Setelah pesta itu tamat,wyaw dan meng ziyi pun ingin berpamitan pulang kerana jam sudah menunjukkan 12 setengah malam.
"Sayang,aku ingin pulang dahulu.terima kasih sudah memberiku kejutan istimewa tadi."
"Sama sama sayang.jga keselamatan mu.aku juga ingin masuk rumah.jadi kita berpisah disini saja."
"Baik sayang.moga mimpi indah.aku jalan dulu.byebye.!"
"Bye sayang.aku menyintaimu!"
"Aku juga sama!"
Setelah berpamitan mereka pulang dan menuju ke destinasi masing masing.senyuman manis terukir di wajah masing masing kerana masih mengingat momen indah tadi.selepas ini mereka akan berencana kahwin sebulan kemudian dan mendapatkan keluarga bahagia.
Wyaw masuk ke biliknya lalu mmbuka pakaian dan meletakkannya di kerusi.ototnya yg timbul itu mmbuatkan seorang makhluk halus tidak sabar untuk melahapnya.
'Nanti kita ketemu tengahari esok di tempat biasa.jangan lupa bawa fail itu.semoga sayang sehat sehat saja.❤'
SEND..
Selesai menaip,wyaw terasa tekaknya kering.dia menghampiri meja biliknya lalu minum air dengan rakus.'haarrh..tak haus lagi..'gumamnya.dia pun berniat untuk mandi lalu tidur..dia mmbuka tali pinggangnya dan meletakkannya di meja.
"Ah..ke.kepala..ku!"
Wyaw terasa suasana sekelilingya berpusing laju.penglihatannya juga kabur.kepalanya sangat pening dan ingin rebah.tanpa mmbuang masa,dia pun terus baring di kasur kerana tiba tiba mengantuk dan matanya terlelap."Its my time!darling..i miss you so much!"gumam makhluk halus itu lalu keluar dari bawah kasur.dia menuju ke pintu lalu menguncinya supaya dia lebih selamat melakukannya.selepas itu dia menutup lampu bilik wyaw .
TAAP!
keadaan sangat gelap.FLASHBACK
selepas bersiap diri di toilet,xi mei li terus pulang dan meninggalkan pesta itu.kali ini rencananya pasti berhasil.
"Kenapa pulang begitu awal?kan pestanya 30 minit lagi.apa kau tidak ingin melihat pasangan bahagia itu memotong kek?"sapa seorang tamu VVIP tuan wyaw.xi mei li pura pura ceria."oh..haha.tak apa.ibu saya sakit,jadi saya harus pulang awal.saya pamit dulu."balas xi mei li lalu dengan sopan berlalu dari situ.
Xi mei li menuju ke appartmen wyaw yg tidak jau dari pesta itu.hanya 10 minit sdah sampai.dia bersembunyi di sebalik pokok bunga lqlu melihat sekeliling.ada dua penjaga di pintu utama.
Rumah wyaw ini dipagari dengan besi yg berlubang.namun wyaw hanya menempatkan 2 orang penjaga pintu pagar kerana hari ini pengawalnya sibuk mnjaga VVIP.
Xi mei li tersenyum bahagia.'dasar orang bodoh.bukankah ini peluang ku?'kata xi mei li dalam hati.dia menuju ke belakang rumah dengan langkah yg berhati hati tanpa suara.setelah sampai di belakang rumah,dia marah kerana harus melalui pagar itu.'kenapalah rumah ini mmpunyai pagar?!sial!'gumamnya dalam hati.tanpa berfikir panjang,dia memanjat pagar itu dengan kasut tumit tingginya.dengan bersusah payah dia memanjat kerana harus mnjaga gaunnya dari terkoyak,dia brjaya masuk ke halaman rumah wyaw.dia tersenyum bahagia.
Namun dia hampa melihat belakang rumah ini."bagaimana aku harus masuk?!ah!sial!sial!"katanya menahan daripada teriak kemarahan.dia meneliti satu persatu halaman itu.dia melihat di dinding tingakat atas dan mengecqm sesuatu.'sepertinya itu bilik wyaw?tapi...'gumamnya namun tidak pasti.dia melihat jendela itu dan pagar.satu keberuntungan lagi buatnya.
Dia memanjat pagar yg tadi lalu mencapai pagar besi di sebelah jendela bilik wyaw.besi itu adalah tempat untuk menggantung bunga.dengan bersusah payah,xi mei li memanjat ke besi itu yg bersebelahan dengan jendela bilik yg xi mei li katakan seperti bilik wyaw.
YOU ARE READING
Only You My Love [YIZHAN][END]
RomanceWang yibo♡xiao zhan hobi mereka berbeza,perangai mereka berbeza, namun cinta mereka berdua tiada bezanya cinta antara wang yibo dan xiao zhan ini dihalang oleh keluarga..keluarga wang yibo mmberi alasan bahawa wang yibo akan menjodohkan anak mereka...