Salah faham...

195 10 2
                                    

Tiba-tiba alicia terjaga dari tidur dia.Apabila dia ternampak ali di dalam bilik dia............

Alicia : Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..........................Ali apa yg awak buat kat dalam bilik saya ni.

Ali : (senyum sinis)

Alicia : (muka cuak)

Ali : Tak ada lahh gurau jee saya masih ada iman bin taqwa laaa...Dah laaa saya nak balik.

Alicia : Biar saya teman awak sampai depan pintu...........

Ali : Ok

Alangkah terkejutnya alilicia apabila ada pegawai pejabat agama depan pintu rumah alicia.

P.p agama : Saya mendapat laporan bahawa kamu berdua-duaan dalam rumah tanpa org tua.

Ali : Sapa yg lapor tu ?

P.p agama : Jiran kamu Tuan fahmi.

Flashback on

Semasa ali mengangkat alicia ala bridal style tu, jiran alicia, Tuan Fahmi ternampak dan terus melapor kan kepada pejabat agama.

Flashback off

Ali : Tapi tuan tadi kawan saya sdg tidur saya pula x sampai hati nak gerak jadi saya angkat dia.

P.p agama : Untuk mengelakkan fitnah kamu perlu kahwin.

Alilicia : Apa!!!!!!!!!!!!!

Secara tiba- tiba g.rama tiba di rumah..........dia terkejut melihat ramai orang ada di rumah dia.

G.rama : Emm apa yg terjadi ni tuan.

P.p agama pun mencerita dari A- Z

Plakk satu tamparan mendarat di atas muka ali dan alicia

Alicia : Papa!!!!!!

Ali : Gene ehh pakcik!!!!(disebabkan MATA ialah agensi rahsia jadi dia x boleh panggil rama general sbb p.p agama masih ada disitu.)

G.rama : Aku takkan benarkan korang kahwin!!!Korang masih muda!!!

P.p agama : Sabar tuan......

Rama : Takapa tuan dan pasukan tuan boleh pergi diorang biar saya yang uruskan.

P.p agama : Baiklah

Bersambung

.

.

.

.

.

.

.

.

..

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

Mengapa kau lakukan aku begini (Alilicia)Where stories live. Discover now