Jam menunjukkan pukul 3:30 petang. Arif duduk dibiliknya sambil termenung. "Hmm... Mahu buat apa,ya?" Arif berkata sendirian. Dia mendapat idea. Dia tersenyum nakal.
A few moments later..
Knock Knock!
"Eh,siapa Pula datang rumah Aku ni,tengah layan Naruto pun tak senang." Umayma keluar dari bilik Dan berjalan ke pintu. "Tahu lah Aku ni famous,tapi kot ya pun bagitahulah kalau nak datang." Bebel Umayma. Hei, Umayma,masuk bakul angkat sendiri nampak?
Umayma POV
Aku perlahan-lahan membuka pintu. Tiba-tiba,Aku ternampak seorang dengan muka seperti badut Yang menyeramkan,muncul didepan Mata Aku.
"WAHHH HANTU BADUT! JANGAN KACAU AKU,AKU TAK KACAU KAU!!" Aku menjerit sepuas hati.
Aku mendengar badut itu gelak. Macam pernah dengar suara tu.
Hampeh,rupanya badut itu adalah Arif,dia prank Aku rupanya.
"Hahahaha,tak sangka kau menjerit sampai macam Tu sekali! Hahahaha...." Arif gelak sambil terbaring-baring Dan tergolek-golek diatas lantai. Aku mendapat idea. Aku membuat senyuman seramku... Arif menegurku..
"Wei,Apahal kau senyum macamtu? Seramlah.." katanya sambil perlahan-lahan menjauhi Aku. Aku mula berkata sambil tanganku mencapai sesuatu Di meja berdekatan pintu masuk.
"Oh,kau prank Aku ye... Kuali pink Aku ni dah lama tak guna. Kau teringin nak rasa tak?" Kataku dengan senyuman keseraman Ku...
Dia perlahan-lahan lari dari situ. Aku terus mengejar dia sambil memegang kuali kesayanganku.
"ARIF! KAU JANGAN LARI! MARI SINI KAU!"
"WAAAAAA,AMPUN UMAYMA!!"
Bersambung...
Assalamualaikum tak jawab dosa!231 patah perkataan!
Hello! Author update lagi! Disebabkan author tak tahu nak buat apa,sebab Tu author update!
Oh ya,cerita ni Author tak Tanya korang Ada idea tak,sebab author dah Ada jalan cerita! Jadi author nak ikut bulat2 jalan cerita Author Tu,hihihi..
Oh ya,Arif dengan Umayma ni 17 tahun,tau.
"ARIF KAU JANGAN LARI!"
"WAAA AUTHOR TOLONG!!"
Author:Arif, Umayma,jangan datang kat author!! Author takut dengan kuali pink Tu!
Author: ok,jumpa lagi pada Bab akan datang,bye! Don't forget to vote! Stay at home 🏡 and stay safe from author Syarah-chan!
YOU ARE READING
My bestfriend(Teen Fiction)(DISCONTINUED)
RandomMengisahkan tentang Arif, seorang remaja yatim piatu Yang berpindah ke tempat baharu. Bertemu Pula dengan Nur Umayma Nia,jirannya. Apa Yang lebih menarik,mereka senasib Dan Sama. Anak yatim piatu Yang tiada saudara mara untuk menjaga diri mereka. Ya...