ఌ︎ 𝓱𝓪𝓹𝓹𝔂 𝓻𝓮𝓪𝓭𝓲𝓷𝓰 ఌ︎
Hazuwan memeluk pinggang Yana daripada belakang. Yana tertawa kecil. Dia pusing menghadap Hazuwan.
"Abang kenapa tiba-tiba je peluk saya ni?"
Hazuwan tersenyum. Dia makin mengeratkan pelukan, diletakkan dagunya ke atas kepala Yana. Dia memejam mata.
"Saya sayang awak..." ucap Hazuwan.
Yana tersenyum. Dia kembali memeluk tubuh Hazuwan. Kepala Yana dia letak lembut di dada Hazuwan.
"Saya sayangkan abang juga," ucap Yana kembali. Tentulah dia sayangkan suaminya. Mana adalah isteri yang tidak sayangkan suami? Dan tiada suami yang tidak sayangkan isteri.
☾︎❦︎☽︎
Ilana berjalan dengan high heels merahnya, terus sahaja ke pejabat miliknya. Sejak ayahnya memberi 100% hak kepada Ilana, Ilana semakin sibuk dengan kerja-kerja di pejabat.
"Morning miss," sapa PA Ilana. Ilana mengangguk kemudian menolak pintu pejabat, dia melangkah masuk ke dalam. Punggung dia labuhkan di atas kerusi.
PA tadi masuk ke dalam pejabat.
"Harini i ada apa Ji?" tanya Ilana. Dia menghidupkan komputernya yang ada di hadapan.
"Meeting around 9 o'clock. And lunch with Encik Wafa."
Ilana tersenyum mendengar nama Wafa. Dafit Wafa. Anak kepada Dato Daff, kawan kepada Dato Fikri.
Dafit Wafa adalah kekasih hati kepada Ilana. Mereka sudah bertahun menjalinkan hubungan. Sudah tunang dan mereka tinggal menunggu masa sahaja untuk berkahwin.
"Okey thanks Ji." ucap Ilana.
Ji mengangguk kemudian dia beredar daripada situ. Ilana tersenyum sendiri. Boleh pula dia letakkan nama Wafa sekali dalam jadual masanya ya? Tapi itu tidak bermasalah. Kerana Dato Fikri sendiri membenarkan.
☾︎❦︎☽︎
Hanis masuk ke dalam sebuah kedai buku. Kedai Buku Salam. Kedai buku ini menjual buku-bukuan islam. Dan Hanis bekerja di kedai buku ini.
"Hai Hanis," ucap seorang wanita memberi senyum.
"Hai," balas Hanis. Dia turut memberi senyuman kepada wanita tadi. Hanis memang ramah dengan pekerja dan dengan para pelanggan. Sebab itulah bos besar tak mahu lepaskan pekerja seperti Hanis.
YOU ARE READING
SWEET PINK ✅️
Romance[ 08 | COMPLETE sweet - romance ] *unedited* Mohamad Hazuwan Aresh × Nur Yana Edel BLURB; Cerita 'Sweet Pink' akan membawa kisah sepasang suami isteri yang disatukan oleh keluarga. Walaupun tanpa ada rasa cinta di dalam hati, mereka tetap tidak me...