Dengan jantung yg berdegup kencang ,wyibo masuk ke dalam office wyaw secara perlahan lahan.wyibo boleh merasakan aura aura hitam pekat memenuhi ruangan itu."daddy.."
sapa wyibo apabila dia sudah mghampiri wyaw yg sibuk menulis sesuatu.wyibo menunduk." Daddy,sebenarnyatadi yibo..."belum sempat wyibo mghabiskan kata katanya,wyibo sudah menumbuk meja."Berapa banyak lgi motor kamu nak beli.?1000?balik balik dady bagi nasihat kan ,jgan balapan tanpa arahan dady.knapa masih nakncuri balap?sudah 4 buah motor kamu rosak.termasuk ni 5.dan hari seterusnya berapa?dady suruh kamu rehat ,malahan kamu balapan haram begini.tengok tu ,kamu dah cedera..pastu menyusahkan orang lain."marah wyaw sambil berdiri menatap anak terunanya itu.
" dady.yibo minta maaf.." hanya itu yg mampu keluar dari mulut wyibo."diam !"herdik wyaw..suara ganas itu seakan bergema dan boleh didengar satu pejabat." Saya tidak tahan dengan sikap kamu begini setiap hari..besok kamu datang ke sini tepat jam 8 dan mula bekerja.fail kamu tadi saya yg urus.."pelajaran harus diberikan kepada anaka ini ,kata wyaw dalam hati.ealaupun wyibo adalah anak yg dia manjakan namun tidak boleh dibiarkan melampau manja.
"Daddy...bagilah cuti 1 hari.belakang yibo masih sakitni."kata wyibo dengan suara manja meminta belas kasihan dari si daddy .."salah kamu sendiri juga kan..esok datang tepat jam 8.fail kamu masih bertimbun.
Kalau tidak siap ,daddy tidak benarkan kamu balap seumur hidup.mengerti?!"ugut wyaw.tanpa balap ,wyibo mungkin akan sakit jiwa.
" baiklah...." hanya itu yg keluar dari mulut wyibo.dia pun keluar longlai.Xiao zhan baring di katilnya.HUH..
Penat.harini adalah projek pertamanya .tapi terbengkalai akibatkejadian itu.hatinya sakit tapi sementara sahaja kerana hari ini dia menemukan cinta yg begitu beharga dalam dirinya.xzhan jga masih ingat peristiwa first kiss yg diberikan wyibo.bukan itu sahaja,kehangatan badan wyibo jga dapat drasakannya.sejujurnya xzhan sudah jatuh cinta dengan llki nakal yg bernama wyibo.Wang yibo yg baring di katil sambilnmerenung ubat yg dberikan oleh xzhan kepadanya.wajah kelinci cantik comel itu masih dia ingat.tambah lagi dgan senyuman menggoda ,mmbuatka wyibo ingin memeluk xzhan tidur.hatinya sudah mula jatuh cinta." Kelinci itu hanya milik saya."
-jam 7.21,di rumah wyibo-
" yibo...yibo..bangun sayang.sudah lewatni.." wyibo menggeliat tiada tanda tanda untuk bangun."5 minit lagi." Hanya itu yg keluar dari mulutnya.seminit kemudian....."Wang yibo!bangun!kau tiadak nampak kah dah jam berapa sekarang?!dasar pemalas." Herdik wyaw.jantung wyibo seakan tercabut akibat terkejut dengan herdikan yg mengejut itu.wyibo mmbuka mata dan melihat daddynya yg memegang fail merah tebal.."huh..lagi lagi kerja..knapa tiada cuti." Keluh wyibo.
" bangun!,ini kerja kamu untuk harini.jika lambat masuk office,ingat motor kesayangan kamubtu akan dady kunci." Ugut wyaw.dengan segera wyibo bagun dan bingkas mandi.dalam hatinya ingin sahaja teriak..belakangnya juga masih terasa sakit.namun dia teringat akan xzhan pemuda cantik itu." Saya menyayangimu ,bunny." Ucapnya perlahan.
