Wyibo mengunci pintu lalu duduk di sofa diikuti oleh xzhan di belakang.xzhan duduk di sisi wyibo sambil menatap raut wajah wyibo yg seperti tiada mood dan cemas.
Dengan perlahan xzhan merebahkan badannya di dada wyibo yg sedang duduk.wyibo memeluk xzhan sambil mrngusap ngusap rambut kelinci itu.
"Ada apa yibo?kenapa kau menarik ku lari dari jalan tadi?"
"Tidak ada apa apa."
"Benar?kau bohong pada ku sesuatu kan?"
Wyibo diam dan berhenti mengisap rambut xzhan.xzhan merasa kan ke-bad moodan wyibo dan pasti ada sesuatu yg wyibo sembunyikan darinya.
Xzhan mengecup bibir wyibo perlahan kemudoan meleraikannya dan bermain dengan jari wyibo.wyibo kembali mengusap kepala xzhan.
"Yibo,katakan saja.kau taukan kalau aku tidak suka dibohongi."
"Maaf kan aku.iya,aku bohong."
"Memangnya tadi ada apa?"
"Sepertinya kita diincar."
Xzhan lantas duduk lurus seperti tiang dan mengadap wajah wyibo.wyibo tetap dengan reaksinya yg brmuka datar menatap wajah xzhan yg terkejut.
"Kita diincar?!memangnya siapa yg mengincar kita?aduhai."
"Sepertinya pengawal bapaku.mereka mungkin sedang mncariku."
"Jadi,sekarang bagaimana?apa yg jarus kita lakukan?"
Wyibo dapat menangkap kerisauan xzhan dari reaksinya.wyibo memeluk erat xzhan dan mengecup bibir kelinci itu sambil membisikkan sesuatu ke telinga xzhan.
"Jangan risau sayang.aku akan tetap dengan pendirian ku untuk mnjaga mu seumur hidup ku walaupun nyawaku yeroaksa tergadai..kerana..hanya kau yg aku cintai.."
Xzhan terharu dengan kata kata manis wyibo.air matanya tidak dapat dibendungkan lagi lalu menitis di pioi halusnya.
Wyibo lantas menyeka air mata xzhan lalu mengangkat xzhan dan mensudukkannya di antara kedua belah pahanya.xzhan semakin menangis teresak esak.hatinya sangat risau dan tidak tahu harus berbuat apa.
"Usah nangis sayang.."
"Aku takut kau akan meninggalkan ku..memang untuk seseorang meninggalkan ku kerana aku seorang yg lemah.kau juga mungkin akan meninggalkan ku kerana kau dari keluarga terpandang.aku takut semua perkara buruk akan menimpa ku kembali..aku tidak mahu itu semua terulang lagi dalam sejarah hidup ku."
"Sayang..jangan kata begitu.mana mungkin aku melakukan hal itu.apa lagi meninggalkan mu."
"Tapi itu mungkin terjadi,yibo..aku pasti."
"Jangan mikirin yg aneh aneh zhan..aku janji akan menjaga mu.aku juga takut kehilanganmu.."
"Yibo...tolong jaga aku..hissk.."
Dengan lantas xzhan mengecup bibir wyibo.wyibo yg memang terbiasa,terus mmbals ciuman itu.mereka berciuman tanpa nafsu melainkan sebuah ciuman kasih sayang.wyibo mengeratkan lagi pelukan mereka supaya hati masing masing tenang.
Wyaw menghentikan aktifitasnya yg sibuk menaip sesuatu lalu menuju ke pintu.bel rumahnya dari tadi berbunyi.
Feng chow dengan hormat menunduk lalu dioersilakan oleh wyaw untuk masuk kerana dia tahu tujuan pengawalnya itu.
"Jadi bagaimana?"
"Ada team ku yg lain telah menagkap foto mereka.ini."
Feng chow menyerahkan sekeping foot kepada wyaw.wyaw mengambilnya dan menatap dua sosok pria di foto itu.walaupun foto itu tidak jelas namundia dapat mengenal sosok anaknya.mata wyaw kemudian teralih kepada sosok yg di sebelah wyibo.
"Aku tidak mengenali pria disebelah wyibo.taoi seorang pengawal mengatakan kalau mereka bergandingan tangan seperti berpacaran.mereka hanya sempat menangkap satu foto sahaja kerana wyibo menyedari kehadirannya lalu mmbawa pasangannya kabur entah kemana.""Mmbawa pacarnya kabur?!aduhai yibo..bagaimana jika benar itua daalh pacarnya?bagaimana dengan perjodohannya dengan ying li?dan siapa yg akan mewarisi harta ku jika dia tidak pulang?"
