Kringgggggggggg!!!
Loceng rehat berbunyi. Ketua kelas segera Bangun.
"Bangun! Terima kasih cikgu!"
"Terima kasih cikgu!""Sama-sama,jangan lupa buat muka surat 35 Dan 36. Minggu depan hantar." Kata cikgu mereka sambil tersenyum Dan keluar dari kelas.
Arif mengemas barang-barangnya. Dia tidak tahu mahu mengajak siapa untuk rehat dengannya. Tiba tiba...
"Arif,jom rehat jom! " Umayma menegurnya dengan wajah teruja. Ialah,dah rehat. Dapat makan😂
"Oh,okay jom. " Arif mencari duitnya Di poket seluarnya. "Eh, alamak! Aku lupa bawa duit!" Arif berkata dengan muka sedih. Tak dapatlah dia makan Hari ni..." Ala, takpe,Aku Ada bawa bekal,Aku masak tadi. Banyak Aku bawa,jom makan sekali." Ajak Umayma dengan ikhlas Dan senyumannya. "B-betul ke ni?" Tanya Arif dengan tergagap Dan wajah tidak percaya. "Aku tak menipulah,dah jom!" Ajak Umayma. Mereka segera ke kantin untuk makan.
________________________
"Eh,May. Aku nak try kawan dengan kawan sekelas Kita. Kau Tunggu sini tau." Kata Arif sambil Bangun Dan mengemas sisa makanannya." Oh,okay. Tapi Jap,Aku nak bagitahu- Woi! Dengar dulu apa Aku cakap ni!"
Belum sempat Umayma menghabiskan ayatnya,Arif sudah berlari pergi ke salah satu pelajar dikelas mereka. Dia pergi ke seorang pelajar lelaki Yang sedang bersandar Di dinding dengan gangsternya..'Habislah...' Umayma berdoa didalam hati supaya Arif tak diapa-apakan.
Perbualan Arif dengan pelajar itu:
Arif:Hai!
Pelajar:Hn?
Arif:Err... Saya Arif! Boleh saya nak berkawan?
Pelajar:Kau? Nak berkawan dengan aku?
Arif:Err.... Ya?
Pelajar:Huh! Kau Tu,anak yatim. Tak layak nak kawan dengan Aku! Kang nanti Ibu Bapa Aku pun jadi macam kau! Lagipun,Aku ni anak orang kaya. Tak hingin Aku kawan dengan kau!Pelajar itu pergi dari situ. Arif tercengang-cengang... Dia pergi ke pelajar lain Pula.
❤️❤️❤️❤️
Semua pelajar sudah pun Arif Cuba. Semuanya berikan reaksi Dan kata Yang Sama. Arif duduk Di tempat ya Dan mula meletakkan kepalanya ke atas tangannya . Ala,Yang macam bila cikgu suruh tidur Tu,Kan letak kepala atas meja gitu.
Tiba tiba, Umayma datang.
"Ala,kau tak payahlah sedih sangat." "Mana tak sedih,diorang Tolak Aku macam Tu je."
Umayma menghembuskan nafasnya.
"Arif,sebab Tu Aku nak pesan kat kau tadi,mungkin diorang Tolak,tapi Kau dah pergi dulu Pula. Ala,takpe,diorang taknak kawan dengan kau,kau kawan dengan Aku. Aku nak kawan dengan kau juga!"
"Baik,jadi.... Bermulalah Hari ni,kau kawan pertama Aku kat sini!"
"Hoora, hooray!"
Bersambung...
Assalamualaikum tak jawab dosa!395 patah Perkataan! Hooray 🎉!
YOU ARE READING
My bestfriend(Teen Fiction)(DISCONTINUED)
RandomMengisahkan tentang Arif, seorang remaja yatim piatu Yang berpindah ke tempat baharu. Bertemu Pula dengan Nur Umayma Nia,jirannya. Apa Yang lebih menarik,mereka senasib Dan Sama. Anak yatim piatu Yang tiada saudara mara untuk menjaga diri mereka. Ya...