Bunyi burung bercicipan di atas dohon yang meninggi, bunyi ayam berkokok dari kejauhan dan suara adam yang coba membangunkannya.
Taehyung menggeliat kecil, matanya terbuka lalu terpejam kembali. Mata sepetnya dapat melihat sekelibat bayang.
"Dik, bangun. Bangun solat subuh dulu." Badannya terasa digoncang perlahan, menyebabkan tidur manisnya terganggu.
Badannya ditegakkan walaupun matanya berkedip mengantuk. "Okay, Tae dah bangun bang." Ucapnya sambil menguap kecil.
Mingyu terkekeh melihat kecomelan adiknya yang berupa paras yang cantik bagi ukuran lelaki kerana hormon di dalam tubuh badan adiknya adalah 97% menyerupai seorang wanita.
Ya, Kim Taehyung adalah khunsa. Lelaki yang mempunyai dua alat kelamin, boleh membuahi dan dibuahi.
Tetapi disebabkan kromosom janggal di dalam badannya menyebabkan sifat aslinya berupa perempuan.
Ajaibnya, dia boleh mengeluarkan darah haid dan juga air mani, walaupun begitu air maninya tidak dapat berfungsi dengan baik kerana kadar untuk mengandungkan wanita lain adalah sangat² tipis.
Jadi disebabkan itu, dia mempunyai tubuh badan yang cantik, ramping, sedikit munggil dari rata² lelaki di luar sana.
Juga aset di bahagian atas dan bawahnya agak besar untuk ukuran lelaki. Punggungnya tumbuh membulat, dadanya yang berisi hanya sedikit kecil dari rata² perempuan tapi terlalu besar dan lembut bagi ukuran lelaki.
Tetapi dia bersyukur dengan keunikan dirinya yang Tuhan anugerahkan walaupun masih ada beberapa orang memandang fizikalnya.
Dan jangan dilupakan kelebihannya untuk mengandungkan benih seorang lelaki.
-
Selesai sahaja menunaikan kewajipannya di pagi ini, kakinya terarah ke tingkat bawah untuk membantau ibunya memasak sarapan pagi.
"Maa" Panggil Taehyung memeluk sosok orang yang sudah melahirkannya dari sampingnya.
"Eh adik dah bangun? Okey la kalau macam tu, abah dengan mama nak cakap sesuatu dengan adik." Ujar Puan Kim menutup api dapur.
Taehyung memutuskan pelukannya dan memandang ke arah ibunya pelik.
"Nak bincang pasal ape ma?" Tanya Taehyung, tangannya menarik salah satu kerusi di meja makan, dan melabuhkan punggungnya di atasnya.
"Nanti tunggu abah datang dulu key?"
Dengan itu, Taehyung berdiam diri dan mengangguk perlahan.
"Assalamualaikum dik." Ucap suara garau dari belakangnya, Taehyung memutarkan kepalanya dan bola matanya melebar melihat kedatangan sepupu belah ibunya.
"Waalaikumussalam. Abang Jaemin! Bila sampai?!" Ujar Taehyung semangat, memeluk sosok badan yang jauh beza darinya dengan erat.
Jaemin sempat mencium harum dari tubuh si kecil yang sedang memeluknya dirinya sekarang, hatinya berbunga bunga dipeluk oleh sang pujaan hati namun apakan daya Taehyung hanya memandangnya sebagai sepupu sahaja.
"Eh Jae? Bila sampai, maksu tak perasan la pulak." Kata Puan Kim.
Hal itu menyebabkan pelukan dua sepupu itu terlerai dan dengan pantas dia menghulurkan tangannya untuk menyalami tangan ibu saudaranya.
"Jae baru je sampai. Ni mommy suruh Jae hantaran kek puding khas buatan mommy hehehe nah." Puan Kim mengelap tangannya pada sisi seluarnya sebelum mengambilnya.
"Terima kasih. Nanti mama telefon dia, jarang jarang datang la jenguk jugak, ni hantar anak je." Gurau Puan Kim.
Jaemin hanya tertawa perlahan tapi asyik melihat sepupu manisnya yang terkekeh sebelum suara memecahkan imaginasinya.
"Eh Jae pun ada. Haa, lagi okey ni abah nak bincang sesuatu boleh la nanti Jae sampaikan dekat Junho lepas ni." Tutur Encik Kim yang datang dari tandas.
Kening Jaemin mengerut, "Bincang? Bincang ape?" Tanyanya.
"Kita duduk dulu eh." Ucap Puan Kim.
-
"Kitaorang nak jodohkan adik dengan anak kawan abah." Ucap Encik Kim.
Tanpa dia sedar ada hati retak seribu, tapi senyuman di wajahnya cuba menutupnya.
'Jaemin suka dekat adik ke?' Batin Mingyu berkata, dia terlalu kenal sepupunya yang satu ni.
Reaksinya cukup jelas mengatakan bahawa dia tidak menyukai ucapan ayahnya.
"Haa? A-adik kawin? Tapi ma, adik baru 17 tahun." Rengek Taehyung memegang tangan ibunya.
"Sebab adik dah habis sekolah la mama dengan abah nak kawinkan adik. So, ape jawapan adik?" Tanya Puan Kim, kesemua matanya memandang kearahnya.
Hanya Jaemin yang menundukkan kepalanya, jarinya dikepalkan berharap agar pujaan hati menolak perjodohan ini.
-
Lebih je 5 votes, sy smbung 🤗
YOU ARE READING
[OG] My Soleh Husband || 국뷔
FanfictionLokal AU [Bahasa Melayu] KookV but make it islamic version. ∆ if you doesn't feel comfortable, it's okay its your choice anyway babe "Sayang, dah solat?" ____ "Astaghfirullah, bini aku sengaja ke pakai baju macam ni." ____ "Kan lagi afdal kalau sua...