!!"jerkah Raja Hariz dan segera mendapatkan Syakila yg terduduk di lantai."Are U oke sayang"soal Raja Hariz sambil mengangkat Syakila untuk berdiri dan didudukkan dia di kerusi.
"er..er..er.How can this be happen!!.Who is she,Raja Hariz.Explain to me!.I'm your fiance and who the he*k is she!!"Hanisah tidak menyangka yang dia mampu untuk bercakap begitu.Yela mana taknya dah macam dalam TV dah scene yang dia hadap sekarang ni.
"Saya rasa tak yah kot.Kan terang lagi bersuluh yang Syakila cakap dia bakal isteri saya.So for your information,I nak putuskan U but takde alasan kukuh.Let's see if I ada alasan I akan putuskan pertunangan kita okey Hanisah?!"Raja Hariz tidak perduli dengan kata katanya.Langsung tak mengendahkan tunangnya malah Syakila yang diperdulikan.Hanisah segera keluar dari bilik dan terus mencapai begnya di bilik dan meluru keluar menuju ke parking lot di basement.Hanisah diam membisu satu patah pun tiada yg keluar dari mulutnya hanya tangisan yang dapat didengari.Jelaslah hati wanita itu merasakan sakit yang amat!!Sape juga yang tak sakit kan.Kau bertunang tapi tunang kau ada orang lain.Tanpa buang masa,Hanisah menghidupkan enjin dan memandu keluar dari ruang parkir.Hanisah tidak tentu arah dia hanya mampu menangis sepanjang perjalanan yang tiada hala tuju.Sehingga terlintas di hati untuk bertemu dengan Mawar.Ye!!kawannya amat diperlukaan saat saat genting macam ni.
"Mawar.A.k.u..A.k.u"susah untuk Hanisah mengeluarkan suaranya.Dia hanya mampu menangis.
"Hey!Nis.Kenapa ni?.Ya Allah takpa kalau menangis yang dapat bantu kau.Nangislah sepuas hati kau.Bahu aku ada untuk kau"cepat je tangan Mawar memeluk tubuh Hanisah.
"Thanks Mawar."dan menangis sepuas hatinya.****
Tepat jam 8 malam Raja Hariz membawa Syakila di salah satu restoran.Terlopong mulut Syakila melihat restoran yg ala ala fancy or spesifik lagi restoran yg orang kaya kaya je mampu hah!.Raja Hariz bergandingan tangan dengan Syakila dan bayangan mereka turut hilang bersama sama pelayan Hotel.
"Have a seat my princess"seraya menarik kerusi untuk Syakila.Lain betul layanan Raja Hariz terhadap Syakila malam tu.Maklumlah kesan sihir kan.
"Uwu thankyou baby.So can we order now"dengan pantas tangannya dilambai untuk memanggil waiter.
"Okey syg.Lapar sangat lah tu kan!.Eii dia ni makanan dengan perut memang berpisah tiada"usik Raja Hariz.Syakila mencebikkan bibirnya.
"Eii U ni.Jahat!"dengan tangan yang leka memilih menu menu yg sedap malam tu
Lepas beberapa minit waiter datang dengan membawa beberapa makanan yang diorder.Mereka berdua menjamu selera sambil dihiburkan dengan muzik yang mendayu dayu."So shall we get going now,princess"dan laju tangannya melambai memanggil waiter.Waiter menyerahkan bil dan kad kredit milik Raja Hariz dikeluarkan dari walet untuk pembayaran.Selesai je pembayaran Raja Hariz mendapatkan tangan Syakila dan sekali lagi mereka bergandingan.Pintu kereta milik Raja Hariz dibuka dan Syakila melangkah masuk ke dalam kereta.Raja Hariz menghidupkan enjin dan terus memandu keluar dari perkarangan Hotel.
***
Raja Hariz mematikan enjin setelah keretanya berparking di garaj.
"Assalamualaikum mummy."Raja Hariz yang ingin naik ke atas tiba tiba langkahnya terhenti bila mummy mengajukan soalan.
"Waalaikumussalam.So how was it?Dinner with Tengku Hanisah?"soalan mummynya memyebabkan Raja Hariz tersedak.
"Uhuk..uhuk.Nice mummy tak sabar nak buat isteri".balas Raja Hariz dan segera masuk ke biliknya.Pintu bilik laju dikatup dan Raja Hariz menghempas badannya di katil.
"Eh-"Raja Afeefah tak sempat menanyakan soalan bila melihat anaknya tu laju masuk bilik.****
Sunyi sepi dapat dirasakan Hanisah dengan keadaanya yg dah tak tentu arah.Angin dingin malam membuatkan Hanisah berpeluk tubuh dan airmata mulai keluar.Mulalah terimbas scene pagi tadi.Cepat cepat Hanisah membuang scene tadi dari kepalanya."kenapa lah kau ni bodoh Hanisah.Kalau aku tau begini keadaanya aku tak akan sesekali sayang kau sebegini dalam Raja Hariz bin Raja Zainal.Kau kejam Hariz.Kau takda hati perut.Tapi aku bodoh sebab percaya dengan kata kata manis kau.Yang kononnya nak jadi pendamping hati aku".Hanisah tidak tau macam mana untuk keluar dari ikatan pertunangannya agar diri dia dapat kembali seperti semula.Hanisah membaringkan badan yang terasa lemah di katil dan mulutnya terkumat kamit membaca zikir.Perlahan lahan Hanisah diulit mimpi.
***
Pak Mat kelihatan sedang menunggu seseorang di KLIA.Pak Mat ialah pemandu bagi keluarga Raja Hariz.Makin jam berdetik semakin panjang jugalah leher Pak Mat untuk melihat keluar ke belum orang yg ditunggunya.
"Pak mat"jerit lelaki yang mengenakan seluar jeans dan baju polo itu bersama bagasinya.
"Hah!Sampai pun kamu.Lama Pak Mat tunggu ingatkan flight kamu delay."terang Pak Mat acuh tak acuh seraya itu juga Pak Mat membuka bonet kereta dan masukkan bagasi yg dibawa oleh Raja Hairul.Ye.Raja Hairul adalah adik kepada Raja Hariz.Bertahun lamanya Raja Hairul tidak jejak ke tanah air Malaysia.Kini dia datang dengan satu hajat iaitu merebut hati tunang abangnya.Tengku Hanisah yg pernah menjadi pujaan hatinya suatu ketika dulu.****
So reader.....agak agaknya apa yg Raja hairul tu nk buat eh?!!!dhla lama tak balik Malaysia pastu bila balik lain pula hajat dia haih macam ii la😂mula" Syakila lepastu Raja Hairul lepasni apa pulak?!!!macam" dugaan dorang ni kesian kan..heheh sorry kalau cerita ni tak sampai tahap standard para readers yelah...sya kan budk baru beljar nk buat novel ni hah tula memerlukan vote or comment supaya bersemngat sikit even kadang" tu rasa nak putus asa bila baca cerita ni.macam mengarut adaa!! Hahahha tapi takpe kita gigihkan juga updte okey🥰so yg mana tknak ketinggln updte follow la kita okey👌🏻
YOU ARE READING
CEO ITU SUAMIKU
RomanceTengku Hanisah -peramah -clumsy -berdisplin -hardworking Raja Hariz -CEO TEGAR HOLDINGS -workholic -bersikap dingin Syakila -memendam rasa terhadap Raja Hariz -perasan cantik -gedik Raja Hairul -adik kepada Raja Hariz -menyimpan perasaan terhadap Te...