"Jangan risau tuan wang.aku akan berusaha untuk mmbawanya pulang.percaya saja pada kami."
"Terimakasih.aku memang mmpercayai kalian.tapi..sepertinya kau mengenali sosok di sebelah wyibo.tapi aku tidak pasti.yg penting kalian cari mereoa dan segera mmbawa pulqng anak itu."
"Baik tuan."
Feng chow pun segera keluar dan ingin menyusun rencana.wyaw kembali menatap foto itu.aku merindukanmu yibo..wyaw menyisipkan foto itu di fail nya.
Xixi yg mendengar obrolan antara wyaw dan feng chow tadi tersenyum jahat.dia bersembunyi di sebalik dinding,dia pun menuju kamarnya.namun hatinya sakit kerana wyaw masih ingin mewariskan hartanya ke wyibo wlaauoun anak itu berkelakuan buruk kepadanya.
Selepas 2 hari,sungjoo pun pulang kerana tugasnya selesai.namun dia hairan dengan sikap kedua dua orang di rumahnya ini yg sedih dan seperti badmood.sungjoo bersikap seperti biasa kerana tidak tahu apa yg berlaku.
Semasa mereka berehat di ruang tamu ,sungjoo mmberanikan diri untuk menegur mereka.
"Bagaiamana kahbar kalian?"
Kedua duanya mengangguk tanda ok.
"Kenapa kalian seprti badmood?apa kalian bosan tinggal disini?"
Kedua duanya menggeleng.
Sungjoo menghela nafas.tidak tahu harus berbuat apa."jika kalian mmpuntai masalah,sila kongsi dengan ku.aku akan sentiasa mmbantu.walaupun sesulit apapun."
Wyibo mengangkat muka dan menatap wajah sungjo.xzhan di sebelahnya sibuk bermain jari wyibo.
"Kami sepertinya diincar.kemarin ada yg mmfoto kami secara diam diam."
Sungjoo trdiam sejenak dan mula memikirkn harus apa yg dilakukan.
Huh!memang susah hidup seperti ini."Mungjin kalian diincar dan mereka akan menagkap kalian.aku juga tidak dapat berbuat apa ala.tapi kalian boleh tinggal di tempat kerja ku.disana ada.."
"Tidak perlu!"
Wyibo memintas kata kata sungjoo.xzhan memandang wajah wyibo."kenapa yibo?"tanya xzhan.
Wyibo menatap wajah xzhan.kemudia dia tersenyum mmbuatkan sungjoo dan xzhan hairan."Biar kita tempuhi sama sama.lagipun,kalau kita berpindah pindah mereka akan tetap mncari kita.jadi,tiada gunanya lari."
Mereka berdua senyap.mungkin ada benarnya kata kata wyibo.
"Papa,apa mungkin baii jika papa mengirim pengawal untuk mncari mereka?"
Huan li memikirkan kata kata anaknya.yingli masih menatap ayahnya dengan penuh harap.
"Kata kata ying tu memang baik sayang.aku juga berpikiran begitu.kan bagus supaya wyibo cepat ditemukan."
Zhou li menyokong ying li.mungki dengan cara ini,perjodohan itu bisa dipercepatkan.huan li memandang mereka berdua.
"Baiklah.aku akan mengirimkan pengawal untuk beegabung dengan team pengawal wyaw.aku juga berpikiran begitu tapi aku ragu untuk melakukannya.nanti aku akan mmbahaskannya dengan tuan wamg."
Ying li tersemyum.dia berharap dengan cara itu,semuanya akan cepat beres.
Setelah perbincangan dilakukan antara wang yaw dan huan li,mereka akan menggabungkan pengawal mereka untuk mncari wang yibo.
Feng chow sudah memastikan tempat pencarian iaitu di
"HONGKONG CHINA!"
(Hello guys.pa khbar kalian?moga sehat selalu..mungkin bab seterusnya mereka akan dijumpai..tapi tgok dulu gimana.ngak terasa sudah banyak bab..jangan luoa vote,bagi saran,ikuti profilku.love you all from me,vonny💚❤💚❤💚❤💚❤💚❤💚❤💚❤💚)
~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Only You My Love [YIZHAN][END]
Roman d'amourWang yibo♡xiao zhan hobi mereka berbeza,perangai mereka berbeza, namun cinta mereka berdua tiada bezanya cinta antara wang yibo dan xiao zhan ini dihalang oleh keluarga..keluarga wang yibo mmberi alasan bahawa wang yibo akan menjodohkan anak mereka...