Seperti biasa xzhan akan datang pejabat jam 8 tepat dan terus menuju ke officenya dengan semangat.selepas keluar dari kereta dia pun masuk ke lif dan menekan butang untuk naik ke tingkat atas.namun ,pintu lif terbuka.xzhan mrngerutkan dahinya.siapa yg masuk ?xzhan melihat sosok seorang llki yg bergaya dan memegang tas hitam masuk ke dlam lif bersamanya.dan kini pintu lif tertutup.
Wyibo sudah berdiri di sebelahnya.jantung xzhan kini berdegup dengan kencang.entah kenpa,apabila dia bersama dengan llki bernama wangyibo itu.xzhan tiba tiba rasa lemah apabila bersama dengan llki itu.
Wyibo menghampiri xzhan ,dengan pantas dia menghimpit badan ramping itu ke dinding lif.xzhan amat terkejut dengan reaksi pantas wyibo itu.matanya tidak berkelip.wyibo merapatkan wajahnyanke wajah xzhan sehingga hidung mereka bersentuhan.
Chuppp..
Xzhan dapat merasakn ada benda kenyal dan halus menempel di bibirnya yg sedang dilumat dengan perlahan.xzhan diam mmbatu.tidak tahu harus buat apa.namun dia tersedar ,dengan segera dia menolak badan wyibo.namun hampa,wyibo malah menghimpitnya dengan kuat sehingga badan mereka sangat rapat,tangan wyibo jga mencengkam tgan xzhan dan menahannya di dinding.
Xzhan hampa..dia memejam kan matanya dan menikmati santapan dari wyibo.wyibo yg melihat reaksi xzhan tidak menolak,dia pun memasukkan lidahnya ke dlam mulut xzhan.selain itu ,wyibo menekankan lagi badannya dan menggeserkan ke badan yibo ..xzhan yg tadi marah kini mnjadi senang malah menikmati ciuman itu.
Xzhan mendesah dan mula menggenggam telapak tangan wyibo.
Wyibo senang dapat mncairkan hati kelinci itu.dia mmbalas genggaman xzjan itu dengan meramas tapak tangan xzhan.mereka mula mendesah perlahan.Selepas seminit berciuman,xzhan menolak mulut wyibo."hmgh..yi.yiboh.
Cukup."suara xzhan yg perlahan itu dapat ddengar olh wyibo.mereka pun berhenti melakukan aksi panas itu.mereka menghirup udara namun wajah mereka masih bersentuhan dan sekan masih mahu meneruskan aksi mereka tadi.tapi hampa ,loceng lif berbunyi dan pintu lif terbuka..Xzhan tersenyum ,wyibo jga turut sama.sebelum keluar dari lif ,wyibo sempat mendaratkan satu ciuman di pipi halus xzhan.mereka salingbtrsenyum." Yibo sayang zhanzhan.jangan sesekali buat hati yibo patah.ok."kata wyibo serius ."baiklah yibo sayang." Angguk xzhan sambil tersenyum.
Mereka pun jalan menuju ke pejabat masing masing.xzhan masuk ke officenya.wyibo pula masuk ke office wyaw daddnya.
Hati mereka pagi ini berbunga.ciuman itu amatlah bermakna bagi mereka..dan semoga cinta itu akan beratu dan kekal selamanya..💚❤.
~nantikan sambungan seterusnya~
YOU ARE READING
Only You My Love [YIZHAN][END]
RomanceWang yibo♡xiao zhan hobi mereka berbeza,perangai mereka berbeza, namun cinta mereka berdua tiada bezanya cinta antara wang yibo dan xiao zhan ini dihalang oleh keluarga..keluarga wang yibo mmberi alasan bahawa wang yibo akan menjodohkan anak mereka...