Bab 5

2 1 0
                                    

Keesokkan harinya,Umayma Dan Arif pergi ke pasar untuk membeli barang dapur. Sebenarnya Arif taknak ikut,tapi disebabkan Umayma buat taktik 'puppy eyes',jadi dia pun temankan Umayma. Kesian...

Sewaktu mereka mahu balik,Umayma terpandang satu iklan. Dia memanggil Arif Yang sedang melihat sesuatu ditelefonnya.

"Arif,Wei Arif tengok ni!" Umayma memanggil dengan nada teruja. "Kenapa?" Tanya Arif.

"Ada pertandingan reka ciptalah. Aku suka cipta-cipta ni. Aku nak masuk. Kau,nak?" Jawab Umayma dengan teruja." Taknak Aku,lagipun itu Kan reka cipta robot,kau boleh ke?" Kata Arif dengan muka tak percaya.

Umayma mengembungkan pipinya. "Kau jangan pandang Aku sebelah Mata. Aku bolehlah cipta, kat rumah Aku pun Ada,robot Aku buat untuk Aku sidai Dan lipat baju. Kau Yang tak tahu. " Umayma menjawab sambil menjeling Arif. Apa,ingat dia tak pandai,ke?

"Haih,Yelah. Aku taknak masuk,tapi Aku tolong kau. Ok?" Arif membuat tawaran. "Aku setuju! Jom,kejap lagi Kita mulakan Lepas makan tengah Hari!"

Dua remaja itu pun pergi dari situ. Tanpa mereka berdua sedari,mereka diperhatikan oleh seseorang.

"Buat robot,ye? Hmmm...." Selepas berkata sendirian,dia pergi dari situ..

❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Selepas makan tengah Hari,mereka segera pergi mencari barang-barang untuk membuat robot Umayma.

"Wei,May. Kau nak buat robot apa?" Tanya Arif. Umayma menjawab sambil mencari barangan." Hmm.. Aku nak buat...." Dia berbisik kepada Arif. Arif mengangguk perlahan-lahan..

"Ooh,Bagus juga idea Tu." Arif memuji Umayma. "Well,ni Umayma lah😏" Umayma menjawab. Arif hanya membuat muka seperti ini👉😒

❤️❤️❤️❤️❤️

"Arif,tolong bagi ni."

"Arif, tolong bagi Tu."

"Arif,tolong.."

Beberapa jam kemudian..

"Last Arif ,tolong bagi bateri."

Arif memberikan bateri,supaya robot Umayma boleh hidup.

Setelah berjam-jam mereka membuat robot itu, Akhirnya mereka berjaya!

"Yeay! Tak sabar nak bawa ke pertandingan Tu.." Umayma berkata dengan wajah tidak sabarnya..

"Pertandingan Tu bila?" Arif bertanya sambil membetulkan bajunya."Minggu depan.." Umayma menjawab tanpa memandang Arif,sibuk memandang robot ciptaannya..

"Kalau macam Tu,bersiap sedialah.."

Bersambung...

Assalamualaikum tak jawab dosa!335 patah perkataan! Inilah Bab Yang author nanti-nantikan! Bermula Bab ni,sampai Bab terakhir! Wuuhuuu!

Sebenarnya taknak menulis,tapi ini Yang terjadi:

Me:Hmm... Bosan..
Otak:ha,apa kata sambung teen fiction Tu? Ada idea ni,bla bla-
Tangan:Woi,kau dah menulis tadi,penatlah... Esok jelah tulis..
Me:err...
Otak:tapi kalau tak tulis,nanti idea Tu hilang.
Tangan:Ish,Yelah Yelah.
Otak:ok author ☺️

Lebih kurang macam ni😂

(Woi,siapa Pula menjerit luar rumah ni... Nak kena ketuk ke?)

Ok, Jangan Lupa vote! Stay at home 🏡 and stay safe from author Syarah-chan! Matane!

My bestfriend(Teen Fiction)(DISCONTINUED)Where stories live. Discover now